Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun sniper begeeft !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun sniper begeeft !!!!!

Hoe krijg je de riem aan die haak zonder plooiwerk?
    Comfortably numb with my Pentax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      vervang de sun sniper haak door een haak van Blackrapid... die zijn steviger en je kan die apart kopen... hier

De haak die je laat zien ziet er hetzelfde uit als mijn haak aan de sun sniper.
      En voor zover ik het een beetje kan reconstrueren is de haak van TS ook hetzelfde.
      (Al begrijp ik niet hoe de verdikking door het gat van het rechthoekige stuk kan...bij mijn sunsniper vind ik het zwakke punt de verbinding/schroefdraad, met de camera, wat als die ooit uitgehold raakt of met de tijd door veelvuldig gebruik toch makkelijker losdraait.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
        De haak die je laat zien ziet er hetzelfde uit als mijn haak aan de sun sniper.
        En voor zover ik het een beetje kan reconstrueren is de haak van TS ook hetzelfde.
        (Al begrijp ik niet hoe de verdikking door het gat van het rechthoekige stuk kan...bij mijn sunsniper vind ik het zwakke punt de verbinding/schroefdraad, met de camera, wat als die ooit uitgehold raakt of met de tijd door veelvuldig gebruik toch makkelijker losdraait.)
        op de foto van de TS meen ik te zien dat de stop smaller is... Aan de TS raad ik aan om dit te vergelijken met andere sun sniper eigenaars... 't zou wel eens een kwaliteits issue kunnen zijn...

trouwens, 't lijkt me wel de moeite om even een jaartje lid van testaankoop te worden als die je echt kunnen helpen...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Aan de TS raad ik aan om dit te vergelijken met andere sun sniper eigenaars... 't zou wel eens een kwaliteits issue kunnen zijn...
          Zoiets vermoed ik ook, dat het gat net iets groter is dan normaal, dat de pin met verdikking door toevalligheid/omstandigheden in een zeer bepaalde positie (kans van 1/1000.000 dat het net zo zit misschien) zich schuin heeft kunnen zetten in het gat, want het gat is een beetje ovaal, iets langer dan breed, al is het niet veel.
          En dat dan door gewicht of iets dergelijks de pin door het gat getrokken is?????
          Ik gok zoiets (puur op basis wat ik zie bij mijn eigen sun sniper).

Eerlijk, als ik mijn constructie bekijk heb ik nog steeds vertrouwen in de pin/verdikking/gat verbinding. Ik zou natuurlijk net zo hard vloeken als TS moest ik het voorhebben, maar voorlopig acht ik de kans (puur eigen risico-inschatting) op breken even groot als...nee, een pak kleiner dan dat ik de boel door eigen fout in diggelen laat vallen....
          Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp TS perfect en zou het ook vergelijken met andere sun snipers (hoeveel verschil er op zit en kijken of de kwaliteitscontrole niet gefaald heeft), maar ik ben verder niet echt in paniek als sun sniper eigenaar (zoals gezegd, ik maak me eerder zorgen over de schroefdraad van de sunsniper en camera, of die elkaar niet verder "uithollen/uitfrezen" en de verbinding dus onzeker wordt.

Daarom, ik was/ben door dit verhaal wel aan het nadenken om een tweede schakel aan te schaffen dat ik een extra beveiliging heb (kan nooit kwaad zolang het maar goed blijft "glijden"), maar dan zit ik nog steeds met die schroefdraad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Voilà: http://optechusa.com/.
            Vlot verkrijgbaar op de klassieke adressen.
            Bedankt voor die link!
            Ik zal eens nagaan of daar verschillende types in bestaan, en of ik hier in een van de lokale shops eentje kan aanschaffen. Die dubbele "zekerheid" en het feit dat je snel kunt overschakelen van de ene type van strap op de andere (zoals James beschrijft) lijkt me toch wel nuttig.

Bij de SunSniper Steel&Bear is de verbinding met de riem heel anders. Misschien is die niet goed te zien in de illustratie die ik eerst postte, maar ik heb snel een andere foto gemaakt:

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ja dat is anders, maar ... het draaiend element zit hier naar ik vermoed in de overgang tussen het dunne plaatje (boven de rubber) naar de dikke "plaat" waar die "ring" over zit. Hier moet toch ook iets in zitten met een gaatje en een pinnetje dat er in draait. Alleen zie je hier niet hoe oversized de kop van die pin is t.o.v. het gaatje ...
              Ik wil jullie geen schrik aanjagen hoor, maar ik zou er mij evenmin gerust bij voelen ...
              Master the craft, and the art will follow.
              Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
              http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Dominiek, bedoel je nu mijn afbeelding (SunSniper Pro Steel & Bear)? Want daar zit niets tussen de rubber ring, de dunne metalen ring, en de dikke ring, waar die haak in bevestigd is. 'Bear' slaat op het feit dat de schroef (het bovenste stukje, waaraan je kunt draaien, en die schroef die dwars door het geheel loopt) in de dikke ring op z.g. "ball bearings" loopt. Zoals een wiel eigenlijk. Maar in tegenstelling tot de eerst getoonde (en waarover deze draad eigenlijk gaat) zijn het geen twee haken die op mekaar inwerken.
                Ach, kende ik maar alle terminologie voor de getoonde onderdelen...

