Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun sniper begeeft !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun sniper begeeft !!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
    Is een namaak, géén "ball bearing" en een staalkabel die roest
    www.fotofolio.be

Comment

NIKON Diagnose ....

Om uw product op de juiste wijze te laten werken moet(en) de volgende handeling(en) worden uitgevoerd.

AE fpc unit/hot shoe/inside finder lcd/top cover unit/grip rubber unit/i/f rubber unit/rear rubber unit vervangen.
      Geheel controleren. PS retouch werkt alleen als er een foto op de kaart staat.

De te verwachten reparatiekosten zijn uiteraard ook mede gedeeld ... valt nu even af te wachten of de gedane beloftes worden nagekomen.
      Wordt vervolgd !
      NIKON D700 & NIKON D300 Telephoto AF Micro-Nikkor 105mm f/2.8 G ED-IF, AF-S VR Autofocus lens, 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF, AF-S DX VR Autofocus lens, Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR. Tokina SD 12-24(IF) DXII, Nikon SB 900.

Comment

Het zal wel aan mij liggen maar al die exotische modellen draagriemen zeggen me helemaal niks eigenlijk... Met originele riemen heb ik nooit één probleem gehad dus waarom risico's nemen dan ? En ja ik draag soms lang zware lenzen en body's ( met zwaar bedoel ik dan 1D3 + 500F4 of 300F2.8 lenzen )....
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Loop eens een dagje met een camera + 70-200 met een blackrapid en dan eens eens een dagje met een gewone riem en je bent bekeerd.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Het zal wel aan mij liggen maar al die exotische modellen draagriemen zeggen me helemaal niks eigenlijk... Met originele riemen heb ik nooit één probleem gehad dus waarom risico's nemen dan ? En ja ik draag soms lang zware lenzen en body's ( met zwaar bedoel ik dan 1D3 + 500F4 of 300F2.8 lenzen )....
            Met een zware nekoperatie is dit niet evident, om het steunpunt van al het gewicht juist op die wervels te krijgen die onstoken zijn.
            Jos
            Site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
              Met een zware nekoperatie is dit niet evident, om het steunpunt van al het gewicht juist op die wervels te krijgen die ontstoken zijn.
              tja..hč ..hč?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Loop eens een dagje met een camera + 70-200 met een blackrapid en dan eens eens een dagje met een gewone riem en je bent bekeerd.
                Volkomen mee eens! Bij mij is dat de 7D met ofwel de EF-s 17-55 f/2.8 IS ofwel de EF 70-200 f/2.8 IS. Ik ben van mijn nekpijn verlost, en denk bovendien dat ik nu een oplossing heb voor die kans dat de aanhechting van de SunSniper met de camera het begeeft. Ik probeer eerstdaags een foto te posten.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ik loop zeer dikwijls een ganse dag met een 1D3 en 500F4 rond, dat weegt nog een aardig pak meer dan een 70-200 , schuin over de schouder met de originele Canon riem en ik heb van niks last dus zou ik niet weten waarom ik andere toestanden die blijkbaar makkelijk uit elkaar vallen moet gaan gebruiken, ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit van Nikon riemen zijn ivm die Blackrapid of andere riemen...
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik loop zeer dikwijls een ganse dag met een 1D3 en 500F4 rond, dat weegt nog een aardig pak meer dan een 70-200 , schuin over de schouder met de originele Canon riem en ik heb van niks last dus zou ik niet weten waarom ik andere toestanden die blijkbaar makkelijk uit elkaar vallen moet gaan gebruiken, ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit van Nikon riemen zijn ivm die Blackrapid of andere riemen...
                    Als dat op die manier prima werkt voor jou, dan is dat toch prima.
                    Iedereen zou voor die manier kiezen (werken met de bijgeleverde riem) als dat altijd gemakkelijk ging, maar mensen zijn nu eenmaal anders, hebben andere behoeften soms.

