Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

imagetank

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• imagetank

Na heel wat zoekwerk geraak ik er maar niet uit om een goede imagetank te vinden. Heeft iemand van jullie misschien een idee waar ik een deftige imagetank kan aankopen (mag eventueel online maar dan ergens op een Belgische shop). Hyperdrive lijkt me voor mij erg interessant maar waar kan ik deze in België vinden ? Als ik hem online koop op hun site heb ik echt geen controle/gedacht qua bijkomende taksen en invoerrechten :-(

Zoeken door de draadjes hier op het forum bracht me ook nog geen echte oplossing :-(

dank bij voorbaat voor alle suggesties en reacties.
    From a spot on the sensor...
    ... to a dump on a memory card
    Albums

Re: imagetank

worden die dingen dan nog gebruikt.
    vroeger dat de kaartjes nogal prijzig waren nam wel een tank, maar nu de kaartje niet veel meer kosten dacht ik dat die tanks niet meer gebruikt werden.
    of ist om een andere reden dan de hoeveelheid dat je een tank wil.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

die opmerking krijg ik dus in elke winkel.....
      eventjes vlug de proef op de som :
      ik ga op reis en fotografeer onder- en bovenwater in RAW :
      ongeveer 5-6 GB per dag aan 12 dagen = ongeveer 60-72 GB (dat is een echt minimum dan hé)
      Een gemiddelde goede image-tank zou je moeten vinden voor tussen de 250-300 euro voor 120 GB.....
      Wie me hier 120 GB aan CF-kaartjes kan leveren voor 250 euro (in kaartjes van 4GB en 8GB/16GB, want voor mijn D70 waarmee ik onderwater fotografeer kan ik max 4GB insteken, mijn D300 voor bovenwater kan meer aan) mag onmiddellijk met mij contact opnemen.
      Albums

Comment

Voor 300 euro kan je volgens mij beter een compacte netbook kopen.
        De meeste "instapmodelletjes" hebben tegenwoordig een harde schijf van 250GB, en daarmee kan je de foto's ook nog bekijken (en eventueel een back-up maken op een compacte externe harde schijf).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Voor 300 euro kan je volgens mij beter een compacte netbook kopen.
          De meeste "instapmodelletjes" hebben tegenwoordig een harde schijf van 250GB, en daarmee kan je de foto's ook nog bekijken (en eventueel een back-up maken op een compacte externe harde schijf).
          Ik wou net hetzelfde antwoorden, hier een 12 inch van slechts 1,2 Kg, kan zelfs DVD's schrijven mocht dat nodig zijn.

Comment

dit voorstel heb ik ook al meerdere gehad. Maar dit lijkt me geen oplossing.... een imagetank kan worden meegenomen al je een dag weg bent, een laptop lijkt me moeilijker. 'k weet het : ben lastig, maar ben echt op zoek naar een imagetank die raw's aankan, en waar ik al of niet de foto's op kan zien.

PS : echt geen windows meer voor mij als thuisgebruik en zeker die br*l van die netbooks niet (toch niet voor die prijs)... (ik ben systeembeheerder en heb al vele netbooks zien voorbijkomen) 'k heb een macbook maar deze is toch te zwaar voor op reis :-(

oei, wat ben ik toch een lastig mens
            Albums

Comment

Inderdaad een lastig mens. grapje.

Epson P5000 mischien KLIK ? Maar is slechts 80 Gb. en ik weet niet of dat ding NEF files kan tonen, ik heb er in de tijd een paar gehad, waaronder deze van Nikon zelf (coolwalker), maar bij allen was de batterij een probleem, net als de snelheid van overzetten, na twee kaartjes van 4 Gb. inlezen was deze reeds plat.

Dus dan toch maar voor een kleine 12 inch laptop gegaan, dat is voor mij het gemakkelijkste.

Ik vrees er echter ook voor dat deze dingen niet meer recent op de markt zijn, dat omwille van de prijs van geheugenkaartjes, of mischien is DEZE iets, deze is er blijkbaar wel eentje met een vervangbare lithium-ion batterij.
              Last edited by Guest42; 17 mei 2011, 18:30.

