Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verloopring: praktisch of toch maar nieuwe filter kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verloopring: praktisch of toch maar nieuwe filter kopen

Vermoedelijk kennen jullie het probleem wel: je hebt die circulaire polarisatiefilter voor een objectief van 77 mm en je hebt een objectief van 67 mm (of misschien zelfs 58 mm).

Gebruiken jullie verloopringen of toch maar een nieuwe filter ?

Graag jullie raad.

Groetjes

Peter

Re: verloopring: praktisch of toch maar nieuwe filter kopen

Ik wacht tot ik er ééntje tweede hands kan vinden en zeker een 58mm is misschien wel goedkoper als stepdownringen, maar zeker veel makkelijker want het zijn prul dingetjes.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Filters in de juiste maat is het handigste. Verloopringen maken het gebruik van zonnekappen vaak onmogelijk.. En ik werk nooit ofte nimmer zonder zonnekap.
      mijn website

Comment

Bij groothoeklenzen, zeker in combinatie met een polarisatiefilter, is een zonnekap soms niet zo precair. Dwars op de zon krijg je namelijk meestal ook rare effecten met de lucht. Met de zon in de rug heb je de zonnekap ook niet zo nodig en presteert de pola filter optimaal t.a.v. landschappen en lucht.
        Afgelopen vakantie had ik ook filters van 46, 58, 67 en 77mm in de koffer. Als je de prijs van een pola redelijk houdt door geen idiote prijzen nieuw in de winkel uit te geven is het goed te doen, alhoewel de 4 filtertjes die ik bij me had samen toch tegen de 200 euro hebben gekost. Toch moet ik er niet aan denken dat ik een 77mm filter met verloopringen passend zou maken op mijn lumix 20mm pancake lens of 14-150 van Olympus, want zoiets slaat (zoals de 40 jaar geleden bij ons op school zeiden) als een drol op een drumstel.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Working...
        X