Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto 7321YB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Manfrotto 7321YB

Hoi,

Ik gebruik helemaal niet vaak een statief, enkel om eens wat te spelen met lightpainting of een onweer te fotograferen ofzo.
    Momenteel gebruik ik hiervoor een Vanguard MK2, een goedkoop (rommel) statief dat ik eens gekregen heb van een vriend. Als ik het op de max. hoogte zet durf ik er mijn 550D + grip met 17-55 niet opzetten

Nu zag ik net dat de Manfrotto 7321YB in Promotie staat bij mijn fotoboer, zou dit een verbetering zijn, of nog steeds waardeloos (ook al is het voor sporadisch gebruik)?

Iemand ervaring met dit statief?
    De zoekfunctie leverde 1 relevant resultaat op, maar daar werd ik niet veel wijzer uit.

Yannick

Re: Manfrotto 7321YB

Niemand?
    Of iemand die het zo eens bekijkt en wat van statieven kent?

Y.

Edit: kwam ook net deze tegen:

Kost wel het dubbele, maar lijkt me iets steviger (minder secties in de poten e.d.)?
    Last edited by yakke; 4 juli 2011, 16:03.

Comment

Hmm, meer dan 80 views en niemand die me kan zeggen of deze statieven rommel zijn of niet...

Comment

Ik heb die eerste 7321 maar dan in de uitvoering met een balhoofd.
        Ik heb dit gekocht als reisstatief maar het is wel te klein om goed mee te kunnen werken.
        Ik plaats er een D700 met 24-70 op, wat kwa gewicht niet ver van uw combinatie ligt en je hebt problemen dat de kop dit gewicht niet kan dragen. Ik heb een adapterplaatje gemaakt onder de body, zodat het statief een 5-tal cm naar voren (richting lens) de camera ondersteund. Het zwaartepunt licht dan in het midden onder de combinatie body/lens. Op deze manier is er mee te werken maar verwacht er geen wonderen van. Ik heb het gekocht om met het vliegtuig mee te nemen, vandaar.... gewichtsbesparing.
        Verder is het wel een degelijkl statief in Manfrottokwaliteit.
        Ik heb er ongeveer 100€ voor betaald.
        Voor 100 € koop je bij Velbon betere dingen als het iets groter en zwaarder mag zijn.
        Ik heb het gekocht vanwege het gewicht, ik had niet veel tijd om alles te vergelijken.

Comment

Oké, bedankt om je ervaring te delen, misschien toch maar voor het tweede gaan dan... of nog iets anders in deze prijsklasse, als jullie iets kunnen aanraden.

Comment

Het is met statieven zoals met camera's: ga eens bij een grote fotoboer binnen, en bekijk en probeer eens enkele statieven, met jouw camera-lens-combinatie erop, dan voel je onmiddellijk aan of het statief goed is. En wantrouw altijd een zeer voordelige prijs voor een zogenaamd goed en stevig statief. Goed materiaal kost zijn prijs en wonderen bestaan niet. Succes met de zoektocht.

Comment

Ben gisteren eens gaan kijken bij S73, en heb er het bovenvermelde Cullmann statief gekocht. Het is voor mijn gebruik meer dan voldoende, en alles staat stevig.
              Handig is dat de middenzuil eruit kan worden genomen en als monopod gebruikt kan worden.

Bedankt voor de reacties!

Y.

Comment

Zeker Manfrotto is een zeer degelijk statief. die thuishoort in het rijtje professionele statieven. maar ook Velbon is goed. een goede webshop waar je ze kunt bestellen is www.bestel-shop.nl deze leveren heel veel foto video accessoires.

Arjan

Comment

Working...
                X