Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

luxeprobleem: rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• luxeprobleem: rugzak

Dag mede forummers

Ik zit met een luxe-probleem. Volgende maand verjaar ik en ik zou met dat geld een fotorugzak kopen. Nu aan de hand van de laatste SHOOT viel mijn oog op de Think Thank Street Walker Hard Drive (klik)

Maar toen ik deze opzocht zag ik een tweede optie namelijk de Think Thank Street Walker Pro. De goedkopere versie. (klik)

Nu wat moet er in kunnen:

-Canon EOS 1000D met grip (reken de grote van een Pro-DSLR)
    -18-55mm non is (later eventueel een 17-50/17-40)
    -Metz Mecablitz 36af-5
    -kleine brol (memory cards en kabels en lensdoppen,...)

Toekomstige aankopen:
    -Sigma 150mm F2.8 macro
    -grijs- en polarisatie filters
    -deftig statief (à la manfrotto) dus statiefbevestiging is nodig.
    -afstandsbediening (zo één waarmee je de bulb tijd kan instellen )
    - en eventueel nog een 70-200
    - en heel misschien met tijd nog een high-end compact (maar tegen dan lopen we allemaal rond met toestellen à la sony nex )

mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de eerste.

Oja qua prijs: liefst niet boven 200€ (we gaan niet muggenziften over 10€ maar kom je snapt het wel )
    Last edited by Jeroen Demaeght; 19 juli 2011, 20:54.
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

Re: luxeprobleem: rugzak

Kata Dr467i

Comment

Lowepro Pro Runner 450 AW . Net binnen je budget en een hele goede rugzak.

Het grote nadeel van de Thinktanks die je daar opnoemt is het gebrek aan een heup-/buikriem . Die moet je er apart bijkopen, blijkbaar ? En zonder kan je het je wel later eens gaan beklagen, omdat alle gewicht op je schouders en rug terecht komt.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik zat met hetzelfde probleem een tijdje terug en ben voor de Tamrac Evolution 8 gegaan, hier het goedkoopst te krijgen na lang zoeken. Zeer tevreden van.
        Mijn wensen waren: Body met grip, 70-200 2.8, 17-55 2.8, flits en Macbook 15inch.

Alles past er goed in en tot nog toe geen klagen over.

Comment

Kan in die Lowepro en de Tamrac alles wat ik heb opgelijst?

Comment

In de Lowepro zal je nog veel ruimte over hebben...Toch met je huidige materiaal. Zelfs met al je toekomstige aankopen, denk ik. De 450 AW is echt nog wel groot...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Naar een winkel gaan en passen, nooit op advies vann een ander een tas kopen, wat de één handig vindt, vindt de ander helemaal niks. Liefst nog een dag afgeladen meelopen, want een tas die in het begin lekker hangt, kan na een tijdje behoorlijk gaan irriteren.

PS waarom kabels in de tas er staat geen computer op de lijst.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Naar een winkel gaan en passen, nooit op advies vann een ander een tas kopen, wat de één handig vindt, vindt de ander helemaal niks.
                110% juist (we gaan niet muggenziften over 10% maar kom je snapt het wel )

Er is ook een groot onderscheidt tussen een rugzak om alles mee op reis te nemen en een rugzak om een trip te maken. Bij een uitstap neem je niet al je lenzen meen, maar dient je eventueel wel wat ruimte te voorzien voor wat eten, een blikje of flesje drank, ... dat je dan toch liefst in een afzonderlijk compartiment steekt. Twee tassen meenemen wordt al een heel gedoe.

Voor het 2de geval ben ik persoonlijk heel tevreden van mijn sling bag omdat ik die niet moet afnemen om aan men spullen te kunnen of om de camera weg te steken.
                Ik heb een Lowepro Slingshot 200 AW die soms wel wat klein is, maar anderzijds is men hele rug niet bezweet als ik er lang mee rondloop. Recente modellen zijn de 202 AW (enkele cm groter) en 302 AW (nog een maatje groter, maar wel nog altijd kleiner dan de pro runner 450). De Tamrac Evolution serie is vergelijkbaar met de Lowepro Slingshots.
                D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Naar een winkel gaan en passen, nooit op advies vann een ander een tas kopen, wat de één handig vindt, vindt de ander helemaal niks. Liefst nog een dag afgeladen meelopen, want een tas die in het begin lekker hangt, kan na een tijdje behoorlijk gaan irriteren.

PS waarom kabels in de tas er staat geen computer op de lijst.

kabels gaan mee. omdat ik van plan ben in het vervolg mijn laptop mee te nemen op reis (17 inch, dus is te groot voor de meeste fototassen.) Ik ben van plan om hem mee te nemen in een aparte laptoptas en die dan veilig weg te steken.

dilemma , tweedehands (maar nagelnieuw, nooit geopend) Lowepro Pro Trekker 300 aw voor 200€ of de Lowepro Pro Runner 450AW voor 199€
                  Last edited by Jeroen Demaeght; 22 juli 2011, 17:27. Reden: onvolledig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                    kabels gaan mee. omdat ik van plan ben in het vervolg mijn laptop mee te nemen op reis (17 inch, dus is te groot voor de meeste fototassen.) Ik ben van plan om hem mee te nemen in een aparte laptoptas en die dan veilig weg te steken.

dilemma , tweedehands (maar nagelnieuw, nooit geopend) Lowepro Pro Trekker 300 aw voor 200€ of de Lowepro Pro Runner 450AW voor 199€
                    Beide tassen hebben een compartiment voor een laptop. Aangezien je dit niet gaat gebruiken is dat verloren ruimte en dan zou ik persoonlijk toch gaan voor een tas waar je laptop in kan.

