Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

550ex 420ex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 550ex 420ex

Zijn deze compatibel met mijn 60d?
    Ze zullen zeker werken maar dit zijn dacht ik al iets oudere modellen.
    Bijkomende vraag wat is het verschil tussen ttl en e-ttl , en hebben deze canon flitsers ze beiden of niet.
    Las al ergens dat ze goed zijn als 2de flits bij portret fotografie, maar zou hem gebruiken als flits op het toestel zelf.
    Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt.
    *www.InPuT79.be*
    Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

Re: 550ex 420ex

Oorspronkelijk geplaatst door Hotchpot Bekijk bericht
    Las al ergens dat ze goed zijn als 2de flits bij portret fotografie,
    de 420ex is alvast niet goed als tweede flits bij portret fotografie (strobisme)
    want ondersteunt alleen maar TTL, geen manuele controle...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ben eigenlijk op zoek naar een flits die moet dienen op een huwelijk...
      is een van deze de moeite om aan te schaffen tweedehands of niet?
      *www.InPuT79.be*
      Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

Comment

ik stel voor om gewoon te kijken voor een nieuwe flits, voor canon vind je 2de hands niet zoveel flitsen

ook heb je metz en sigma die toch degelijke flitsers hebben voor een aanvaardbaar budget

kijk maar eens bij konijn naar de sigma DG610 of metz 36/42, deze liggen alle 3 zeker onder de 250 euro, vermoed zelfs onder de 200 euro

ik werk zelf met een sigma dg500 flitser en die doet zijn werk meer dan behoorlijk, juist de snelheid laat soms wat te wensen over maar elke flits heeft zijn recycle time natuurlijk
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Had ook eerst Metz in gedachten.
          Maar kan deze tweedehands kopen.
          *www.InPuT79.be*

Comment

die 550ex lijkt me wel ok... click, beetje traag recycle misschien...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              die 550ex lijkt me wel ok... click, beetje traag recycle misschien...
              net om die reden zou ik hem aanraden om een nieuwe aan te schaffen, zeker voor een trouw, zowel op een feest als op de ceremonie dient het soms snel te gaan he
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb zelf geupgrade (als dat al überhaupt een werkwoord is) van een 380EX naar een 550EX, en het verschil is enorm. De 550EX recycled met mijn Sanyo Eneloops, zeer snel...Ik twijfel eraan dat de 580EX nog veel beter kan...Met gewone alkalines is het echter een heel ander verhaal. Opletten wat je vergelijkt dus !

Comment

Working...
                X