Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D copter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: 5D copter

    Oorspronkelijk geplaatst door XXL66 Bekijk bericht
    mooi, wel grappig, zonder roll ;-)

    7 beaufort zei u ?
    ja idd, zonder roll en met die wind ja.
    Alvorens je mij continue tegen de haren strijkt, eerst graag eens resultaat van jouw zijde, ok?

    Ik ben zo benieuwd mijn beste naar jouw resultaat, succes !
    en P.S: geen flame wars, deal?

    Comment


    • #62
      Re: 5D copter

      @ 5D copter

      Heb ik jullie ontmoet op de BIS-beurs in Gent?


      Ik vind het namelijk zeer interessant omdat ik momenteel studeer voor landmeter en erg gëinteresseerd ben in luchtvaart en fotografie.


      Ik zal deze topic dus op de voet volgen !

      Mvg. Ruben Craninx
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #63
        Re: 5D copter

        Bis Beurs ? Landmeter ? (goeie keuze, knelpuntberoep) maar nee, ik ben niet mee...
        The older i get, the better i was.

        Comment


        • #64
          Re: 5D copter

          Oorspronkelijk geplaatst door XXL66 Bekijk bericht
          Bis Beurs ? Landmeter ? (goeie keuze, knelpuntberoep) maar nee, ik ben niet mee...
          Er waren daar enkele landmeters met een gelijkaardig toestel.
          Zij gebruikte het voor het maken van kaarten, fotogrammetrie, ...
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • #65
            Re: 5D copter

            Ik zat zondagmiddag 16 oktober aan 't kursaal van Scheveningen (of hoe heet dat ding); aan de landzijde waren daar ook 3 mannen bezig met zo'n toestel met dacht ik een canon in gemonteerd. Wat me opviel dat de koffer waarin dat ding opgeborgen werd door 2 man moest gedragen worden.

            Comment


            • #66
              Re: 5D copter

              Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
              Ik zat zondagmiddag 16 oktober aan 't kursaal van Scheveningen (of hoe heet dat ding); aan de landzijde waren daar ook 3 mannen bezig met zo'n toestel met dacht ik een canon in gemonteerd. Wat me opviel dat de koffer waarin dat ding opgeborgen werd door 2 man moest gedragen worden.
              Ja het is een minicopter maar in vergelijking met een echte helicopter. met z'n tweene dragen !! zo zwaar is het toch niet? keken ze alsof ze er problemen mee hadden?

              Ik wacht overigens ook met grote interesse om te kijken wanneer ze voor mij betaalbaar en nuttig zullen zijn. Hopelijk volgende jaar.

              XXl66 hoeveel denk je dat die van jouw gaat kosten?
              Last edited by aras; 26 oktober 2011, 21:06.

              Comment


              • #67
                Re: 5D copter

                Z'n heli is niet zo zwaar maar lomp, zeker in een koffer. Vandaar dat ik er nu voor geopteerd heb hem vouwbaar te maken. Hij past dan in een Pelikan Cube van 50x50cm http://www.pelicases.be/N_frame.html.../N_art_19.html
                Die kan je makkelijk alleen dragen en vooral 'normaal' een deur passeren. Voor iemand die verplaatsingen maakt naar het buitenland met het vilegtuig ook zeer interessant natuurlijk.

                Het eerste prototype van de arm scharnier voldoet niet, de klemming was onvoldoende, heb nu het ontwerp verbeterd, stukken worden nu wel in alu ge cnc'd met een 5 assige bank.

                Wat ie zal kosten hangt af van de config, 2 mansbediening, enkele bediening, 2 of 3 assige remote...
                The older i get, the better i was.

                Comment


                • #68
                  Re: 5D copter

                  Denk dat die koffer niet zo zwaar was; als ik het mij probeer te visualizeren (is toch al 2 weken geleden) schat ik dat de koffer toch minstens 80cmx80cmx50cm was.
                  Dus deze zal niet opplooibaar geweest zijn.

                  Comment


                  • #69
                    Re: 5D copter

                    Oorspronkelijk geplaatst door XXL66 Bekijk bericht

                    Wat ie zal kosten hangt af van de config, 2 mansbediening, enkele bediening, 2 of 3 assige remote...

                    Goh wat een seo, ik tikte op google 2 of 3 assige bediening en ik kom direct op deze pagina en ik weet nog niet wat dat is maar 3 assig schijnt stabieler te zijn of..?

                    1 mans bediening en zo stabiel mogelijk natuurlijk die een camera lens van iets meer dan een kilo kan meenemen......
                    en dan met of zonder controle over diafragma en focus en live streaming. Goed misschien vraag ik teveel nu je nog niet helemaal klaar bent met je werk, maar ik wil me graag alvast oriënteren en kijken of ik het kan financieren in de toekomst.

                    Ik vraag me af als je draadloos de camera kan bedienen, waarom je niet een draadloze follow focus maakt. Mogelijk kun je er veel geld mee verdienen, er zijn al enkele op de markt en ze beginnen bij net iets minder dan duizend euro omhoog........lijkt me een lucratieve business. Als je zo handig bent met dit soort dingen zijn er tal van gebieden waar je een munt uit kunt slaan en ik bedoel niet de Nederlandse klanten maar wereldwijd ....

                    Comment


                    • #70
                      Re: 5D copter

                      nog enige nieuws?

                      Comment


                      • #71
                        Re: 5D copter

                        Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                        nog enige nieuws?
                        Heb dit draadje net helemaal gelezen en ben ook benieuwd naar het vervolg en beelden. De reeds geplaatste links zijn allemaal verwijderde video's ondertussen (patentproblemen?)

                        Grtz,
                        Kurt

                        Comment


                        • #72
                          Re: 5D copter

                          hi, dit is voor mij maar een nevenactiviteit en momenteel slorpt helaas m'n hoofdactiviteit alle tijd op. Ik hoop in het voorjaar er weer meer tijd voor te kunnen vrijmaken. Ik heb alle stukken voor een vouwbaar model klaar liggen doch het komt er niet van alles te monteren.
                          The older i get, the better i was.

                          Comment


                          • #73
                            Re: 5D copter

                            Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                            Heb dit draadje net helemaal gelezen en ben ook benieuwd naar het vervolg en beelden. De reeds geplaatste links zijn allemaal verwijderde video's ondertussen (patentproblemen?)

                            Grtz,
                            Kurt
                            Ja inderdaad dit is blijkbaar stuk ingewikkelder dan ik dacht met patenten etc. Begrijp er niks van maar ik zou er heel graag een willen hebben ook al denk ik dat als atechnische persoon dit misschien veel hoofdpijn gaat veoorzaken maar niettemin ik wil het wel wagen ........nog ff wachten

                            XXL66 succes, we wachten af

                            Comment


                            • #74
                              Re: 5D copter

                              geen nieuws?

                              Comment


                              • #75
                                Re: 5D copter

                                Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                                geen nieuws?
                                verkocht aan de politie...

                                Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
                                Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                                Comment

                                Working...
                                X