Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hama Mini Statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hama Mini Statief

Beste mede-forummers

Ik ga binnenkort op citytrip naar Lissabon en graag zou ik een compact statief meenemen. Nu is mijn oog gevallen op een Hama Mini Statief (LINK). Nu vraag ik mij af of dit wel te gebruiken is voor mijn Canon EOS 1000D is het niet te licht?

Iemand ervaring mee?

Alvast Bedankt
    [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

Re: Hama Mini Statief

gooi uw camera gewoon op de grond, zelfde effect.
    die dingen zijn voor compactjes, niet meer!

een rijstzak zal al meer beiden voor evenveel geld (DIY dan)

zoek hier es op via google op reisstatief
    nikon stuff

Comment

Voor die €19 kun je beter een flesje port terugnemen en daarbij heb je nog de kans dat de camera voorover valt als er een vlieg voorbij komt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ok het lijkt mij duidelijk een NO-buy.

Wat zijn dan de alternatieven?

Rijstzak lijkt me wel zwaar ?

Comment

leeg voor vertrek, ter plaatse opvullen, en terug legen
          nikon stuff

Comment

Ik gebruik het statiefje wel, alleen moet je er voor zorgen dat een van de poten naar voor is gericht in het verlengde van je lens. Het is vanzelfssprekend dat je niet gelijk wat van lens op je body mee kan plaatsen, maar met de tamrom 18-250 lukt het toch bij mij.
            Kwestie van beetje te oefenen.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

Comment

Heb zo'n statiefje gehad, was binnen de maand kapot. 't Is niet alleen de stabiliteit, maar ook de klemmetjes die van plastic zijn en gewoon breken.

Een gorillapod is een pak duurder maar misschien wel zijn geld waard (al heb ik er geen ervaring mee). Zo'n rijstzak lijkt nog de beste oplossing, maar ook dat heb ik nog nooit gebruikt.

L.
              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Je hebt ook van die nep gorillapodjes, die zijn goedkoop via ebay ofzo te bestellen. Anders een rugzak ofzo. Dat gebruik ik vaak op reis

Comment

Het is uiteindelijk een gorilla pod geworden waar ik al meer als een jaar content me ben.

Comment

Dergelijk statiefjes heb ik er hier nog een stuk of 3 liggen. (gekregen links of rechts)
                    Is puur rommel hoor. Kan geen gewicht dragen, de poten gaan gewoon uit elkaar.

Comment

@Mods: voor mij mag dit topic dicht

Comment

Ik heb deze ook gekocht, "voor de sier, leuk gezicht voor het raam" !!
                        Paul

Comment

Working...
                        X