Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

convector vraagjes voor sigma 70-200 f2,8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• convector vraagjes voor sigma 70-200 f2,8

In afwachting tot ik een goede en betaalbare 2-de hands 300 of 400 mm prime vind...

Ik las via de zoekfunctie in oude topics dat op een sigma lens de sigma teleconverters het beste werken ivm autofucus die anders veel trager wordt, klopt dit nog steeds?
    En wat ivm kenko?
    Eventueel nikkor, maar die blijken op dit moment overal uitverkocht...

En klopt het dat ik die op mijn 85mm nikkor micro niet kan gebruiken? (wel met manuele focus? of helemaal niet?)

Met de sigma verlies ik 1 tot 2 stoppen licht, afhankelijk van welke converter, is het dan zo dat ik vb f2,8 instel en f4 of f8 krijg, of moet ik dan f4 of f8 instellen?
    Last edited by Boutje; 26 mei 2011, 14:57. Reden: typo

Re: convector vraagjes voor sigma 70-200 f2,8

convector is een type kachel.

Afhankelijk van het type converter en lens staat op het camera display het juiste(dus 4 ipv 2.8) of het op de lens ingestelde diafragma, maar voor de belichting maakt dat niet uit.

Een Nikkor 80-400 met Soligor 2x geeft gewoon 80-400 en 4.5-5.6 door en Nikkor 70-200 geeft 4 door ipv 2.8.

Bij de Nikkor 70-200 en Soligor 2x wordt de AF trager.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

TC geeft altijd tragere AF, afhankelijk van de lens erop.

nikon 70-200 f2.8 met 2x tc gaat iets rapper zijn dan een gelijkaardige sigma opstelling.

met een tc verlies je lichtsterkte, dus verlies van af snelheid in normaal.
      soms ook verlies van beeldkwaliteit.

best nikon tc op nikonlens en sigma tc op sigma lens.

als je 85 een af-d is vrees ik ervoor dat de af er niet gaat zijn (mss is er wel een tc die dit wel doet)

mvg
      david
      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        best nikon tc op nikonlens en sigma tc op sigma lens.

Hier ontkracht je je eigenstelling:
        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        als je 85 een af-d is vrees ik ervoor dat de af er niet gaat zijn (mss is er wel een tc die dit wel doet)
        En AF-lens zal, integenstelling tot een AFS-lens, nooit werken met een Nikon TC, dus ben je afhankelijk van een ander merk.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          convector is een type kachel.
          oeps... met te veel tegelijk bezig

Bedankt voor de uitleg en de tips, ik probeer dan een sigma converter vast te krijgen. Dat die op de 85 mm niet werkt is niet zo erg, de sigma is toch mijn lievelingslens.

Comment

Working...
          X