Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugenkaart Pana FZ100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geheugenkaart Pana FZ100

Wie kan mij nu eens juist zeggen welke geheugenkaart ik nodig heb voor mijn Panasonic DMC-FZ100 fototoestel? Volgens Panasonic moet het een SDHC zijn en minstens een classe 6? Sandisk heeft mijn voorkeur, maar er zijn zoveel verschillende uitvoeringen (extreme, extreme II en III, extreme pro, UHS-1 class 10, 15 - 30 en 45 MB/s,.....) dat ik het niet meer weet.
    Dus graag het juiste type en uitvoering (benaming, class en snelheid) van een "Sandisk 32GB-kaart" voor een FZ100.

Bedankt al en de groetjes, Omer

Re: geheugenkaart Pana FZ100

Gewoon een Sandisk SDHC waar een 6 in een cirkeltje op staat - mag ook 8 of 10 zijn, maar wordt dan enkel onnodig duurder
    max. snelheid wordt dan wellicht 20 MB/s - mag ook hoger zijn, maar dat drijft de prijs onnodig op

persoonlijk vond ik 32 GB nogal groot en zou ik eerder opteren voor 2 kleinere kaartjes
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Dus een gewoon geheugenkaartje met minstens class 6 op is al voldoende en met de andere benamingen moet ik dus geen rekening houden?
      De snelheid is dan niet belangrijk?
      15 of 20 MB/s is reeds voldoende, ook voor het filmen in HD?
      Bestaat er een maximum snelheid welke de Pana FZ100 aan kan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tinomi Bekijk bericht
        Dus een gewoon geheugenkaartje met minstens class 6 op is al voldoende en met de andere benamingen moet ik dus geen rekening houden?
        De snelheid is dan niet belangrijk?
        15 of 20 MB/s is reeds voldoende, ook voor het filmen in HD?
        Bestaat er een maximum snelheid welke de Pana FZ100 aan kan?
        juist;

om te filmen is enkel de class-aanduiding relevant, met name de minimum gegarandeerde schrijfsnelheid; als Panasonic zegt dat class 6 ok is, is meer dus niet nodig.
        20MB/s of 45 MB/s of 133x of 300x zijn aanduidingen voor maximale schrijfsnelheid (van het kaartje), maar die hebben geen belang voor HD-filmen

wellicht wel, maar die gegevens ga je niet snel terugvinden denk ik - heeft ook weinig belang: als een kaartje voldoende snel is, waarom zou je dan investeren in een duurder (tenzij voor het wegschrijven in een PC/snelle kaartlezer) ?
        (ik heb onlangs nog gelezen dat er een nieuw type snelle SD-kaartjes op de markt is waar voorlopig enkel de Nikon D7000 voordeel uit haalt)
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Working...
        X