Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drone...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Drone...

    Politie gaat drone gebruiken....

    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

  • #2
    Re: Drone...

    Leuk speelgoed en kan in sommige situaties handig zijn.

    Het enige wat ik me afvraag is die prijzen. Wordt daar niet serieus met de pet naar gegooid?
    Dat dat ding 13.000 euro kost (incl. opleiding enz) kan ik nog aannemen.
    Maar nog eens 23.000 aan extra materiaal? (DSLR,....)
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: Drone...

      Dat is inderdaad een heel dure camera die ze daar onder gaan hangen.
      Ik heb de indruk dat als het om zo'n zaken gaat, dat dan de aankoopprijzen altijd wel extreem hoog zijn.

      En wat gebeurt er eigenlijk als dat ding neerstort op een evenement waar dan een aantal aanwezigen gewond kunnen geraken?
      Ik kan mij voorstellen dat het toch niet echt leuk is als je plots zo'n ding met draaiende motortjes in je aangezicht krijgt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Drone...

        Nog altijd een peulschil in vergelijking met een helikopter.
        Een 2 persoons Robinson, een heel klein ding met een hefschroef, kostte 20 jaar geleden al 100.000 US dollar.

        Comment


        • #5
          Re: Drone...

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Dat is inderdaad een heel dure camera die ze daar onder gaan hangen.
          Ik heb de indruk dat als het om zo'n zaken gaat, dat dan de aankoopprijzen altijd wel extreem hoog zijn.
          Dat zal wel geen standaard materiaal zijn. Denk al maar aan de afstandsbediening, de zendinstallatie die alles in real time doorzendt naar de grond, ....

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          En wat gebeurt er eigenlijk als dat ding neerstort op een evenement waar dan een aantal aanwezigen gewond kunnen geraken?
          Ik kan mij voorstellen dat het toch niet echt leuk is als je plots zo'n ding met draaiende motortjes in je aangezicht krijgt.
          En een helikopter die afstort? Een patrouillewagen die in het publiek rijdt? Een ...

          Comment


          • #6
            Re: Drone...

            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
            Het enige wat ik me afvraag is die prijzen. Wordt daar niet serieus met de pet naar gegooid?
            overheidsuitgaven....
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

            Comment


            • #7
              Re: Drone...

              tjoh...wat zijn de Belgen weer laat.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Drone...

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                tjoh...wat zijn de Belgen weer laat.
                grt,bouk.
                Als je dat als eerste wil kopen, dan zijn de prijzen gewoonlijk nog hoger...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Drone...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Als je dat als eerste wil kopen, dan zijn de prijzen gewoonlijk nog hoger...
                  This clip was originally uploaded by 'geiteneuker' 3 years ago, but his channel was terminated. At the time he wrote: De politie Amsterdam-Amsteland heeft al...

                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Drone...

                    Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                    overheidsuitgaven....
                    Zo dacht ik ook.
                    Overheidsuitgaven en bestuursinkomsten.

                    Maar OK, als het veiligheidsgevoel stijgt in Genk zal het wel goed zijn.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #11
                      Re: Drone...

                      Het moeilijkste zal zijn om een bekwaam iemand te vinden om dat 'ding' te besturen Misschien zit er een 'piloot' in de prijs inbegrepen.
                      Jean Pierre.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Drone...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Als je dat als eerste wil kopen, dan zijn de prijzen gewoonlijk nog hoger...
                        Ik denk dat de Nederlandse "locale" Politie dit niet aankoopt, maar dat dit via de Landelijke Politie gebeurt, wat de prijs in veel opzichten zal drukken, training in groep, onderhoudscontracten, wellicht een reservetoestel... Hier zijn we al zover dat er "zones" zijn, maar dat helpt duidelijk niet veel.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Drone...

                          grappig,
                          als google een streetview maakt: big problemos,
                          als agenten zo'n helicopter omhoog stuur die in hoog detail gegevens gaat doorsturen...
                          (en dus gehacked kunnen worden): amai tof, inovatief, positief...

                          Niemand krijgt big brother gevoel?
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Drone...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            grappig,
                            als google een streetview maakt: big problemos,
                            als agenten zo'n helicopter omhoog stuur die in hoog detail gegevens gaat doorsturen...
                            (en dus gehacked kunnen worden): amai tof, inovatief, positief...

                            Niemand krijgt big brother gevoel?
                            1) Ik woon niet in Genk.
                            2) Zolang ze geen diefstalpreventie (kijken naar openstaande ramen, ....) gaan doen en in mijn tuin rondzweven zie ik geen probleem.

                            Heb je er dan problemen mee dat je mogelijks gezien wordt op een evenement.
                            Terwijl een van je vrienden even goed een filmpje kan maken op dat evenement of je zelfs 'taggen' of dergelijke op Facebook, Foursquare, ...

                            Al eens nagegaan wat je smartphone allemaal van je doorgeeft als je een app installeert.

                            Misschien ben je hier allemaal niet mee bezig, maar dan zie ik nog geen reden tot paniek.
                            Nikon D7000 en wat lenzen.
                            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                            Comment


                            • #15
                              Re: Drone...

                              Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                              1) Ik woon niet in Genk.
                              2) Zolang ze geen diefstalpreventie (kijken naar openstaande ramen, ....) gaan doen en in mijn tuin rondzweven zie ik geen probleem.

                              Heb je er dan problemen mee dat je mogelijks gezien wordt op een evenement.
                              Terwijl een van je vrienden even goed een filmpje kan maken op dat evenement of je zelfs 'taggen' of dergelijke op Facebook, Foursquare, ...

                              Al eens nagegaan wat je smartphone allemaal van je doorgeeft als je een app installeert.

                              Misschien ben je hier allemaal niet mee bezig, maar dan zie ik nog geen reden tot paniek.
                              1: ook niet, maar als andere steden hier voorbeeld aan nemen?
                              2: eerst hieraan wennen, dan gaan ze stapje verder ?

                              En waar dat laatste zinneke opslaagt, dat snap ik totaal niet.
                              ipv vaste camera's laten ze nu rondvliegen,
                              zodat ze nog meer kunnen controleren,
                              als deze ene testcase goedloopt zal het wel meer gebeuren...

                              Als jij big brother leuk vind, goed voor jou...
                              ik ben er wel mee bezig, en zie er geen paniek in,
                              maar ik vind het geen aangenaam idee, dat langzaam aan alle stappen die je zet opgevolgd worden...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X