Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugen voor een reis van 1 maand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugen voor een reis van 1 maand

Deze zomer ga ik een tocht naar Santiago De Compostela ondernemen, te voet met trekrugzak, van 30 à 40 dagen. Ik ben van plan om mijn camera mee te nemen. Ik voeg mij nu af wat de veiligste/betrouwbaarste, lichtste(gewicht), goedkoopste en meest praktische oplossing is om voldoende geheugen mee te nemen, zodat ik altijd foto's kan blijven nemen.

Ik heb momenteel volgende geheugenkaartjes: Sandisk Extreme SDHC 16GB 30MB/s (10) en een Sandisk Ultra SDHC 8GB 15MB/s (als backup).

Ik trek altijd RAW, ik kan met mijn kaartje van 16GB ongeveer +-540 foto's trekken (+-268 met dat van 8 GB).

Ik reken toch op ongeveer 100 foto's per dag - denk ik, want ik ben nog nooit sinds ik ben begonnen met fotografie op reis geweest - dus een 3000 foto's in totaal. Misschien film ik ook wel eens iets, maar dat zal zelden gebeuren.

Hoe pak ik dit nu het best aan, met geheugenkaartjes? En zo ja dan met welke? Of is een imagetank een betere oplossing? Wat komt het goedkoopst uit, want de prijzen van kaartjes zijn in dalende lijn voor de moment ... en tja imagetanks daar heb ik geen ervaring mee ..

Hoe zouden jullie dit oplossen? Bedankt!
    ~ "Beginner" - Tips en kritiek altijd welkom! ~ Canon Eos 550D / 18-55mm IS / 55-250mm IS / 50mm 1.8

Re: Geheugen voor een reis van 1 maand

Wat dacht je van 2 extra kaartjes van 32 GB ?(http://shop.transcend.nl/product/Ite...mID=TS32GSDHC6).
    Gezien iedere gram op zo'n tocht van belang is, lijkt het mij de lichtste, eenvoudigste (en goedkoopste) oplossing. Je hoeft ook niet de allersnelste en allerduurste kaarten te kopen - ik heb trouwens heel goede ervaringen met Transcend.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      .........
      Gezien iedere gram op zo'n tocht van belang is..........
      nou...heb je al gelezen wat TS allemaal aan fotomateriaal meeneemt.
      dan maken die kaartjes ook niet veel uit.
      maar zou je opnamen toch verdelen over meerdere kaartje hoor, je weet maar nooit.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

1 kaartje per 5 dagen dat is dus 6 á 8 kaartjes.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik neem voor 2 weken Turkije zowiezo al 4 16GB kaartjes mee.
          Mijn Blog
          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Ik zou een extra kaart aanschaffen (of 2 kleinere) en een imagetank of kleine LapTop. Voordeel is dat je alles dubbel hebt en met een gerust hart eens een kaartje somewhere kan verliezen.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Working...
            X