Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ST-E2 of pocket wizard

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon ST-E2 of pocket wizard

Ik heb een Canon 430EX en 580EXII, ik wil ze draadoos aansturen maar wat koop ik het best, een ST-E2 of pocket wizards?

Nog een vraagje:
    - Zit er bij een Canon ST-E2 standaard een batterij bijgeleverd of ...?
    Huur mijn fotostudio
    Jan Cornelis Photography

Re: Canon ST-E2 of pocket wizard

Hangt ervan af. Wil je ETTL, dan moet je de ST-E2 (infrarood) nemen. Stel je je flitsers manueel in, dan is de pocket wizard (radiogestuurd) de betere oplossing, want die hoeft de flits niet te "zien" en heeft ook een veel grotere bereik.

Als ik voor mezelf spreek, dan moet ik zeggen dat ik ETTL alleen gebruik als ik maximum twee flitsers tegelijk inzet. In dat geval staat er 1 flitser op de camera en een andere op statief of in de hand. Dat is uitsluitend bij reportage het geval, omdat je daar de tijd zelden hebt om constant manuele instellingen te verifiëren.

Bij een georganiseerde shoot mis ik momenteel een systeem als de pocket wizards (die ik de laatste tijd ook ernstig overweeg). Niet zelden wil ik een flitser een beetje verbergen, maar het probleem is dat die nu niet flitst omdat mijn andere flits die niet kan zien, of omdat die te ver verwijderd is.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Ik gebruik pocket wizards, wel enkele aandacht puntjes:
      - Via PC-port, 430EX heeft dit niet, dus heb je een adapter-hotshoe nodig.
      - Geen ETTL of andere auto functies, uitsluitend manueel.
      - Je zult er 3 nodig hebben voor twee flitsers.. 190€ per stuk.

Ze zijn echter wel subliem, werken ALTIJD keer na keer en gaan verder dan ik al heb kunnen testen.. in openlucht zeker 500meter. Radiogestuurd dus geen directe zicht-lijn nodig. Werken goed in andere kamers, weggestopt, ... Ook zijn ze behoorlijk stevig gebouwd.

Je hebt ook de Elinchrom Skyports, stuk goedkoper, compacter. Heb ze nog niet kunnen gebruiken, maar een fotograaf die beiden gebruikt kon me melden dat ze veel gevoeliger zijn voor interferentie van andere toestellen/machines.

Ik heb de ST-E2 nog niet kunnen gebruiken.

Veel succes.
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

Comment

Ok thx voor de zéér interessante posts! Ik denk toch dat ik de pocket wizards ga nemen... 'k Zal wel beginnen met 2 stuks, zo al duur genoeg en om mee te starten!
        Huur mijn fotostudio
        Jan Cornelis Photography

Comment

Als het voor niet professionele doeleinden is, kun je ook alvast eens experimenteren met een ebay radio trigger (cactus), die hebben al een hotshoe schoentje standaard en kosten maar 25-35€ voor een set. Ze werken ook behoorlijk goed op korte afstanden en als je wat handig bent kun je zelf het bereik vergroten.

Erg betrouwbaar zijn ze niet, maar voor amateurgebruik is dit volgens mij meer dan voldoende. Ik heb als stuntelige amateur wel PocketWizards gekocht, maar eigenlijk is dit total overkill.

Als je geen haast hebt kun je nog enkele maanden wachten op de Radiopopper; een middelmaat tussen de ultragoedkope cactus triggers en de uberprofessionele pocketwizards. radiopopper. Ze zien er alvast belovend uit.

Veel succes.
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht

Je hebt ook de Elinchrom Skyports, stuk goedkoper, compacter. Heb ze nog niet kunnen gebruiken, maar een fotograaf die beiden gebruikt kon me melden dat ze veel gevoeliger zijn voor interferentie van andere toestellen/machines.

Veel succes.

Ik heb de Skyports van Elinchrom. Die werken perfect, doch ze halen de niet de afstanden van de Pocket Wizzards.

