Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke flitser raden jullie aan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke flitser raden jullie aan

Ik heb een nikon D3100 en ben op zoek naar een betaalbare flitser.

Er is wel 1 ding waar de flitser al zeker moet aan voldoen: hij moet ook onrechtstreeks kunnen flitsen
    Mijn Blog
    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Re: welke flitser raden jullie aan

Sb-700
    Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
      Ik heb een nikon D3100 en ben op zoek naar een betaalbare flitser.

Er is wel 1 ding waar de flitser al zeker moet aan voldoen: hij moet ook onrechtstreeks kunnen flitsen
      De D3100 heeft geen mastercontrol in zich dus je zal al een pocketwizard moeten gebruiken of een flitser met een slavefunctie moeten hebben (die moet dan wel je flits op je camera kunnen zien), maar dan moet je de flits wel manueel instellen.

Comment

wat bedoel je idd met indirect?

bedoel je hiermee dat je je flits op een statief wenst te plaatsen of dat je de kop van de flitser in alle richting kan draaien?
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          wat bedoel je idd met indirect?

bedoel je hiermee dat je je flits op een statief wenst te plaatsen of dat je de kop van de flitser in alle richting kan draaien?
          dat je de kop van de flitser in alle richting kan draaien
          Mijn Blog
          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

gisteravond voor het eerst mijn sb700 kunnen gebruiken in een zaal, ben zeer onder de indruk
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Kijk ook eens naar Metz flitsers, zijn ook heel degelijk..
              heb zelf een 58AF1 maar ondertussen is er al een recenter model uit..
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

dat je de kop van de flitser in alle richting kan draaien
                Ah als je dat bedoeld dan zijn er veel he:

-Mecablitz 44 AF-1 Nikon
                -Sigma EF-610 DG ST Nikon
                -Mecablitz 50 AF-1 Nikon
                -Nikon SB-700 (deze heb ik, zalig flitsje)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                  Ah als je dat bedoeld dan zijn er veel he:

-Mecablitz 44 AF-1 Nikon
                  -Sigma EF-610 DG ST Nikon
                  -Mecablitz 50 AF-1 Nikon
                  -Nikon SB-700 (deze heb ik, zalig flitsje)
                  en je kan dan ook nog de 2dehands markt afpluizen naar een sb-600 of sb-800 o.a.
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    en je kan dan ook nog de 2dehands markt afpluizen naar een sb-600 of sb-800 o.a.
                    En naar een Metz 48, 54 of 58...

Keuze zat.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ja, wel opletten met flitsen 2de hands, zeer goed uittesten.
                      Maar indien je echt een goedkope nieuwe flits wilt zou ik zeker naar die Metz 44 kijken, nieuw model en naar wat ik heb gehoord zeer goeie kwaliteit (ik heb ook ooit een Metz 48 gehad waar ik zeer tevreden van was), en je kan hem als slave gebruiken op een camera als de D90/D7000/D300(s)/D700 en misschien ook de D5100.
                      €164 nieuw: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...f-1-nikon.html

Comment

Ik was ook aan 't twijfelen tussen de Metz 44 en de Sb-700.
                        Bij de SB-700 heb je een diffuser, 2 kleurfilters en een tasje erbij.
                        Als je dat nog eens apart moet kopen kom je bijna even duur uit.
                        Dat en voorkeur van Nikon op Nikon heeft de doorslag gegeven voor de Sb-700 voor mij.
                        Off-camera moet 'm manueel ingesteld worden, op camera gaat iTTL bij D3100 prima.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door japanwings Bekijk bericht
                          Ik was ook aan 't twijfelen tussen de Metz 44 en de Sb-700.
                          Bij de SB-700 heb je een diffuser, 2 kleurfilters en een tasje erbij.
                          Als je dat nog eens apart moet kopen kom je bijna even duur uit.
                          Dat en voorkeur van Nikon op Nikon heeft de doorslag gegeven voor de Sb-700 voor mij.
                          Off-camera moet 'm manueel ingesteld worden, op camera gaat iTTL bij D3100 prima.
                          Ja maar hij wilt vooral een goedkope flash voor on-camera use en dan denk ik toch dat de Metz een pak goedkoper is.

Comment

De Metz is inderdaad een pak goedkoper.
                            De 44 AF-1 en de 36 AF-5 zijn prima keuzes denk ik.
                            Ik zat gewoon met het gedachte van "had ik toen maar iets meer uitgegeven..." daarom heb ik maar de knoop doorgehakt voor de SB-700, anders had ik 1 van die 2 Metz'en genomen puur voor budget redenen.

Comment

ben op zoek naar een betaalbare flitser
                              Wat is betaalbaar?
                              50-100-150-200 ...
                              BTW deze al eens bezocht http://forum.belgiumdigital.com/f99/...en-291112.html
                              Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                              Ja maar hij wilt vooral een goedkope flash voor on-camera use en dan denk ik toch dat de Metz een pak goedkoper is.
                              Tja en de yongnuo versies nog goedkoper

-------
                              onrechtstreeks = niet rechtstreeks, langs een omweg dus off-camera use
                              Last edited by foto4fun; 7 juli 2011, 01:03.
                              Never resist temptation or it could go away...
                              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Working...
                              X