Re: ND filters vast of fader
Eigenlijk een vrij simpel op te lossen probleem, koop je gewoon een Lee set, heel makkelijk in gebruik en je kunt zelfs filters probleemloos stacken. Mijn twee meest gebruikte landschapslenzen ( 16-35L II en Zeiss 21 Distagon ) hebben beiden 82mm draad. Een bijkomend voordeel is dat je filters ook niet gebonden zijn aan een bepaalde lens, een extra adapterringetje voor bvb 77mm draad en ik kan ze ook gebruiken op mijn 24-70 of 70-200 .
Ik heb een 10 stops , 3 stops en 2 stops liggen ( Pro glass versies ) , ze kosten wel wat maar ze zijn heel flexibel in gebruik en geen kleurzwemen , trouwens die opschroeffilters zijn ook niet goedkoop en nauwelijks te krijgen, op papier bestaan ze wel tot je er eentje besteld... Op die manier heb ik Lee's aangeschaft omdat m'n bestelde 82mm filter pas na bijna een jaar aangeleverd werd
Oorspronkelijk geplaatst door Dama
Bekijk bericht
Ik heb een 10 stops , 3 stops en 2 stops liggen ( Pro glass versies ) , ze kosten wel wat maar ze zijn heel flexibel in gebruik en geen kleurzwemen , trouwens die opschroeffilters zijn ook niet goedkoop en nauwelijks te krijgen, op papier bestaan ze wel tot je er eentje besteld... Op die manier heb ik Lee's aangeschaft omdat m'n bestelde 82mm filter pas na bijna een jaar aangeleverd werd
Comment