De Tamrac 5549 Adventure 9 is groot genoeg voor en 17" macbook of 15" laptop. De ruimte voor lenzen is wel beperkt, maar er is nog voldoende plek is een afzonderlijk compartiment om ook nog een lens weg te steken. Met 179€ zit deze nog binnen je budget, maar als je een normale laptop hebt, dan is ook deze te klein.
                    Zodoende kom je bij de Tamrac 5588 Expedition 8. Groot genoeg voor de meeste 17" laptops (m.a.w. toch even checken) en een zee van ruimte voor lenzen of ander spullen. Helaas geen gescheiden vak en met 290€ ook heel wat boven je budget. (214€+verzondkosten bij amazon.de)

Hou je toch aan een apparte tas voor je laptop, dan zou ik voor de lowepro slingshot 302AW gaan. Slechts 1.4 kg, slechts 114€, ook nog bruikbaar als je niet op reis bent en bovendien nog geld over om een lichter statief te kopen.
                    Last edited by cojon; 23 juli 2011, 12:40.
                    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

En waarom dan de kables in je fototas??????????????
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

kabels fototoestel bij fototoestel

kabels laptop bij laptop

klinkt toch het meest logisch

stel je hebt je kabels nodig om je toestel aan te sluiten op een andere pc dan sta je daar want je kabels liggen bij je laptop

Comment

Ik wil maar even een betere prijs doorspelen voor de Pro Runner 450AW waar ik zelf aan het twijfelen ben. (Ben dus ook aan het rondkijken naar een nieuwe tas )
                          Deze vind je bij Topfoto.nu aan € 149. Hier dus
                          Heb hier al een lens gekocht en was zeer tevreden over de service.

Geef het maar mee.
                          Canon 7D en wat glaswerk ;-)
                          Flickr

Comment

Als je met Topfoto tenminste geen problemen krijgt....

Wat de Pro Trekker 300 AW versus de Pro Runner 450 AW betreft: de eerste is een stuk kleiner (alleen in de breedte is hij groter, net iets minder diep en een stuk minder hoog dan de genoemde Pro Runner) dan de laatste, maar biedt wel waterafstotende ritssluitingen (waterafstotend - niet waterdicht!), een ruimte voor een CamelBak of iets in die richting, een verwijderbare heup-/buikriem (bij de Pro Runner kan je die heupriem wegsteken maar niet verwijderen) en een tas bovenaan ('backpack lid') die je er kan af doen. Die laatste zorgt ervoor dat je niet makkelijk aan de ritsen kan (veiligheid!), sluit de boel wat af als het slecht weer is en is een tas op zich die je apart kan gebruiken als je wil. Daar kan je bijvoorbeeld een aantal boterhammen in kwijt (denk ik toch, het is moeilijk te zien op foto's hoe groot het precies is).

De All-Weather Cover kan je bij de Pro Trekker volledig los of vast zetten zoals je wil, in functie van hoe je tas geladen is. Bij de Pro Runner is het zoals anders bij Lowepro: een kant met een uitrekkend gedeelte waardoor de All-Weather Cover op z'n plaats blijft .

De riemen bij de Pro Trekker kan je volledig aanpassen, en ook hoe laag je de heup-/buikriem kan zetten (door de 'Pack Jack'). Bij de Pro Runner kan je dit minder, maar die zou nog steeds vrij comfortabel moeten zijn .

Als je een statief, een tent(je), wandelstokken, of zelfs ski's wil meenemen, of een kan je die onderaan vastmaken, of in de zakken aan de linker- of rechterkant steken en bevestigen. De riemen onderaan kan je zelfs gebruiken als de All-Weather Cover gebruikt wordt.

De Pro Trekker 300 AW is zo'n 400 gram zwaarder (3,1 kilogram leeggewicht) dan de Pro Runner 450 AW (2,7 kilogram), maar is ook gemaakt om tegen slechte omstandigheden te kunnen, dankzij die aanpasbare All-Weather Cover, het 'backpack lid' (ik zal het maar het 'extra tasje' noemen ), de gebruikte materialen (bijvoorbeeld de stoffen en de ritsen!), de meer aanpasbare riemen (als je toch écht alles wil meenemen...), enz.

Ohja, als je geen extra geheugenkaarthouder hebt of nodig denkt te hebben...Bij de Pro Runner 450 AW heb je 2 geheugenkaarthouders, bij de Pro Trekker niet minder dan 6!
                            Last edited by JorisVdB; 25 juli 2011, 21:34.

Comment

dan denk ik dat het duidelijk is. Ik ga voor de Pro Trekker. Nu nog even BD-lid contacteren

Comment

Working...
                              X