Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pola voor 70-200 II en via steps op andere + set ND's + wide ff&Crop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pola voor 70-200 II en via steps op andere + set ND's + wide ff&Crop

Ik wil me een pola gaan aanschaffen voor mijn gisteren verworven 70-200 2.8 IS USM II, ik heb me net bij de chinezen o.a. een setje step ups gekocht en wil dus graag 1 goeie hebben prijs kwaliteit gezien. Geen idee of je bij deze een slim moet of door de stepringen beter bepaalde coatings kiest, zoekfunctie geprobeerd maar mijn vraag kwam er niet uit zo.

Ook setje ND's staat op de wanted-lijst, echter ook daar welke, welk veloop en welke nummers? Bij de chinezen veel cokin P's te vinden maar geloof dat Cokin X of Z slimmer is met oog op in toekomst aan te schaffen wide (nog aan het opzoeken welke op Crop én FF goed presteerd en prijs-kwaliteit gezien goed ligt), andere merken sluit ik niet uit als het maar niet belachelijk duur is in verhouding met de kwaliteitswinst. Keuze goederen ook te fuctioneren op FF is omdat we hier een analoog toestel in gebruik hebben ook de komende twee jaar door de opleiding van mijn dochter LMfotos .... Eventueel een prime kan ook.
    Webstek in opbouw

Re: Pola voor 70-200 II en via steps op andere + set ND's + wide ff&Crop

Ik ga dit draadje meevolgen, want ik zit eigenlijk met dezelfde vragen...
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Niemand AUB?
      Webstek in opbouw

Comment

Ik gebruik alleen filters van B+W. Niet goedkoop, maar degelijke kwaliteit, en uiteindelijk koop je deze voor het leven. Als je ze niet laat vallen natuurlijk.
        Maar ik breng morgen (SD Antwerpen) mijn polarfilter en 2 grijsfilters mee (2-stops en 6-stops) die perfect passen op de 70-200 2.8 (ik heb deze ook). Je mag deze van mij gerust morgen uittesten.
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oh FIJN!!! Kan ik even zien en voelen hoe die zijn Maakt de keuze altijd het eenvoudigst, het even in de "echte omstandigheden" kunnen testen
          Webstek in opbouw

Comment

Ik heb de Hoya Pro1 Digital Circulair Polarisatiefilter en ben daar zeer tevreden over. Relatief weinig lichtverlies.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Ik ben nu aan het lezen over pola's in het algemeen en die naam komt idd vaak naar boven, prijs kwaliteitsverhouding die hoog ligt bij deze is terugkerend constante samen met goed!

Wat ik zou moeten weten is of ik best een slim neem of als een gewone zou volstaan en welke invloed step-up ringen hebben. Misschien zijn bepaalde coatings wel een most dan met dat de pola toch iets verder van je lensfront zit (als je twee maten overbrugt zijn het twee ringen enz)? Je zit toch met een extra ring aan je lens waar je dan de grotere pola opzet ...
              Webstek in opbouw

Comment

Ik zie dat je ook een 60D hebt dus over vignettering moet je je iets minder zorgen maken op crop tenzij je een mega-UWA hebt (waar meestal dan ook geen filter op past). Met step-upringen heb ik geen ervaring daar ik alleen 77mm gebruik.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

We hebben ook een full frame in de vorm van een analoge eos5 die komende 2 jaar in gebruik gaat en een nikon f60 Beide voor de opleiding van mijn dochter Digitaal tot dus ver idd crops met 350, 40 & 60D
                  Webstek in opbouw

Comment

Working...
                  X