Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro S&F modulair systeem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro S&F modulair systeem

Ik heb momenteel een rugzak (Kata) waar ik m'n spullen in meedraag alleen vind ik dit niet altijd handig. Ik ben nogal geschrokken van het gewicht als je er langere tijd mee rondloopt. Ook moet telkens de rugzak af om van lens te wisselen en zo meer.

Om te wisselen van lens bvb moet je de rugzak dan al ergens leggen en als je veel in de natuur bent is dat niet altijd evident.

Daarom vraag ik me af of zo'n modulair systeem van bvb lowepro handig is. Je hebt het nodige rond u hangen en je kunt overal makkelijk aan.

Zijn er mensen hier die bvb vroeger een rugzak of shoudertas hadden en overgeschakeld zijn op zo'n modulair systeem.? Zijn er nadelen?

Graag had ik ook eens geweten in welke winkels ze dit hebben liggen om eens uit te proberen.
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Re: Lowepro S&F modulair systeem

Ik weet dat Mark (LamboCars, een van de moderatoren hier) en nog iemand (ik dacht een Nederlander, ben vergeten wie) het ThinkTank-systeem hadden. Dat ken ik niet echt, het Loweprosysteem al meer.

Het nieuwe Street & Field-systeem ziet me er wel ferm uit. Zou het graag deze zomer uitproberen op een airshow, maar 't zal wel een aardige cent kosten...maar dan heb je wel een pracht van een uitrusting .

Er zijn trouwens ook nieuwe lens cases.
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Zie ook:

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb eerst het lowepro systeem gehad, met twee toploader 'holsters' voor de camera's ... maar die zijn veel te groot en onhandig : vermits de aansluiting van zo'n toploader nogal laag op de tas zit is deze topzwaar met een camera erin, hij heeft de neiging om te kantelen.

Bij think tank met de digital holsters heb je dit niet, dus ben ik overgeschakeld naar dit systeem ... en ben daar heel tevreden over

Ik heb de riem, het harness, twee holsters en een klein tasje voor een flits, cf's e.d. ... ga nu nog wel een extra lenscase kopen
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Interessante link als je het Street & Field-systeem interessant vindt...

Vooral de PDFs bij de getoonde tassen zijn interessant . Staat een hoop uitleg bij...
        Last edited by JorisVdB; 10 april 2011, 11:44.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Beide systemen zien er erg goed uit. Draag comfort is natuurlijk ook erg belangrijk en dan haalt LamboCars wel een belangrijk argument aan.
          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Ik weet dat Mark (LamboCars, een van de moderatoren hier) en nog iemand (ik dacht een Nederlander, ben vergeten wie) het ThinkTank-systeem hadden. Dat ken ik niet echt, het Loweprosysteem al meer.
            Dat ben ik dan waarschijnlijk want ik ben Nederlander en maak gebruik van het Think Tank systeem. Oh en ik ben ook nog een Mark

Ik heb overigens geen TT holsters maar wel een riem (lol, twee zelfs, de maten L-XL en M-L, de XL had ik eerst gekocht maar bleek toch iets te groot voor mijn bescheiden formaat heup Mocht iemand nog interesse hebben in deze riem in maat L-XL, hij is te koop), 2x LC35, 1x LC50, 1x LC75 pop-down, 1x Lightning Fast, 1x Large lens drop-in en 1x Speed Changer.

Ik heb bewust gekozen voor het TT systeem en niet die van Lowepro omdat ik de lens cases van Lowepro te lomp vind, en ook de ritssluiting vind ik niet handig. Ik gebruik zo'n belt-systeem immers om snel bij mijn lenzen te kunnen komen en verwisselen, en dan wil ik niet steeds met ritsjes knoeien.... Ik moet zeggen dat het TT systeem mij uitstekend bevalt. Het draagcomfort is super, je kunt heel snel lenzen wisselen (zeker als je gebruik maakt van de Large Lens drop-in) en je hoeft je dure spullen nooit meer ergens op de grond neer te leggen

Ik weet niet hoever Capelle a/d IJssel rijden is voor TS, maar ik heb mijn TT spul bij Kamera-Express gekocht, en da's zo de enige winkel die ik weet die het meeste van het TT spul op voorraad heeft. Ik heb zelf een set gekocht met een riem. Later heb ik er nog een LC35 bij aangeschaft.
            Last edited by MarkEL; 10 april 2011, 15:41.
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Inderdaad...by the way, wat het Loweprosysteem betreft: dat vind je ook maar in bepaalde winkels (S&F authorised dealers). In Nederland toch.

Ik heb geen idee waar je die in België zou kunnen vinden, bij gebrek aan een lijst zoals die op Loweprofessionals.nl. Eigenlijk zou de invoerder van Lowepro voor de Belux (De Beukelaer) ook zo'n lijstje moeten hebben op hun website, maar daar staan er alleen op die in het algemeen Lowepro verkopen, helaas .

