Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDHC - welke klasse

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SDHC - welke klasse

Hey,

ik moet binnenkort enkele SDHC kaartjes aankopen (liever 4*4Gb dan 1*16Gb)

welke klasse is aan te raden icm een D90?

er is een aanzienlijk prijsverschil, maar liever ineens goed kopen!

Re: SDHC - welke klasse

Dat hangt er helemaal vanaf hoe je de camera gaat gebruiken: foto voor foto, filmen of veel burst schieten.

Ik ben eerder een voorstander voor 1x16GB, al vraag ik me af waar je dat voor nodig hebt, dan voor 4x4GB. Een kaart in je camera kun je nooit kwijtraken en die kleine kaartjes....ik heb nog nooit een kapotte kaart gehad, wel defecte SDs door het eruit halen en CFs door wassen, maar nooit corrupt of zoiets, maar er gaat ook alleen Dandisk in de machines.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

+1 voor 1 16GB kaart. Risico op verliezen of schade terwijl de kaart niet in de camera zit is veel groter dan dat je schade riskeert terwijl de kaart in de camera zit.
      Interessanter in prijs ook: voor 4 "trage" 4GB kaartjes heb je 1 snelle 16GB kaart.
      Zeker voor SDHC gaan. Met Sandisk kan je niet verkeerd zitten.

Ik zou een Sandisk SDHC Extreme Pro 16GB nemen.

Comment

Je kan ook nog steeds opteren voor 2 * Sandisk Extreme PRO SDHC 8GB, dan is er quasi geen prijsverschil met 1 * 16 + dan heb je nog altijd het feit dat je op 2 verschillende kaartjes zou werken.
        Als je echt belangrijke shoots doet zou ik toch wel gaan voor 2 kaartjes (tenzij je tussenin de tijd hebt om backup te maken), stel in het allerslechtste geval (wet van murphy) dat er 1 van je kaartjes corrupt wordt met al foto's op heb je nog het deel op je 2e kaartje.
        Groeten Jonathan

Comment

Working...
        X