Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun sniper begeeft !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sun sniper begeeft !!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door Nirvanasan Bekijk bericht
    ... Alles tesamen goed voor een slordige 700 € zonder BTW die Konijn volledig voor zijn rekening neemt om terug te verhalen op Sunsniper.
    Ere wie ere toekomt zou ik zeggen ....... dus een oprechte pluim voor de snelle afhandeling en geweldige service van Konijnenberg Turnhout. ...
    Dat zie ik nog niet gebeuren via een webshop (en hiermee bedoel ik webshop-only zaken, niet een gewone winkel die ook nog een webshop heeft) ...
    Fijn dat het voor jou een "eind goed al goed" verhaal geworden is.
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
      Blij dat alles toch wel goed afloopt, maar de stress heb je toch wel ondertussen gehad.
      Zo is dat ....... maar we kunnen er terug invliegen hé !
      Thx voor je reactie
      NIKON D700 & NIKON D300 Telephoto AF Micro-Nikkor 105mm f/2.8 G ED-IF, AF-S VR Autofocus lens, 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF, AF-S DX VR Autofocus lens, Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR. Tokina SD 12-24(IF) DXII, Nikon SB 900.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
        Dat zie ik nog niet gebeuren via een webshop (en hiermee bedoel ik webshop-only zaken, niet een gewone winkel die ook nog een webshop heeft) ...
        Fijn dat het voor jou een "eind goed al goed" verhaal geworden is.
        Volledig eens !
        Bedankt voor je reeactie ...
        NIKON D700 & NIKON D300 Telephoto AF Micro-Nikkor 105mm f/2.8 G ED-IF, AF-S VR Autofocus lens, 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF, AF-S DX VR Autofocus lens, Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR. Tokina SD 12-24(IF) DXII, Nikon SB 900.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Zeker een goede service van Konijn.

Ik zal mijn mening aangaande mijn slechte ervaring met Konijn moeten herzien.
          Misschien ben je wel de enigste niet ?
          Thx voor je reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nirvanasan Bekijk bericht
            ALEA JACTA EST ......

Nirvanasan heeft vandaag zijn hersteld toestel in ontvangst mogen nemen , samen met de allerlaatste nieuwe sunsniper ( ?!) .....en een nieuwe zonnekap voor zijn 50 mm die de beschadigde moet vervangen.
            Alles tesamen goed voor een slordige 700 € zonder BTW die Konijn volledig voor zijn rekening neemt om terug te verhalen op Sunsniper.
            Ere wie ere toekomt zou ik zeggen ....... dus een oprechte pluim voor de snelle afhandeling en geweldige service van Konijnenberg Turnhout.
            Ik heb het dan ook niet nagelaten alle betrokken mensen in deze zaak van harte te bedanken .
            Verder wil ik ook alle mensen hier op dit forum bedanken voor alle reacties, bedenkingen, ingevingen en/of oplossingen die bijdragen om bij het gebruik van .......... een extra veiligheid te bedenken.
            Ik ga morgen terug fotograferen.... vooralsnog zonder de Sun Sniper ;-)

Fotografische groetjes ,

Mag ik je van harte feliciteren.
            Deze uitkomst had ik zeer zeker niet verwacht, zoals te lezen in een eerdere reactie.
            Goed om te lezen dat jouw kwestie zo netjes is afgehandeld, krijg ik toch weer een positievere kijk op de wereld van.
            Goed van Konijnenberg dat ze dit zo opgepakt hebben, echt heel klantvriendelijk.

Comment

Ik heb zopas kennis genomen van deze affaire. Zelf heb ik mijn spullen ook al een keertje
              moeten van straat rapen. Bij mij had de batterijgrip (namaak) het begeven. Ondertussen
              heb/had ik toch weer vertrouwen in mijn Sun Sniper. Tot nu dus.

