Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

accu Lumix TZ20

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• accu Lumix TZ20

Techniek/ electronica is niet mijn sterkste kant en daarom mijn volgende vraag:
    In een Panasonic Lumix TZ20 zit de batterij DMW-BCG10. Verder staat er op de batterij 895 mAh. Ik kan nu goedkoop aan een batterij geraken met dezelfde nummer 'Lumix DMW-BCG10' maar met de vermelding 1000 mAh. Vermoedelijk heeft die mAh met de kracht te maken....maar kan dat kwaad als ik die in mijn toestel zou gebruiken of doe ik dat beter niet?
    groetjes,
    Peter

Re: accu Lumix TZ20

Dat geeft alleen de capaciteit aan van de accu en die zal langer meegaan, maar de spanning en de uitvoering zijn hetzelfde als de originele.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De spanning van elke lithium-ion accu is hetzelfde, net na het laden zal die zo'n 4,2V moeten zijn, en als de spanning gezakt is tot zo'n 3V dan is ze "leeg" en zal de camera zichzelf uitschakelen om schade aan de accu te voorkomen.

Een hogere capaciteit is nooit een probleem, maar je bent er nooit zeker van dat de opgave van de fabrikant ook werkelijk klopt.
      Het is dus mogelijk dat die accu met een grotere capaciteit (volgens de fabrikant) sneller leeg is dan de originele. Maar met wat geluk zal die toch wel ongeveer even lang meegaan.
      Er is niets waarbij zoveel gelogen wordt als de capaciteit van accu's, toch zeker als het over de niet bekende merken gaat.
      Die capaciteit is bij een lithium-ion accu ook veel moeilijker te controleren dan bij een nikkel-metaalhydride accu, net omdat de werkspanning over de duur van de ontlading zo sterk verschilt (van 4,2V tot 3V, een Nimh blijft ongeveer op 1,2V tijdens het grootste deel van de ontlaadcyclus).
      Een opgave in Wh zou veel correcter zijn, maar dan heb je al speciale apparatuur nodig om die capaciteit te bepalen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Hartelijk bedankt voor de snelle en duidelijke reacties
        Peter

Comment

Ik heb in mijn Panasonic TZ20 ook een accu DMW-BCG10 van een andere merk en voor een 3e van de originel prijs en die is ook 1000mAH, volgens mij gaat die 'goedkope' veel langer mee dan het origineel
          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
          Cybershot Photo Website!

Comment

Working...
          X