Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

430ex ii /580ex ii

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 430ex ii /580ex ii

Ik heb beslist om toch een nieuwer model van de speedlite versie te kopen voor mijn canon 550D. Alleen geraak ik niet uit wat de beste aankoop zal zijn. De 580 is toch een stuk duurder. Maar is er dan echt zoveel verschil tussen beide modellen? Buiten het richtgetal en de verdraaibare kop?

Re: 430ex ii /580ex ii

Vooral uitmaken waarvoor je hem gaat gebruiken. Met beiden kun je serieus uit de voeten. Jezelf de vraag stellen of het richtgetal van de 430 voor jou voldoende is.
    Ik vindt het persoonlijk wel de moeite waard een draaibare kop te hebben (portretten -> bouncen) en het hogere richtgetal.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
      Ik vindt het persoonlijk wel de moeite waard een draaibare kop te hebben (portretten -> bouncen)
      +1

een van de redenen waarom ik een van sigma heb omdat die even duur is als de 430 maar wel een volledige draaibare kop
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Dus volgens jullie is een 430ex ii voldoende, of iets gelijkaardigs. Ik zou het vooral gebruiken om op feestjes te flitsen of op familiefeestjes, en soms voor buitenopnamen overdag.

Comment

voor buitenopnames overdag zie ik het nut er niet van in tenzij je strobist-wise gaat werken

als je hem wilt gebruiken op feestjes, ga dan zeker maar voor de 580 met de volledig draaibare kop, die zal je goed kunnen gebruiken
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            voor buitenopnames overdag zie ik het nut er niet van in tenzij je strobist-wise gaat werken

als je hem wilt gebruiken op feestjes, ga dan zeker maar voor de 580 met de volledig draaibare kop, die zal je goed kunnen gebruiken
            Bedankt voor je mening

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Underclass_Hero Bekijk bericht
              Dus volgens jullie is een 430ex ii voldoende, of iets gelijkaardigs. Ik zou het vooral gebruiken om op feestjes te flitsen of op familiefeestjes, en soms voor buitenopnamen overdag.
              Da's niet wat ik impliceerde.
              Ik heb momenteel een Sigma DG530 Super. Kracht vergelijkbaar met de 580EX.
              Ik ga deze op termijn vervangen door De 580 EXii omdat ik meer compatible wil zijn met m'n camera.

Een 430 is voor mij niet voldoende: wens een volledig draaibare kop & bouncecard.
              www.brunodyserinck.be

Comment

Da's niet wat ik impliceerde.
                Ik heb momenteel een Sigma DG530 Super. Kracht vergelijkbaar met de 580EX.
                Ik ga deze op termijn vervangen door De 580 EXii omdat ik meer compatible wil zijn met m'n camera.

Een 430 is voor mij niet voldoende: wens een volledig draaibare kop & bouncecard.
                Bedankt voor je mening, dan denk ik, dat ik toch zal gaan voor de 580ex ii. Hopelijk zal ik geen spijt hebben van mijn keuze

Comment

Ik heb de 430 en had ik het geweten dan had ik ook voor de 580 gegaan.
                  Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                    Ik heb de 430 en had ik het geweten dan had ik ook voor de 580 gegaan.
                    had je geopteerd voor een hoger richtgetal of voor een volledig draaibare kop?

Comment

Tenzij dat de flitser snel moet opladen zou ik voor de 430II gaan, de kop kan voor 3/4 draaien en dat is in de meeste gevallen genoeg (voor mij toch).
                      Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartinB Bekijk bericht
                        Tenzij dat de flitser snel moet opladen zou ik voor de 430II gaan, de kop kan voor 3/4 draaien en dat is in de meeste gevallen genoeg (voor mij toch).
                        Bedoel je dat de 580 niet snel oplaad na zijn flits terwijl de 430 dat wel doet?

Comment

Bedoel je dat de 580 niet snel oplaad na zijn flits terwijl de 430 dat wel doet?
                          Beste,
                          Je moet echt eens beginnen lezen wat er staat hoor.
                          Hij zei dat dat 580 EX veel sneller oplaadt dan de 430. Dat is voor sommige mensen belangrijk, inclusief mezelf.
                          www.brunodyserinck.be

Comment

Beste,
                            Je moet echt eens beginnen lezen wat er staat hoor.
                            Hij zei dat dat 580 EX veel sneller oplaadt dan de 430. Dat is voor sommige mensen belangrijk, inclusief mezelf.
                            Mijn excuses idd niet goed gelezen xD **** happens he
                            Toch bedankt voor de opmerking

Comment

No problemo. Ik weet dat het verschil in prijs tussen een 430 en een 580 groot is en moest ik in jouw schoenen staan, zou ik ook zo overtuigd mogelijk willen zijn.
                              Is enkel maar omdat je geen verkeerde conclusies zou trekken.

Ik heb indertijd gekozen voor een Sigma 530EX Super, omdat ik een Canon 430 niet afdoende vond & het prijsverschil tussen die Sigma & de Canon 580 EXii nogal (te) groot vond. En dat vind ik nog steeds. Maar een bepaalde betrouwbaarheid en kwaliteit zul je altijd betalen.

Moest ik kunnen terugkeren in de tijd, zou ik met wat ik nu weet, een Canon 580 gekocht hebben. De Sigma is zeker niet slecht hoor. Maar ik verdiep me meer en meer in flitstechnieken en bemerk dat ik een 580 goed zou kunnen gebruiken.

Je moet je nu niet laten leiden door wat ik allemaal zeg, ik deel je mijn ervaring en mening mee. Het is aan u om uit te maken wat voor jou het meest geschikt zal zijn.
                              www.brunodyserinck.be

Comment

Working...
                              X