Comment

Ik ben mij gisteren een Think Tank modular set gaan halen bij Studio 73 in Geel. Samen met een Digital Holster 30 en natuurlijk een riem (pro speed belt). Ze hadden daar alles in voorraad

Vandaag eens een eerste keer in the field gaan testen.
                Dit zijn m'n eerste bevindingen:

De digital holster zit perfect en is niet lomp maar weegt best wel wat als je camera met lens erin steekt (Nikon D300s + 17-55). Als je voor wat tegengewicht zorgt door aan de andere kant bvb een lens changer te hangen is het heel wat beter verdeeld.

De digital holsters zijn compact bemeten. Dat maakt ze wel compact maar wil ook zeggen dat je bvb er geen D300s met batterijgrip in krijgt. Daarvoor heb je een Digital holster 40 nodig. Op de site van Think Tank staat gelukkig mooi beschreven welk materiaal je per type holster kunt herbergen. De holster hoef je ook niet persé aan de riem te bevestigen. Er zit ook een schouderriem bij. Als je een langere lens op je camera hebt steken kun je onderaan ook een rits opendoen zodat de holster langer wordt. Erg handig om bvb je zonnekap op de lens te laten zitten. Gewoon een rits opendoen en je kunt aan je camera. In de holster kun je ook nog wal wat filters, geheugenkaartjes en enkele andere kleinere accessoires kwijt. Verder steekt in de holster ook een regenhoes.

De lens changers zijn eigenlijk een soort ronde zakjes die je bovenaan kunt dichtstroppen. Dus geen ritssluiting of zo.Hier had ik wat schrik van. Bij lowepro hebben ze wel een rits. Dus kunnen ze echt 100% dicht. Bij Think Tank niet maar het stropsysteem is erg sterk en het grote voordeel is dat je heel makkelijk van lens kunt wisselen. Er is immers geen klep of zo dat je moet openhouden of een rits moet open of toe doen. Enkel strop lossen en nadien aantrekken en klaar. De lens changers zijn ook voorzien om er bvb je lensdop vooraan te steken. Die hoef je niet in de lenskoker te steken. Gewoon achter een netje. Erg handig is dat je gewoon de zonnekap op de lens kunt laten zitten. Klaar om meteen te gebruiken dus. Elke lens changer is ook voorzien van een regenhoes.

Ter test heb ik eens geprobeerd om zo'n lens changer ondersteboven te houden en de lens er uit te schudden maar dat lukt niet.

De losse modules die je aan de riem hangt kunnen vastgemaakt worden zodat ze niet kunnen bewegen of je kunt er juist voor kiezen dat je ze wel kunt verschuiven. Als je kiest voor het laatste kun je het gewicht beter verdelen.

Ik denk wel dat als je veel aan je riem wilt hangen of zware lenzen hebt je best je riem met een harnas voorziet anders loopt het toch wel zwaar. Het gewicht komt dan niet alleen op je heupen en benen maar ook een deel op je schouders.

Kwestie van wat wennen denk ik. Het is iets anders dan een schoudertas of rugzak.

In ieder geval vond ik het erg prettig om niks op de grond te hoeven zetten en iets uit m'n rugzak te moeten halen. Verwisselen van lens is erg makkelijk en gaat snel.
                Je bukken of in mijn geval laag bij de grond werken voor macrowerk geeft totaal geen probleem. Alles blijft mooi naast je hangen in de positie zoals je rechtstaat.

Het is een andere manier van je fotomateriaal dragen en dat is wel wennen en het is misschien een ietwat vreemd straatbeeld. Je bent vrijer, geen last op schouders en je hoeft je materiaal niet ergens neer te zetten en in de gaten te houden. Je wordt wel een stuk breder
                Ook je riem met je modules aan en af doen is even oefenen.

Het enige waar ik nog geen antwoord op vind is het volgende:

Aan de digital holster kun je ook nog een module hangen zoals een lighting fast module (om je flitser in op te bergen) maar hoe doe je dat zoals op deze foto:
                http://www.thinktankphoto.com/produc...-30-V20--4.jpg

Ik vind daar nergens iets van terug en zo'n extra bevestigingsriem stak er toch niet bij.

In ieder geval ben ik blij om voor dit systeem gekozen te hebben. Ik zag in de winkel ook de lowepro toploaders en lens case hangen en dat ziet er toch allemaal wel heel wat grotesker uit en zoals de mensen die op m'n vraag reageerden al aangaven minder praktisch te zijn.

Comment

Voor alle duidelijkheid: de lens cases die je zag hangen waren nog de oude, neem ik aan ? De nieuwe zijn ongeveer halverwege januari aangekondigd...

't Oude Street & Field-systeem was inderdaad niet van de modernste: uit 1998....

Comment

Working...
                  X