Ik heb mij ook vroeger afgevraagd wat er nu minder ergonomisch is aan een laptop tegenover een desktopcomputer (waarvan scherm, tafel, bureaustoel en toetsenbord op je lichaam zijn afgesteld). Ik heb jaaaaaaren kunnen werken aan een laptop zonder ook maar iets probleem te hebben gehad...tot de nek en gewrichtsklachten begonnen zijn (de ene mens is daar om bepaalde redenen nu eenmaal gevoelig(er) aan dan de andere).
                    De dag van vandaag kan ik mijn normale job alleen maar uitoefenen door een ergonomisch afgestelde bureau, bureaustoel en alles erbij...ik moet continu op mijn houding letten en op mijn werktijden (voldoende pauze)...zucht....ik werk soms nog aan de laptop, maar dat kan ik hooguit een kwartier (met micropauzes), dan een uur rusten....
                    Ik ben er ook zeker van dat heel veel mensen het nut niet inzien van bepaalde dingen, maar voor andere mensen maakt het een gigantisch verschil uit.

Ik heb ook lang met mijn canonriem schuin over mijn schouder gelopen (alle gewicht op mijn nek kon absoluut niet, hernia, geblokkeerde nekwervels....pfff).
                    Maar voor mij werkte die canonriem vervelend. De hele tijd de wrijving van die riem over mijn kleren als ik hem van mijn heup naar ooghoogte bracht. Sowieso is fotografie voor mij al het continu zoeken van een balans tussen gewicht, ergonomie, mogelijkheden, wensen en plezier.
                    Zo'n speciale riem was echt een enorme vooruitgang voor mij, geen wrijving meer voor mij, het zachte stuk op de schouder is echt zalig (vergelijk het met een goedkope rugzak die je altijd voelt zitten tegenover een zalig zittende rugzak die je nauwelijks merkt) en dat "veersysteem" geeft volgens mij ook wat demping. Tot nu toe lag ik ook niet wakker van zekerheid, voor mij leek alles heel degelijk gemaakt te zijn.
                    Maar dit topic is niet genoeg om terug te grijpen naar de canonriem...nee, eerder een zoektocht naar het zelfde systeem te blijven gebruiken, maar met een extra veiligheid voor misschien het geval van...

Ik heb nu een tweede swivelhook besteld (10 euro, om eens te proberen). Eens kijken wat dat geeft. Als de wrijving van twee swivelhooks niet teveel wordt op de riem, dan lijkt me dat een ideale extra beveiliging als er eentje het dan toch begeeft.
                    En als dat toch teveel wrijving gaat geven, dan wacht ik af wat lesc als oplossing heeft...
                    Last edited by Tink; 23 juli 2011, 13:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Volkomen mee eens! Bij mij is dat de 7D met ofwel de EF-s 17-55 f/2.8 IS ofwel de EF 70-200 f/2.8 IS. Ik ben van mijn nekpijn verlost, en denk bovendien dat ik nu een oplossing heb voor die kans dat de aanhechting van de SunSniper met de camera het begeeft. Ik probeer eerstdaags een foto te posten.
                      Zal ik de oplossing dan maar in jouw plaats posten?

Toen ik LesC vorige week op de Macro shoot met de sunsniper zag rondlopen, vertelde ik hem dat ik een mogelijke oplossing had gevonden voor iets meer veiligheid te bieden, moest de aansluiting op de body op een of andere manier afbreken.
                      Ik toonde hem een lanyard (je kent dat wel, zo een nylon strap voor rond je nek te hangen, hieraan kan je bv. sleutels of iets anders aan hangen. Persfotografen hebben dat ook).
                      Door middel van van deze lanyard een stuk te verwijderen, kon je dan met een sluithaak (mousqueton) of noodschakel, deze met de sunsniper verbinden.

Ik heb afgelopen donderdag dus ook een Sunsniper the Pro gekocht.
                      Stuk plastiek van de schakel aan de lanyard verwijderd, mousqueton door het overgebleven kleine deel van de nylon-strap en dan door de riem van de Sunsiper.
                      Enfin, hier zijn enkele foto's van wat ik juist bedoel.

Benodigdheden

Klaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jfd Bekijk bericht
                        Zal ik de oplossing dan maar in jouw plaats posten?

