Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun sniper begeeft !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun sniper begeeft !!!!!

Jammer genoeg heb ik de kans niet meer om fotos te maken aangezien alles is afgegeven bij de fotowinkel...
    Normaal gezien zou de kop van de pin inderdaad groter moeten zijn , dan hij had hij er nooit kunnen doorschieten....
    Zowel aan de pin ( te zien op de foto) en het gaatje van de beugel was niets te zien ! Geen breuk , geen barst gewoon niets .
    NIKON D700 & NIKON D300 Telephoto AF Micro-Nikkor 105mm f/2.8 G ED-IF, AF-S VR Autofocus lens, 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF, AF-S DX VR Autofocus lens, Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR. Tokina SD 12-24(IF) DXII, Nikon SB 900.

Comment

Ik heb ook een tijdje de Sun-sniper gehad met de bajonethaak. Een tijdje terug ben ik overgestapt op de Steel&Bear versie (dit omdat ik een dubbele "harness" sun-sniper heb gekocht) en ik had eerst zo mijn bedenkingen bij de nieuwe Steel & Bear aansluiting, maar nu ik hem een tijdje gebruik kan ik zeggen dat deze mij veel beter bevalt. Voelt een stuk steviger aan en veroorzaakt geen krassen op je body, in tegenstelling tot de bajonethaak.

Maar goed, mooi ****** dat dit je is overkomen. Ik zou dan ook zeker contact gaan zoeken met de fabrikant om dit aan te kaarten...
      www.indetailfotografie.nl

Comment

hmmm dat is het gekende probleem met dit type sun-snipers!
        staan genoeg gevallen op't net.

de nieuwe is in dat opzicht stukken beter! heb ik trouwens ook en ben er zeer tevreden van
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nirvanasan Bekijk bericht
          Zoals je kan zien zat de schroef nog vast op de body ...... het is de pin van de shekel die uit de beugel geschoten is die aan de draagriem hangt .
          Ongeloofkijk maar waar ....... tot mijn groot verdriet .
          Het zal je maar overkomen, beseffen ze dan bij Sun sniper niet dat daar een kapitaal aan materiaal kan aanhangen.

Comment

Zo snel mogelijk contact opnemen met de invoerder. Eventueel via een advokaat.
            Zij zijn verantwoordelijk en moeten de kosten dragen.

Comment

Even wat opgezocht:

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

# 25 even lezen.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Even wat opgezocht:

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

# 25 even lezen.
                Oeh daar wordt je wijzer uit, das vis noch vlees vind ik.
                En wat gaat de andere partij dan zeggen, doe maar, het is er voor gemaakt.
                Natuurlijk dat Canon niet gaat zeggen dat het kan,
                als er dan wat gebeurt kan je in het ergste geval hen verantwoordelijk stellen.
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                  Zo snel mogelijk contact opnemen met de invoerder. Eventueel via een advokaat.
                  Zij zijn verantwoordelijk en moeten de kosten dragen.
                  Het zal niet gemakkelijk worden denk ik, hangt er ook nog van af waar TS die sun sniper heeft gekocht, als dat via internet in een buitenlandse webwinkel is zal het nog moeilijker worden vrees ik, gelukkig geen amerikaans product, en gaat het hier nog om een duitse firma. Firmagegevens helemaal onderaan KLIK PDF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                    Geen enkele cameraproducent zal goedkeuren dat je een camera met een riem aan één bout hangt, in dat geval de statiefbevestiging, daar is ze niet voor gemaakt, tenzij ze dat soort draagriem zelf leveren.

Als je in de tijd zo een Belgium Digital draagriem hebt gekocht, en deze breekt wegens een slechte naad of eender wat, zal je dan ook BD verantwoordelijk stellen voor de geleden schade ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                      Even wat opgezocht:

# 25 even lezen.
                      en # 299
                      Canon 7D, 1000D, G9, S95, Lumix DMC-FT1, Speedlite 580EX I & II, Benro C2691TB1
                      EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
                      EF 50mm f/1.4 USM, EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Geen enkele cameraproducent zal goedkeuren dat je een camera met een riem aan één bout hangt, in dat geval de statiefbevestiging, daar is ze niet voor gemaakt, tenzij ze dat soort draagriem zelf leveren.

Als je in de tijd zo een Belgium Digital draagriem hebt gekocht, en deze breekt wegens een slechte naad of eender wat, zal je dan ook BD verantwoordelijk stellen voor de geleden schade ?
                        Moest BD Garant staan voor de kwaliteit wel, maar dat is niet het geval.
                        Net zoals Canon ook niet garant zal staan voor de kwaliteit van sun sniper.
                        Ik heb dat trouwens ook nooit beweert.
                        Ik bedoel maar dat het aangehaalde topic onderdeel weinig ter zake doet voor de TS hier.

Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                          Je wordt er inderdaad niet wijzer van omdat mijn tekstje over iets anders gaat, namelijk of het statiefgat sterk genoeg zou zijn.
                          Nu is er sprake van de riem (althans een onderdeel daarvan) en de TS hoeft niet eens bij Nikon te vragen of zij iets voor hem doen.
                          De camera heeft immers niet gefaald.
                          In Nederland kennen we iets als productaansprakelijkheid, wat gebaseerd is op wat je redelijkerwijs mag verwachten van een product.
                          De preciese uitwerking ervan is iets voor juristen, weet ik niets van.
                          Ik denk dat de TS van Sunsniper te horen krijgt dat het defect bij normaal gebruik niet voorkomt (en kan voorkomen) en naar een schadevergoeding kan fluiten.
                          Waarmee ik, voor de goede orde, absoluut niet wil suggereren dat de TS de riem volgens mij niet normaal heeft gebruikt; ik denk dat Sunsniper dit gaat beweren.
                          Last edited by heaucheneaudt; 8 juli 2011, 18:15.

Comment

Nirvanasan
                            Wie neemt hier zijn verantwoordelijkheid ?
                            Niemand.

Wie betaald de kosten?
                            U.

Wordt vervolgd...............in de hoop op een deftige regeling
                            Hopen is een slavendeugd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Wie neemt hier zijn verantwoordelijkheid ?
                              Niemand.

Wie betaald de kosten?
                              U.

Wordt vervolgd...............in de hoop op een deftige regeling
                              Hopen is een slavendeugd.
                              Tenzij Sun Sniper hiervoor een verzekering heeft, bij ons op het werk werden soms zwaardere schadecleams uitbetaald, daar kon je het ganse magazijn van Nikon België mee kopen, bedragen om van te duizelen.

Ik zou het toch proberen, best is een brief schrijven en laten ondertekenen door een advocaat, wie niet waagt niet wint.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nirvanasan Bekijk bericht

't is natuurlijk te laat... maar als ik die zelfde haak bekijk op m'n blackrapid... dan is die toch veel degelijker! 't valt me trouwens op dat ze die haken bij sunsniper systematisch vervangen hebben...
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                                X