Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun sniper begeeft !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun sniper begeeft !!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Wie neemt hier zijn verantwoordelijkheid ?
    Niemand.

Wie betaald de kosten?
    U.

Wordt vervolgd...............in de hoop op een deftige regeling
    Hopen is een slavendeugd.
    Nogal hard uitgedrukt ja, maar zo is het inderdaad.
    TS staat alleen (met eventuele advocaat, als je het zo ver al wil laten komen)
    Tegenover een firma, die al verschillende clausules klaar hebben voor zo een geval.

Heeft iemand er hier een advocaat en een mogelijks lange procedure voorover met daarom nog geen garantie op succes?

't Is een heel hoop geld als alles stuk zou zijn, maar je zal ze zelf kunnen betalen.

Edit: Ironisch genoeg krijg ik terwijl ik dit intyp reclame van sun sniper bij FKB te zien.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Ik heb enkele artikels gelicht uit de wet op de productaansprakelijkheid gelicht .....

Gevolgschade

Het gaat bij productaansprakelijkheid niet om de schade aan het gebrekkige product zelf, maar om gevolgschade. Dit is de schade die het product door zijn gebrek veroorzaakt aan personen of goederen. Bijvoorbeeld wanneer een gereinigde vloerbedekking nog steeds vlekken vertoont, na gebruik van een gebrekkig schoonmaakmiddel. De schade moet minimaal vijfhonderd euro zijn.

Gebrek
      Een product vertoont een gebrek als het niet de veiligheid biedt die men ervan mag verwachten. Bij de beoordeling van de veiligheid wordt gelet op de samenstelling en constructie van het product. Ook de gebruiksaanwijzing moet deugdelijk zijn. Daarbij moet ermee (tot op zekere hoogte) rekening worden gehouden dat het product voor een ander doel wordt gebruikt dan waarvoor het bestemd is. Voor onredelijk misbruik is een producent niet aansprakelijk. Het product moet wel bestand zijn tegen een zekere mate van verkeerd gebruik.

IK blijf dus hopen .....
      NIKON D700 & NIKON D300 Telephoto AF Micro-Nikkor 105mm f/2.8 G ED-IF, AF-S VR Autofocus lens, 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF, AF-S DX VR Autofocus lens, Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR. Tokina SD 12-24(IF) DXII, Nikon SB 900.

Comment

Ik heb er weliswaar een hard hoofd in maar hoop uiteraard voor je dat je schadeloos wordt gesteld door de leverancier van Sunsniper.
        Bij normaal gebruik mag zoiets niet gebeuren en zou het niets meer dan normaal zijn dat je schade wordt vergoed.
        Maar ik vrees dat het in de praktijk anders zal gaan.

Als het schadebedrag hoog genoeg is kun je gebruik maken van je rechtsbijstandsverzekering (als je die hebt) en hoef je zelf niets meer te doen.

Houd ons a.u.b. op de hoogte, ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Comment

ik zou mijn licht toch eens opsteken bij "Test Aankoop" over de eventuele rechten die je hebt in dit geval. Zij hebben juristen in dienst die de rechten en plichten van een koper en verkoper/fabrikant zeer goed kennen. Ik ben er zeker van dat zij je wel op de juiste weg zullen helpen!
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Hmmm, heb vorige week bij Konijn ook zo'n ding gekocht met dezelfde haak... In de handleiding las ik dat je voor ieder gebruik deze haak moet controleren en bij schade het product niet meer mag gebruiken. (de gekende paraplu)..ik blijf hier even meelezen, ben benieuwd hoe dit afloopt.
            Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
              ik zou mijn licht toch eens opsteken bij "Test Aankoop" over de eventuele rechten die je hebt in dit geval. Zij hebben juristen in dienst die de rechten en plichten van een koper en verkoper/fabrikant zeer goed kennen. Ik ben er zeker van dat zij je wel op de juiste weg zullen helpen!
              Heb ik ook aan gedacht en reeds geinformeerd maar ........... je moet lid zijn om eventueel verder geholpen te worden.
              Begrijpelijk natuurlijk , jammer maar helaas :-(
              NIKON D700 & NIKON D300 Telephoto AF Micro-Nikkor 105mm f/2.8 G ED-IF, AF-S VR Autofocus lens, 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF, AF-S DX VR Autofocus lens, Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR. Tokina SD 12-24(IF) DXII, Nikon SB 900.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
                Hmmm, heb vorige week bij Konijn ook zo'n ding gekocht met dezelfde haak... In de handleiding las ik dat je voor ieder gebruik deze haak moet controleren en bij schade het product niet meer mag gebruiken. (de gekende paraplu)..ik blijf hier even meelezen, ben benieuwd hoe dit afloopt.
                Ik hou mijn hart vast voor je ..... echt hoor.
                Zoals eerder al aangegeven, dateert mijn aankoop van 19 maart . Het gebruik hiervan verliep vlekkeloos tot de bewuste dag. Ook al keek ik steeds de schroefdraadbevestiging steeds na, en was ik stilaan mijn licht wantrouwen kwijt geraakt, begaf uitgerekend het onderdeel dat ik het minst verwachtte en het me ook het meest onmogelijk leek ?!
                De afloop ken je inmiddels ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nirvanasan Bekijk bericht
                  Ik hou mijn hart vast voor je ..... echt hoor.
                  Zoals eerder al aangegeven, dateert mijn aankoop van 19 maart . Het gebruik hiervan verliep vlekkeloos tot de bewuste dag. Ook al keek ik steeds de schroefdraadbevestiging steeds na, en was ik stilaan mijn licht wantrouwen kwijt geraakt, begaf uitgerekend het onderdeel dat ik het minst verwachtte en het me ook het meest onmogelijk leek ?!
                  De afloop ken je inmiddels ....
                  Een verwittigd man... Dat ding ligt nu in de kast tot ik een oplossing voor de haak heb. 'k Had beter eerst op BD even gezocht alvorens naar Konijn te rijden Ik hoop dat je nog iets kan recuperen dit is echt onvoorstelbaar.
                  Rudy,