Comment

had ook eens geďnformeerd bij Grobet in Antwerpen, kan ook geen laptop meenemen (moto vakantie) plaats beperkt tot ........
                kreeg dit als antwoord
                ken het niet en kan niet zeggen of het iets degelijks is
                k heb: X Drive 2300 160 Gb voor 129€, zie link onderaan.
                Deze heb ik op voorraad.

als je nog geen laptop hebt zou ik ook opteren voor een compacte netbook
                groetjes Ingrid

Comment

Ik gebruik al enkele jaren de Conceptronic (250GB) voor precies dezelfde doeleinden als jouw noden. Kan overweg met RAW en de meeste diverse kaartjes.Tevreden ben ik er min of meer van ... toch voor de prijs die ik er aan heb betaald. Nadeel, batterij dient met regelmaat te worden herladen. Twijfel wel voor een compacte notebook aan te wenden (weeral extra gewicht )
                  grt, TROPCAL
                  www.tropcal.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bondividiver Bekijk bericht
                    PS : echt geen windows meer voor mij als thuisgebruik en zeker die br*l van die netbooks niet (toch niet voor die prijs)... (ik ben systeembeheerder en heb al vele netbooks zien voorbijkomen) 'k heb een macbook maar deze is toch te zwaar voor op reis :-(

oei, wat ben ik toch een lastig mens
                    Kwaliteit van netbooks is echt niet minderwaardig dan van notebooks eh...ze zijn misschien iets breekbaarder als je er niet mee oplet, maar ik heb hier met mijn eee pctje nog geen enkel probleem gehad. Voor het gewicht en de afmetingen moet je het zeker niet laten

Kan met de gegeven uitleg wel snappen dat je voor imagetank wil opteren, maar ik zou zeker nog eens netbooks in overweging nemen, het makkelijk extra backupen, bekijken... is toch wel grote meerwaarde voor een niet (of klein beetje) hogere prijs
                    Groeten Jonathan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Spruytte Bekijk bericht
                      Kwaliteit van netbooks is echt niet minderwaardig dan van notebooks eh...ze zijn misschien iets breekbaarder als je er niet mee oplet, maar ik heb hier met mijn eee pctje nog geen enkel probleem gehad. Voor het gewicht en de afmetingen moet je het zeker niet laten
                      Daarbij komt dat je in dit geval een netbook natuurlijk niet moet vergelijken met een notebook, maar met een imagetank. End an kan een netbook natuurlijk veel meer
                      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Ik heb sinds een aantal jaren een CompactDrive PD70X (deze imagetank heet tegenwoordig HyperDrive HD80) en ben daar zeer tevreden over. Heeft al behoorlijk wat reizen meegemaakt en doet zijn werk onberispelijk en vooral 'snel'. Totnogtoe nog nooit problemen mee gehad. Robuust gebouwd (alu behuizing). Heeft weliswaar geen scherm om de foto's te bekijken, maar dat was voor mij ook niet nodig.
                        Dealer in België: Fotovision in Torhout.

Guy
                        Last edited by guydw; 18 mei 2011, 08:51. Reden: dealer toegevoegd
                        www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Ik had ook een drive zonder schermpje(alleen bedieningsschermpje geen kijk) en daar is één keer een overdracht fout gegaan en daar kom je dus thuis pas achter en die is dus nooit meer gebruikt.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb hier ook een Conceptronic met 350GB liggen. Idd regelmatig batterij opladen noodzakelijk en heeft geen scherm om de foto's op te zien maar voor de rest (opslag) werkt 't prima en is niet duur. Kan je ook nog gebruiken als extra externe harddisk.
                            Eerst thuis eens proberen zodat je weet hoe 't moet als je op reis bent - dan kan je weinig fout gebeuren.

Comment

Ben ondertussen ingegaan op een verkoop-aanbieding van een hyperdrive.
                              Discussie mag dus gesloten worden.

Tenzij er natuurlijk nog nuttig tips te melden zijn.
                              Albums

Comment

Working...
                              X