Mvg,

Wim
            BD0808BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk bericht
              Ik heb een Canon 430EX en 580EXII, ik wil ze draadoos aansturen maar wat koop ik het best, een ST-E2 of pocket wizards?

Nog een vraagje:
              - Zit er bij een Canon ST-E2 standaard een batterij bijgeleverd of ...?
              Ik heb gehoord dat de ST-E2 niet zou werken met de 580EXII. Indien dit klopt vermoed ik dus dat er een opvolger van komt. Kan het niet bevestigen, heb zelf geen ST-E2 meer. Dat er een opvolger van komt kan ik wel aannemen, de huidige ST-E2 kan wel wat vernieuwing gebruiken.

Comment

Ik ben een tevreden gebruiken van de pocket wizards, VEEL efficienter dan infrarood systemen. Doch enkel manueel.

Hangt er gewoon vanaf wat je ermee wil doen, wil je dat je flitsers altijd afgaan (bij mij moeten ze gewoon afgaan) ... koop de wizards. Wil je TTL dan moet je voor het canon systeem gaan. Ikzelf heb even met het nikon infra rood systeem gewerkt, en dat ging wel goed. Alleen kon ik er niet op vertouwen dat ze altijd afgingen en dat kon ik niet hebben . Nog een raad, koop geen tussenmaat ... want uiteindelijk ga je dan toch voor de wizards gaan ( weet ik uit ervaring ). Het zijn geen goedkope dingen maar ze gaan ook een eeuwigheid mee. Kan je perfect van body naar body tss merk en merk verwisselen.
                Gravity Sucks ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                  Ik heb gehoord dat de ST-E2 niet zou werken met de 580EXII. Indien dit klopt vermoed ik dus dat er een opvolger van komt. Kan het niet bevestigen, heb zelf geen ST-E2 meer. Dat er een opvolger van komt kan ik wel aannemen, de huidige ST-E2 kan wel wat vernieuwing gebruiken.
                  In de manual van de 580EX-II staat dat dit wel gaat...

Comment

Ja lokale fotograaf bevestiged het ook, ST-E werkt perfect samen met 580EXII

De knoop is doorgehakt, ik heb pocket wizards besteld!
                    Huur mijn fotostudio
                    Jan Cornelis Photography

Comment

ST-E2 en ETTL werkt in een hoek van 80° en afstand van 5-10m en niet te helder omgeving.
                      Als jij wel radiotriggers gebruiken,de Bowens Pulsar zijn en beetje goedkoeper dan Pocket Wizard.
                      Greets Carsten
                      It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
                      (Duke Ellington)

Comment

Weet iemand ook of je een flitser met een ST-E2 toch manueel kunt aansturen, of ga je dan automatisch op ETTL
                        ---------------------------------------------------------------------------------
                        Een expert is iemand die op een bepaald gebied alle fouten al een keer gemaakt heeft
                        Canon 20D/Sigma 18-55/ 28-75 F2.8/Canon 70-200 L F4/Sigma 170-500/ Canon 550 EX

Comment

gewoon de manuele modus van je flits gebruiken ? dus 'mode' ETTL op M

Comment

Een vraagje, met de Pocket Wizard op de 580EX II gebruik je dan de PC Sync poort op the flash ? (want er is geen hotshoe connecter op de PW)

Ik dacht eerst Cactus gevalletjes te kopen, maar na het lezen van deze thread heb ik mij toch bedacht, liever iets meer uitgeven dan een grid of strepen op mijn foto's te hebben.
                            Flickr Warning Cactus/eBay trigger

Denk aan twee 580EX II's op statief in een paraplu te gebruiken ipv een flitsset met een battery pack (kost ongeveer evenveel) en dan moet ik toch nog de remote trigger aankopen.

Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Zeker géén PW kopen voor canon flashes.
                              Het werkt gewoon niet met canon flashes.
                              Ik ga heel mijn PW-systeem moeten verkopen wegens niet bruikbaar met canon-flashes.
                              Zéér duur, zeker als het niet werkt!

Comment

Working...
                              X