Achter een linkje want geen foto van mijzelf:
                Last edited by LesC; 13 juli 2011, 18:59.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

Bij de SunSniper Steel&Bear is de verbinding met de riem heel anders. Misschien is die niet goed te zien in de illustratie die ik eerst postte, maar ik heb snel een andere foto gemaakt:

ik vrees dat je op die manier plots door een draaibeweging van je riem je schroef zult lossen. dat is juist de taak van de haak
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

vervang de sun sniper haak door een haak van Blackrapid... die zijn steviger en je kan die apart kopen... hier

Ben eens gaan kijken naar mijn sun sniper, deze heeft dezelfde haak als hierboven afgebeeld.
                    Maar wat ik wel zie is dat het gat waar de pin doorgaat stilaan aan't uitslijten is , de opening wordt groter, en zo kan na een tijd de verdikking (bol) wel door de opening gaan.

Ik zie dit daar bij mij het gat niet meer rond is maar ovaal, en er heel heel kleine bramen aanhangen.
                    als de riem over de schouder hangt en het toestel beweegd worden al de bewegingen doorgegeven naar de gat-bol opening, deze vangt al de bewegingen op en zodoende schuurt de pin over de rand van de opening en wordt deze stilaan groter

dank voor Topic, ga zien wat ik kan doen
                    Jos
                    Site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      ik vrees dat je op die manier plots door een draaibeweging van je riem je schroef zult lossen. dat is juist de taak van de haak
                      Denk het niet, want het is precies dat middenstuk (waar de haak+riem aan vastgehecht zijn) dat draait. De rest niet. Al check ik meer dan normaal de stevigheid van de verbinding met de camera.
                      Last edited by LesC; 13 juli 2011, 19:52.

Comment

Dominiek, bedoel je nu mijn afbeelding (SunSniper Pro Steel & Bear)? Want daar zit niets tussen de rubber ring, de dunne metalen ring, en de dikke ring, waar die haak in bevestigd is. 'Bear' slaat op het feit dat de schroef (het bovenste stukje, waaraan je kunt draaien, en die schroef die dwars door het geheel loopt) in de dikke ring op z.g. "ball bearings" loopt. Zoals een wiel eigenlijk. Maar in tegenstelling tot de eerst getoonde (en waarover deze draad eigenlijk gaat) zijn het geen twee haken die op mekaar inwerken.
                        Ach, kende ik maar alle terminologie voor de getoonde onderdelen...

Achter een linkje want geen foto van mijzelf:
                        http://i269.photobucket.com/albums/j...8035504bc5.jpg
                        LesC, je bdoelt waarschijnlijk met 'Ball bearings' een kogellager. Hierdoor wordt de slijtage tot een minimum beperkt.
                        Waar met de Sun Sniper van de TS de koppeling gewoon metaal op metaal wrijft en dus slijtage veroorzaakt.
                        Hierdoor wordt de opening groter en het pennetje kleiner, met het reeds getoonde gevolg dus.
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Uit voorgaande kunnen we eigenlijk afleiden dat die bewuste haak op termijn zal begeven, wat wellicht de reden is waarom deze zowel bij SunSniper als bij Blackrapid afzonderlijk te koop wordt aangeboden. Het lijkt mij dan ook geen slecht idee om deze haak preventief te vervangen en te voorzien van een backup systeem mocht de haak het überhaupt begeven.
                          Ik wil dan toch even de TS bedanken om ons hierop attent te maken.

Ik ben wel benieuwd hoe oud Josv zijn SunSniper is.
                          Last edited by Rudy M.; 13 juli 2011, 21:01.
                          Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Denk het niet, want het is precies dat middenstuk (waar de haak+riem aan vastgehecht zijn) dat draait. De rest niet. Al check ik meer dan normaal de stevigheid van de verbinding met de camera.
                            http://i269.photobucket.com/albums/j...8035504bc5.jpg
                            Dat is inderdaad een totaal andere en vooral ook betere constructie. Het draaiend deel zit nu inderdaad als het ware "ingesloten" tussen twee ringen. Als ik die semi-transparante tekening goed interpreteer, lijkt het er op dat het zelfs het bovenste deel is (dat met ribbeltjes) dat je met schroefdraad in je body draait, en zo zit de middelste ring (die op de kogellagers draait) natuurlijk goed stevig gevangen.
                            In deze constructie zou ik wél vertrouwen kunnen hebben
                            Ik vermoed dat ze hun lessen geleerd hebben ...
                            Master the craft, and the art will follow.
                            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                              Ben eens gaan kijken naar mijn sun sniper, deze heeft dezelfde haak als hierboven afgebeeld.
                              Maar wat ik wel zie is dat het gat waar de pin doorgaat stilaan aan't uitslijten is , de opening wordt groter, en zo kan na een tijd de verdikking (bol) wel door de opening gaan.

Ik zie dit daar bij mij het gat niet meer rond is maar ovaal, en er heel heel kleine bramen aanhangen.
                              als de riem over de schouder hangt en het toestel beweegd worden al de bewegingen doorgegeven naar de gat-bol opening, deze vangt al de bewegingen op en zodoende schuurt de pin over de rand van de opening en wordt deze stilaan groter

dank voor Topic, ga zien wat ik kan doen
                              dan zou ik je de blackrapid haak aanraden... die is blijkbaar van een beter materiaal gemaakt...
                              Ik heb mijn versie al sinds 12/23/2008... en daar is nog nieks sleet op... nieks uitgesleten... en ik gebruik hem sinds ik hem heb constant...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

@LesC: is de koppeling die jij hebt ook los verkrijgbaar of wordt die alleen bij jouw type riem geleverd ?

Comment

Working...
                                X