Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun sniper begeeft !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun sniper begeeft !!!!!

De 'bear' connectie bij Studio 73. Wel niet in voorraad.

De originele 'swivel-hook' bij Studio73.

Nog een andere, maar die lijkt me niet zo beweeglijk.

De originele 'swivel-hook' bij FKB

Die dingen zullen dus elders ook wel te krijgen zijn.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgenspictures Bekijk bericht
      @LesC: is de koppeling die jij hebt ook los verkrijgbaar of wordt die alleen bij jouw type riem geleverd ?
      Goed dat JumpForJoy antwoordt, want ik heb er eerlijk gezegd geen idee van...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Goed dat JumpForJoy antwoordt, want ik heb er eerlijk gezegd geen idee van...
        Is niet erg, als we mekaar zo kunnen helpen.
        Ik was eigenlijk aan het kijken wat zo een ding kost en zag de connecties er tussen staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
          Ben eens gaan kijken naar mijn sun sniper, deze heeft dezelfde haak als hierboven afgebeeld.
          Maar wat ik wel zie is dat het gat waar de pin doorgaat stilaan aan't uitslijten is , de opening wordt groter, en zo kan na een tijd de verdikking (bol) wel door de opening gaan.

Ik zie dit daar bij mij het gat niet meer rond is maar ovaal, en er heel heel kleine bramen aanhangen.
          als de riem over de schouder hangt en het toestel beweegd worden al de bewegingen doorgegeven naar de gat-bol opening, deze vangt al de bewegingen op en zodoende schuurt de pin over de rand van de opening en wordt deze stilaan groter

dank voor Topic, ga zien wat ik kan doen
          Voila Jos ......... dat is wat er blijkbaar bij mij gebeurd is ! Terug naar de winkel met die handel zou ik zeggen . Het is echt onbetrouwbaar........
          Last edited by Nirvanasan; 14 juli 2011, 01:00.
          NIKON D700 & NIKON D300 Telephoto AF Micro-Nikkor 105mm f/2.8 G ED-IF, AF-S VR Autofocus lens, 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF, AF-S DX VR Autofocus lens, Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR. Tokina SD 12-24(IF) DXII, Nikon SB 900.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
            LesC, je bdoelt waarschijnlijk met 'Ball bearings' een kogellager. Hierdoor wordt de slijtage tot een minimum beperkt.
            Waar met de Sun Sniper van de TS de koppeling gewoon metaal op metaal wrijft en dus slijtage veroorzaakt.
            Hierdoor wordt de opening groter en het pennetje kleiner, met het reeds getoonde gevolg dus.
            Inderdaad.... slijtage van 19/03.....tot 04/07 wetende dat ik niet alle dagen op stap was met mijn toestel en de Sun Sniper. Geef toe.... dat is toch wel heel vlug hé.
            NIKON D700 & NIKON D300 Telephoto AF Micro-Nikkor 105mm f/2.8 G ED-IF, AF-S VR Autofocus lens, 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF, AF-S DX VR Autofocus lens, Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR. Tokina SD 12-24(IF) DXII, Nikon SB 900.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              dan zou ik je de blackrapid haak aanraden... die is blijkbaar van een beter materiaal gemaakt...
              Ik heb mijn versie al sinds 12/23/2008... en daar is nog nieks sleet op... nieks uitgesleten... en ik gebruik hem sinds ik hem heb constant...
              het gaat hier over de blackrapid
              Jos
              Site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
                Uit voorgaande kunnen we eigenlijk afleiden dat die bewuste haak op termijn zal begeven, wat wellicht de reden is waarom deze zowel bij SunSniper als bij Blackrapid afzonderlijk te koop wordt aangeboden. Het lijkt mij dan ook geen slecht idee om deze haak preventief te vervangen en te voorzien van een backup systeem mocht de haak het überhaupt begeven.
                Ik wil dan toch even de TS bedanken om ons hierop attent te maken.

Ik ben wel benieuwd hoe oud Josv zijn SunSniper is.
                heb de sub sniper met blackrapid ong. een 2 jaar en altijd gebruikt, wel voor 99%
                met toestel canon 40d + BG met 2 batterijen +tele 70-200 van Sigma toch wel een redelijk gewicht denk ik

maar is duidelijk aan't uitslijten ...
                Jos
                Site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                  het gaat hier over de blackrapid
                  ?????? Sun-Sniper is toch geen Blackrapid, het gaat hier toch duidelijk om een ander merk.

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    ?????? Sun-Sniper is toch geen Blackrapid, het gaat hier toch duidelijk om een ander merk.

grts
                    Sieg

Heb nochtans een sun sniper strap steel, ben op de verpakking gaan kijken
                    en heb zoals hieronder op de afbeelding een haakje van blackrapid zoals iemand anders hier op forum dit had afgebeeld

Jos
                    Site

Comment

deze al gezien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
                        Kan toch niet, die chinezen maken alles na voor een peulschil.
                        Ik vraag me alleen af als de kwaliteit deugdelijk genoeg is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                          Kan toch niet, die chinezen maken alles na voor een peulschil.
                          Ik vraag me alleen af als de kwaliteit deugdelijk genoeg is.
                          koekje van eigen deeg... sun sniper heeft net hetzelfde gedaan van blackrapid...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

koekje van eigen deeg... sun sniper heeft net hetzelfde gedaan van blackrapid...
                            Heel juist, en ik gebruik ook Black Rapid.

Over die Chinese variant:
                            Het is zelfs niet helemaal zeker dat de Chinese variant wel "namaak" is.
                            Dikwijls is het zo dat Duitse firma's hun "kwaiteitsproducten" in Azie laten produceren, en het hier op de markt brengen. Doordat meestal de volumes niet hoog genoeg zijn brengt die Aziatische producent het zelf ook aan de man, er is immers toch geen wet die het verbiedt (althans ginder niet).
                            Dit scenario gebeurt jammer genoeg heel veel met Europese firma's die in Azie laten produceren: ze maken zelf hun eigen concurenten zeg maar, omdat het haast onmogelijk is sluitende akkoorden te maken over "namaak".

Comment

Best interessante reacties niet ?!
                              Iedereen zoekt/denkt naar oplossingen/alternatieven wat voor mij wel veruit het belangrijkste is om te voorkomen dat collega fotografen hetzelfde overkomt.

Nu concreet naar mijn dramatisch verhaal heb ik ( zonder victorie te kraaien ) intussen een bemoedigende mail mogen ontvangen van Konijn.
                              Los van het feit dat dat Sunsniper er zich vanaf maakt met als reden een te zware belasting ( 50 mm lens ?! ).
                              Ik hou iedereen zoals beloofd op de hoogte maar wacht eerst verder geduldig af, om ten gepaste tijde concreet de afloop hier rond te sturen.
                              Hopend op begrip om de zaken niet vooruit willen te lopen, lezen we ekaar hopelijk snel terug met positief nieuws.
                              Nirvanasan.

Comment

Jammer dat mensen die "het" verhaal niet kennen snel deze conclusie maken ... Zonder de persoon achter Sunsniper was er zelfs helemaal geen sprake van Blackrapid
                                www.fotofolio.be

Comment

Working...
                                X