Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij grip voor D7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Batterij grip voor D7000

Vorige week heb ik er een gezien in een camera winkel in Maastricht...
    Zag er heel netjes uit voor een "niet-nikon" grip en voor de helft van de prijs...

Merk ben ik echter wel vergeten... Geloof dat het met een "m" begon
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
      Vorige week heb ik er een gezien in een camera winkel in Maastricht...
      Zag er heel netjes uit voor een "niet-nikon" grip en voor de helft van de prijs...

Merk ben ik echter wel vergeten... Geloof dat het met een "m" begon
      dit is dan waarschijnlijk een "Meike"
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
        ik heb er ook pas een besteld bij fotoshop aalten. ik laat wel iets weten wanneer ik hem heb gebruikt...
        Ondertussen heb ik de Phottix grip ontvangen en gisteren gedurende een uurtje getest. Doet perfect wat hij moet doen. Ik kan niet vergelijken met die van Nikon maar ik vind de kwaliteit zeer degelijk. De knoppen doen hun werk, bevestigen lukt probleemloos. Ze hebben zelfs een uitsparing voorzien voor het rubber kapje wat over de verbinding op de camera zit, zodat je dit niet kan kwijtgeraken.
        Wel een licht vermoeden dat hij iets minder zou kunnen wegen dan de originele (dit lijkt toch zo tov de MB-D80 voor m'n D90).

Zeer tevreden dus tot nu toe, voor ong 1/3 van de prijs van de Nikon...
        [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

voelt hij niet plastic aan?
          bij mijn d50 grip had ik dat probleem..
          of is het in zelfde materiaal als d7000?
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
            voelt hij niet plastic aan?
            dat valt goed mee want hij is grotendeels bekleed met hetzelfde rubber als op de camera. Dus dat draagt zeker bij aan de ervaring
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

De grip werkt heel goed, voelt goed aan, alleen de sektorknop is even een ander model dan op D7000.
              Even gewoon worden.

Zojuist een aangepaste akku bestelt voor de grip zie : http://www.phottixstore.com/store/ba...tery-grip.html

Grotere opslag en met autolader

Mvg

Comment

Vorige week mijn D7000 Phottix-grip ontvangen, met de aangepaste batterij (EN-EL15a) van Phottix. In de grip-set zit een houder voor 6 AA batterijen en een adapter voor de originele Nikon EN–EL15. Alles werkt netjes en is van een degelijke kwaliteit. Voelt niet plastic-achtig aan en is voorzien van een coating zoals de body van de D7000. De volledige set kostte me 116euro, inclusief verzending. Niet mis als we de prijs bekijken van de originele Nikon set.

Comment

Net ook eentje besteld, tot ik zag dat ze tot 27 augustus in jaarlijks verlof zijn Nu ja, het lijkt me een koopje dus wacht ik wel ff ...
                  'KLIK' ... te laat ...

Comment

zijn hier ondertussen nog andere, betere en/of interessante 3rd parties voor aan te raden?
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik zou ook wel zo'n grip overwegen maar hoorde onlangs van iemand met zo'n third party grip op D7000 dat die niet volledig mooi aan de body sluitte. Weet wel niet welk merk het was.

Comment

Wat betreft die houder voor 6 batterijen, als je daar 6 goeie eneloop accu's in stopt is dat dan te vergelijken met een accu van nikon.
                        Ik bedoel dus de hoeveelheid clicks die je kan maken.

Ruud
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                        X