Toen ik LesC vorige week op de Macro shoot met de sunsniper zag rondlopen, vertelde ik hem dat ik een mogelijke oplossing had gevonden voor iets meer veiligheid te bieden, moest de aansluiting op de body op een of andere manier afbreken.
                        Ik toonde hem een lanyard (je kent dat wel, zo een nylon strap voor rond je nek te hangen, hieraan kan je bv. sleutels of iets anders aan hangen. Persfotografen hebben dat ook).
                        Door middel van van deze lanyard een stuk te verwijderen, kon je dan met een sluithaak (mousqueton) of noodschakel, deze met de sunsniper verbinden.

Ik heb afgelopen donderdag dus ook een Sunsniper the Pro gekocht.
                        Stuk plastiek van de schakel aan de lanyard verwijderd, mousqueton door het overgebleven kleine deel van de nylon-strap en dan door de riem van de Sunsiper.
                        Enfin, hier zijn enkele foto's van wat ik juist bedoel.
                        Patent op nemen! Dit is een zeer goed idee.....
                        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Ik loop zeer dikwijls een ganse dag met een 1D3 en 500F4 rond, dat weegt nog een aardig pak meer dan een 70-200 , schuin over de schouder met de originele Canon riem en ik heb van niks last dus zou ik niet weten waarom ik andere toestanden die blijkbaar makkelijk uit elkaar vallen moet gaan gebruiken
                          Nee, dat kom je nooit te weten als je iets niet probeert, maar een BR is gewoon comfortabeler dan een gewone riem.

ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit van Nikon riemen zijn ivm die Blackrapid of andere riemen...
                          Tamelijk zinloze opmerking.......en daarbij ik had de meest comfortabele OPtech riem.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zal ik de oplossing dan maar in jouw plaats posten? ...
                            Bedankt JF, zowel voor de 'riem' die je mij cadeau gedaan hebt, als voor de oplossing.
                            Ik heb voorlopig enkel de haak van jouw riem bevestigd aan de camerabody, terwijl ik de riem, zonder inkorten ("as is" dus), rond de riem van de SunSniper gedraaid heb. Werkt uitstekend, en heeft zelf al een testdrive afgelopen dinsdag meegemaakt.
                            Ik neem wel aan dat jouw ingekorte versie eleganter zal ogen. Ik zoek nog naar zo'n haakje.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Sorry hoor, maar is dit niet wat overdreven ? Als ik het goed bekijk mag je voor een 1d of een 5dII met grip zelf beginnen stikken want dan komt dit klein stukje niet meer tot aan de clips op de body (of je maakt hem dan aan de clip op de grip vast ?)

Ik blijf nog even bij mijn OpTech straps die ik vastmaakt aan een Think Tank harness die op zijn beurt aan een belt zit ... alle druk weg van mijn nek en mooi verdeeld over de schouders ... totaal niet hetzelfde als jullie systemen, maar werkt prima voor mij.
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                                Sorry hoor, maar is dit niet wat overdreven ? Als ik het goed bekijk mag je voor een 1d of een 5dII met grip zelf beginnen stikken want dan komt dit klein stukje niet meer tot aan de clips op de body (of je maakt hem dan aan de clip op de grip vast ?)

Ik blijf nog even bij mijn OpTech straps die ik vastmaakt aan een Think Tank harness die op zijn beurt aan een belt zit ... alle druk weg van mijn nek en mooi verdeeld over de schouders ... totaal niet hetzelfde als jullie systemen, maar werkt prima voor mij.

De clip gaat door het oogje op de body en de mousqueton door de riem van de Sunsniper, en niet door de haak van de ring van de Sunsniper, dewelke aan de onderkant van de body geschroefd wordt.

Als je wat langer wilt hebben, dan laat je de plastick schakel eraan hangen, steek je de mousqueton door de lus, vlak aan het einde van de schakel en knip je een paar centimeter verder de rest er vanaf.
                                Op de 2e foto zie je dat op de plaats waar de mousqueton door de lus gaat, het stof gestickt is. Vlak daarachter kan je dan de rest eraf knippen.
                                Zo win dan je dan weer een goei 5 cm.

Pics maken het misschien wat duidelijker :

Comment

Working...
                                X