Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monopod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monopod

Ben tot de beslissing gekomen om een monopod te bestellen. Ik doe het meest aan macrofotografie en het is toch niet altijd handig om uit de hand foto's te nemen.
    Ik zou dus willen beginnen met een monopod.

Ik wil deze graag bestellen bij digicamshop en ze hebben er 4.

2 van Manfrotto: de 681B en de 680B

en

2 van Vanguard: de 364 en 284.

Heb geen idee welke beter is Vanguard of Manfrotto.
    De twee verschillen in de modellen is telkens de maximale hoogte

http://www.digicamshop.be/keuzehulp/941?2665=7705

De vanguard heeft onderaan wel een poot dat je kan bewegen.

Is het nodig om op een monopod een balhoofd te hebben?

Alvast bedankt
    Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

Re: Monopod

Ik heb de 680B en er daar een 234RC kop van Manfrotto op staan. Handig voor portrait vs landscape. Een echt balhoofd vind ik niet nodig.
    Ik moet wel zeggen dat ik de monopod niet zo vaak gebruik als mijn tripod, maar ter ondersteuning b.v. van mijn 100-400mm lens toch wel nuttig.
    Mocht ik er nog een kopen, zou het wellicht een carbonversie zijn, een stuk lichter om mee te dragen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ik heb de 680B en er daar een 234RC kop van Manfrotto op staan. Handig voor portrait vs landscape. Een echt balhoofd vind ik niet nodig.
      Ik moet wel zeggen dat ik de monopod niet zo vaak gebruik als mijn tripod, maar ter ondersteuning b.v. van mijn 100-400mm lens toch wel nuttig.
      Mocht ik er nog een kopen, zou het wellicht een carbonversie zijn, een stuk lichter om mee te dragen.
      Ik heb deze in de winkel vastgehad en deze weegt inderdaad wel veel. Maar Carbon is waarschijnlijk veel duurder en dat heb ik er op dit moment niet voor over.

Bedankt voor de tip, had ook de 680B in men hoofd maar dan met de 496RC2 Statiefkop.
      Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

Comment

Waarom niet zoiets? Dan ben je meteen compleet, misschien had je daar nog niet aan gedacht.
        Je moet die dan wel op amazon willen bestellen want hier kost die het dubbelle!
        Nikon D5100 + 18-105mm VR
        Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Voor macrofotografie zou ik ten allen tijde een driepoot gebruiken.
          Voor (meer) perfect scherpe foto's is dat onontbeerlijk.
          Rinus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
            Waarom niet zoiets? Dan ben je meteen compleet, misschien had je daar nog niet aan gedacht.
            Je moet die dan wel op amazon willen bestellen want hier kost die het dubbelle!
            Liever een monopod en later een statief apart. Maar toch bedankt voor de tip.

Oorspronkelijk geplaatst door Reest Bekijk bericht
            Voor macrofotografie zou ik ten allen tijde een driepoot gebruiken.
            Voor (meer) perfect scherpe foto's is dat onontbeerlijk.
            Rinus
            Ik weet dat het in principe beter is om een driepoot te gebruiken, maar dat is niet altijd handig als je beestjes wil fotograferen die binnen de 30 seconden wegvliegen/kruipen.

Comment

Working...
            X