Comment

Van de schroefkoppeling heb ik niet zo'n schrik, maar dat draaiend stukje dat bij Nirvanasan gebroken is, is volgens mij inderdaad het zwakste punt van die riemen.
                    Daarom heb ik mijn riem dubbel gezekerd met dit dingetje:
                    http://www.decathlon.be/NL/klimsetje...arde-10918896/

Het kost maar een paar euro bij de Decathlon en op die manier is de riem dubbel gezekerd. Ringetje bij aan de schroefkoppeling en de musketon rond de riem. Natuurlijk kan je hier geen camera aanhangen, maar als dubbele veiligheid kan het zeker geen kwaad.

Als je schroefkoppeling het begeeft ben je natuurlijk nog altijd de pineut

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgenspictures Bekijk bericht
                      Van de schroefkoppeling heb ik niet zo'n schrik, maar dat draaiend stukje dat bij Nirvanasan gebroken is, is volgens mij inderdaad het zwakste punt van die riemen.
                      Daarom heb ik mijn riem dubbel gezekerd met dit dingetje:
                      http://www.decathlon.be/NL/klimsetje...arde-10918896/

Het kost maar een paar euro bij de Decathlon en op die manier is de riem dubbel gezekerd. Ringetje bij aan de schroefkoppeling en de musketon rond de riem. Natuurlijk kan je hier geen camera aanhangen, maar als dubbele veiligheid kan het zeker geen kwaad.

Daar was ik inderdaad naar op zoek, tnx
                      Rudy,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgenspictures Bekijk bericht

Ik haal het zachte brede stuk van mijn BD strap er tussenuit en klik vervolgens de twee overgebleven eindjes aan elkaar door de lus van mijn BlackRapid strap

Ben een beetje paranoia op dat vlak zie je, op die manier blijft camera hangen mocht de scroefkoppeling of een ander onderdeel het begeven. Heeft als voordeel dat ik dan niet styeeds de riempjes moet losmaken/vasthechten als ik tussen de twee draagsystemen wil wisselen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                          Ik haal het zachte brede stuk van mijn BD strap er tussenuit en klik vervolgens de twee overgebleven eindjes aan elkaar door de lus van mijn BlackRapid strap

Ben een beetje paranoia op dat vlak zie je, op die manier blijft camera hangen mocht de scroefkoppeling of een ander onderdeel het begeven. Heeft als voordeel dat ik dan niet styeeds de riempjes moet losmaken/vasthechten als ik tussen de twee draagsystemen wil wisselen.
                          Goeie tip James

grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Goeie tip James

grts
                            Sieg
                            Goeie tip, indeed!
                            Maar omdat er volgens mij geen BD straps meer verkrijgbaar zijn, kan iemand het juiste type geven? Ik dacht dat het om het merk OpTech ging, niet? Ik houd van mijn SunSniper (en heb sindsdien geen pijn meer in nek of schouders), maar voel me na bovenstaand verhaal toch niet meer gerust.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Goeie tip, indeed!
                              Maar omdat er volgens mij geen BD straps meer verkrijgbaar zijn, kan iemand het juiste type geven? Ik dacht dat het om het merk OpTech ging, niet? Ik houd van mijn SunSniper (en heb sindsdien geen pijn meer in nek of schouders), maar voel me na bovenstaand verhaal toch niet meer gerust.
                              Voilà: http://optechusa.com/.
                              Vlot verkrijgbaar op de klassieke adressen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
                                Een verwittigd man... Dat ding ligt nu in de kast tot ik een oplossing voor de haak heb. 'k Had beter eerst op BD even gezocht alvorens naar Konijn te rijden Ik hoop dat je nog iets kan recuperen dit is echt onvoorstelbaar.
                                vervang de sun sniper haak door een haak van Blackrapid... die zijn steviger en je kan die apart kopen... hier

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                                X