Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Car charger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Car charger

Allen,

ik vertrek binnekort op roadtrip door australie met een kleine 'campervan'. Heeft er iemand van jullie tips over hoe ervoor te zorgen dat ik mijn canon 60D batterij kan opladen on the road?

Ik dacht aan het gebruik van een power inverter en hierop de origenele lader aan te sluiten tijdens het rijden. Iemand hier ervaring mee?

vb.
    http://www.gasgoo.com/auto-products/...9/1119054.html

Re: Car charger

kijk gewoon in de winkels van auto-onderdelen of dergelijke

die bieden meestal convertors aan van 12v naar 220v aansluiting met een bepaalde mogelijkheid tot wattage (100-120-150-200, ...)

lees ook je specs na voor de zekerheid van hoeveel je lader dan vraagt want tis is ook belangrijk

maar ik vermoed dat dit wel ok zal zitten omdat de meeste dingen op dit vlak vooral aangeschaft worden voor laptops bvb

ikzelf heb voor mijn bp-511 batterijen eens klonen gekocht met een lader die ook rechtstreeks op 12v kan aangesloten worden

hier kan je mss eens voor kijken / informeren bij geheugenkaart.be
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik denk dat dit geen probleem kan zijn, misschien ook is kijken op Dealextreme.com , ze sturen gratis op en ik heb er altijd positieve ervaringen mee, de wachttijd kan uitlopen naar 4 weken maar de prijzen zijn zeker de moeite en het wachten waard.

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Ik denk dat dit geen probleem kan zijn, misschien ook is kijken op Dealextreme.com , ze sturen gratis op en ik heb er altijd positieve ervaringen mee, de wachttijd kan uitlopen naar 4 weken maar de prijzen zijn zeker de moeite en het wachten waard.

MVG, Jeff C.
        Kijk dan wel of er een Europese stekker in past, anders moet je er nog een adaptertje bij bestellen.
        De 12V auto-stekker is universeel bij alle automerken, maar de stekkers die in huis gebruikt worden, daarvoor zal er nooit een statndaard komen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Een (kloon) oplader die op 12v gaat is stukken goedkoper, kleiner en trekt ook minder stroom van je auto-accu.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

power inverter werkt goed en je kan er ook bv je portable of ander zaken mee laden en gebruiken.
            Wel opletten dat je het ding niet vol gaat belasten voor uren lang met stilstaande moter.
            Je zou je auto wel eens mogen op gang duwen dan want die dingen vreten massas stroom bij vollast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              power inverter werkt goed en je kan er ook bv je portable of ander zaken mee laden en gebruiken.
              Wel opletten dat je het ding niet vol gaat belasten voor uren lang met stilstaande moter.
              Je zou je auto wel eens mogen op gang duwen dan want die dingen vreten massas stroom bij vollast.
              bij veel wagens wordt de 12v / sigaretten-aansluiting uitgeschakeld bij het stilleggen van de motor
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ben blijkbaar niet zo een fan van kloon opladers....blijkt dat deze nogal rare dingen kunnen doen met je orignele canon batterij...vandaar dat ik liever een inverter gebruik zodat de batterij steeds wordt opgeladen door de orignele lader van canon...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philledan Bekijk bericht
                  Ben blijkbaar niet zo een fan van kloon opladers....blijkt dat deze nogal rare dingen kunnen doen met je orignele canon batterij...vandaar dat ik liever een inverter gebruik zodat de batterij steeds wordt opgeladen door de orignele lader van canon...
                  Waarom dan geen Canon CBC-E6 autolader deze is speciaal ontworpen om de LP-E6 batterij (die dacht ik ook in de D60 zit) op te laden in de wagen.

Comment

ik vind 150 pond een beetje veel hiervoor...heb hem enkel nodig op vakantie, dus als ik het kan redden met een inverter van 25 dollar, lijkt mij that money well spent

Comment

Ik heb al een hele tijd zo'n invertertje als noodoplossing en aan de fotobatterijlader van een D1, D2x, D3 werkt dat prima. Met een GSM lader (Nokia ACP-7E type 3310 ea) lukt dat slecht, na een paar tientallen seconden valt de laadstroom uit. Je moet telkens opnieuw inpluggen. Ik heb me laten vertellen dat dit aan de kwaliteit van de geproduceerde sinusgolf ligt, dat de goedkopere inverters een blokgolf leveren en dat een eenvoudige oplader daar geen weg mee weet. Er zullen er hier wel zijn die daar meer van afweten.

Comment

Ik heb een 300Watt convertor zitten in mijn auto van 12 naar 220.
                        Ik sluit daar met gemak mijn laptop + lader op aan (zelf met verloopstekker).
                        Nog nooit problemen mee gehad, en ergens 35 euro betaald hiervoor in belgie.

mvg
                        Domien
                        Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
                        Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Comment

Ik heb deze
                          Meer Power Inverter
                          Werkt goed en heb al 2j
                          Never resist temptation or it could go away...
                          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

lijkt mij een goede oplossing...

iemand een idee over de shipping times, ik vertrek binnen twee weken op reis en moet hem ervoor hebben

Comment

Working...
                            X