Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

430ex ii /580ex ii

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 430ex ii /580ex ii

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
    No problemo. Ik weet dat het verschil in prijs tussen een 430 en een 580 groot is en moest ik in jouw schoenen staan, zou ik ook zo overtuigd mogelijk willen zijn.
    Is enkel maar omdat je geen verkeerde conclusies zou trekken.

Ik heb indertijd gekozen voor een Sigma 530EX Super, omdat ik een Canon 430 niet afdoende vond & het prijsverschil tussen die Sigma & de Canon 580 EXii nogal (te) groot vond. En dat vind ik nog steeds. Maar een bepaalde betrouwbaarheid en kwaliteit zul je altijd betalen.

Moest ik kunnen terugkeren in de tijd, zou ik met wat ik nu weet, een Canon 580 gekocht hebben. De Sigma is zeker niet slecht hoor. Maar ik verdiep me meer en meer in flitstechnieken en bemerk dat ik een 580 goed zou kunnen gebruiken.

Je moet je nu niet laten leiden door wat ik allemaal zeg, ik deel je mijn ervaring en mening mee. Het is aan u om uit te maken wat voor jou het meest geschikt zal zijn.
    Al de informatie die ik van flitsgebruikers krijg is handig om mijn mening te vormen want tot nu toe heb ik altijd gewerkt met de ingebouwde flitser. En daar merk je wel enorme beperkingen op. Wat logisch is.
    En zoals je zegt, ik wil niet in de positie komen waar jij dan bent. Beter in iets investeren waar je dan op kan blijven verder werken in plaats met beperkingen te zitten.
    En zoals je zegt, een bepaalde kwaliteit betaal je altijd. Bedankt voor je oprechte mening ;-)

Comment

Ik wil tegen de donkere dagen ook een nieuwe flits ik ben ook aan het twijfelen tussen de 430ex ii /580ex ii maar als ik deze berichten lees ga ik beter voor de 580ex ii .
      Voor welke prijs zou je die tweede hands kunnen kopen ?

Comment

Ik maak voor mezelf de regel dat er minstens 1/3 van de nieuwprijs moet af zijn én in uitstekende staat, anders denk ik er nog niet aan om tweehands te kopen, laat staan over discussiëren. Dan koop ik liever nieuw.

Ik moet wel eerlijk zeggen: ik koop zelden of nooit tweedehands, of het moet van iemand komen die ik al iets beter ken en te vertrouwen is.

Betreft de 580 EX II, ik denk dat de prijzen algauw wat lager gaan beginnen uitvallen. Naar ik her en der zie is er een opvolger in aantocht. Dus even de kat uit de boom kijken.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
        X