Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bindings machine voor foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bindings machine voor foto's

Omdat ik graag kalenders en fotoalbums met eigen foto's maak ,wil ik een bindings machine kopen. het is handiger, want de presentatie is mooier, handiger (met ringen!)... vroeger heb ik mijn projecten vaak besteld, maar de foto's zijn altijd veel te donker... dus print ik zo iets liefst zelf uit... welke bindigs machine zo beter zijn voor fotopaier en galameneerde papier tot A4 formaat? liefst met ringen...Heeft iemand al ervaring met de bindings machines?

Re: Bindings machine voor foto's

Ik heb een Rexel bindmachine voor metalen ringen, maakt rechthoekige gaten en dan pas je de vellen in de ijzerdraad die je dan dicht knijpt ... alles manueel, een electrische is vrij duur hoor.

Hou er rekening mee dat je voor kalenders een 'maantje' moet uitsnijden, ofwel koop je dan een heel duur toestel dat de gaatjes en dit maantje tegelijk kan uitsnijden, ofwel koop je het 'maantje' toestel apart zoals ik gedaan heb bij Albyco.be. Dan nog de draadjes bijkopen waar de kalender mee opgehangen wordt en je bent gesteld.

Je moet dan de 'ringen' nog wel wegknippen op de plaats van het maantje, redelijk wat manueel werk, maar het lukt prima zo hoor ... nu als je 500 kalenders moet leveren is dit geen oplossing vrees ik

Ik denk dat voor beperkte oplages dit de beste prijs/kwaliteit is, ik heb indertijd de Rexel inbind machine nog in de Makro gekocht, maar tegenwoordig hebben ze alleen nog de machines voor plastic ringen, zelfs de metalen ringen verkopen ze niet meer in de Makro.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Re: Bindings machine voor foto's

Bedankt voor het goede uitleg over je machine! ik zal eens naar zo eentje gaan kijken. gelukkig maak ik kalenders alleen voor mij eigen, familie en vrienden, dus rond 10stuks per jaar...op dit moment toch...

Comment

Working...
      X