Vaak komen me in Brugge toeristen vragen wat dat ding is en waar ik het vandaan heb.
              Ik had al gedacht me er een stuk of 10 aan te schaffen en met grove winst door te ver-
              kopen. Verdien ik eindelijk iets bij met fotografie. Toch maar van afgezien. Ik heb geen
              goesting om de Koreaanse maffia op mijn dak te krijgen, of achter een paar maand een
              pak slaag te krijgen met zo'n kapot gegane riem. Hmm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                .... Ondertussen
                heb/had ik toch weer vertrouwen in mijn Sun Sniper. Tot nu dus....
                Ik weet niet met welke schroef mechanisme jij ervaring hebt, ik heb ervaring met beide. Dus zowel degene met de zogenaamde "swivel-hook" als de als de (nieuwe) ball-bearing schroef. En ik moet zeggen dat ik véél meer vertrouwen heb in de ball-bearing schroef. Als ik deze vast draai, dan blijft 'ie ook écht vastzitten. En aangezien er bij de nieuwe schroefmechanisme geen gebruik wordt gemaakt van verschillende (draaiende) metalen delen op elkaar (wat dus kennelijk slijtage geeft) zie ik niet hoe deze los zou kunnen raken van de strap. Ik zou dan ook iedereen die een "oude" Sun Sniper heeft adviseren om zo'n Ball-bearing schroef te kopen en die swifel-hook te vervangen....
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Een tijdje geleden heb ik een oplossing aangereikt gekregen van een ander forumlid (jfd). Vandaag vond ik het geschikte haakje, en kon ik de riem die ik van hem gekregen had, en die eigenlijk dient om een toegangsbadge of iets dergelijks aan te hangen inkorten.
                  1. Hier hecht de Sunsniper aan het cameraplaatje
                  2. 'Haakje' van de badgeriem dat aan de camera bevestigd is, waar normaal een strap aan bevestigd wordt.
                  3. Een z.g. "noodschakel" die de badgeriem verbindt met de Sunsniper riem.
                  Mocht dus (1) om wat voor reden dan ook ooit losschieten, dan zou de riem met haakjes (2) en (3) als 'parachute' moeten dienen.
                  Bedankt Jean-François!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Een tijdje geleden heb ik een oplossing aangereikt gekregen van een ander forumlid (jfd). Vandaag vond ik het geschikte haakje, en kon ik de riem die ik van hem gekregen had, en die eigenlijk dient om een toegangsbadge of iets dergelijks aan te hangen inkorten.
                    1. Hier hecht de Sunsniper aan het cameraplaatje
                    2. 'Haakje' van de badgeriem dat aan de camera bevestigd is, waar normaal een strap aan bevestigd wordt.
                    3. Een z.g. "noodschakel" die de badgeriem verbindt met de Sunsniper riem.
                    Mocht dus (1) om wat voor reden dan ook ooit losschieten, dan zou de riem met haakjes (2) en (3) als 'parachute' moeten dienen.
                    Bedankt Jean-François!
                    Zoals reeds geschreven heb ik dus een pro gekregen ter vervanging van .... ik hoef zeker niet uit te leggen dat het een lichte traumatische ervaring was en ik totaal geen vetrouwen meer heb ... Mocht ik evenwel de stukken vinden voor deze extra beveiliging die hier getoond wordt, dan wil ik het toch nog eens uitproberen. Dus tips waar je deze extra's vinden kan zijn meer dan welkom ?!

Comment

De extra riem heb ik gekregen van mede-BD-er jfd (maar ik vermoed dat die toch ook in de handel verkrijgbaar moeten zijn). Het extra nodige haakje (3-een noodschakel) heb ik vandaag in Brico gekocht (pakje van 4 voor <€5.-)
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

@LesC
                        Is het gebruik van zo'n Wimberley cameraplaatje een voordeel bij de bevestiging van de Sunsniper? Of maakt dat niet uit?
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                          @LesC
                          Is het gebruik van zo'n Wimberley cameraplaatje een voordeel bij de bevestiging van de Sunsniper? Of maakt dat niet uit?
                          Denk niet dat het een voordeel is, maar dat plaatje zit bijna constant onder m'n camera omdat ik vaak van statief werk. Zodoende... even SunSniper losdraaien, en op statief!
                          (in tegenstelling tot b.v. een Manfrotto plaatje, heb je voor dit type een inbus sleutel nodig - heb ik niet eens altijd bij de hand)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Denk niet dat het een voordeel is, maar dat plaatje zit bijna constant onder m'n camera omdat ik vaak van statief werk. Zodoende... even SunSniper losdraaien, en op statief!
                            (in tegenstelling tot b.v. een Manfrotto plaatje, heb je voor dit type een inbus sleutel nodig - heb ik niet eens altijd bij de hand)
                            Bedankt voor de verduidelijking, LesC.
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Even ter info: mijn sun sniper steel vertoonde analoge bramen zoals waarvoor deze thread begonnen is en ik heb contact opgenomen met hun info e-mail adres. Ze hebben me gevraagd om mijn strap op te sturen met de belofte me er een nieuwe op te sturen als het spul inderdaad defect was.

Het is feitblijkbaar een feit dat ik er een nieuwe krijg maar bij het opsturen is er blijkbaar toch iets misgegaan want ik ben nog altijd in de blijde verwachting, ondanks het feit dat de bevestigings mail al 3 weken geleden opgestuurd is. Vorige week hebben ze zich verontschuldigd en me nogmaals beloofd om de strap met Fedex deze keer op te sturen. Hopelijk arriveert het ding voor ik dinsdag op reis vertrek...

Maar je ziet, er moet dus wel degelijk iets aan de hand zijn met het oude systeem, als ze het gratis vervangen.
                              mvg
                              Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                                Ik weet niet met welke schroef mechanisme jij ervaring hebt, ik heb ervaring met beide. Dus zowel degene met de zogenaamde "swivel-hook" als de als de (nieuwe) ball-bearing schroef. En ik moet zeggen dat ik véél meer vertrouwen heb in de ball-bearing schroef. Als ik deze vast draai, dan blijft 'ie ook écht vastzitten. En aangezien er bij de nieuwe schroefmechanisme geen gebruik wordt gemaakt van verschillende (draaiende) metalen delen op elkaar (wat dus kennelijk slijtage geeft) zie ik niet hoe deze los zou kunnen raken van de strap. Ik zou dan ook iedereen die een "oude" Sun Sniper heeft adviseren om zo'n Ball-bearing schroef te kopen en die swifel-hook te vervangen....
                                heb net (vandaag) van een collega fotograaf gehoord dat z'n camera beschadigd is door dat de ball-bearing los gekomen is... dat terwijl de rubber nog op z'n camera plakte...
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                                X