Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB700 of SB900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB700 of SB900

ik heb dan toch besloten om met een gewone flits te starten en daar eventueel een ringflits adapter op te zetten om mee te beginnen.
    Welke kan ik dan het beste nemen de sb700 (iets compacter blijkbaar) of de sb900
    Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

Re: SB700 of SB900

Ik ben blij dat ik gekozen heb voor de SB900 , zeker nadat ik mij wat begon te verdiepen in het flitsen.
    is gewoon een super ding , mijn 2de is een Metz , De SB700 ziet er ook goed uit,maar voor dat kleine prijsverschil (ongeveer 69,-€) zou ik niet twijfelen , ga voor de SB900.
    tenslotte heb je toch een flitser die krachtiger is, snel oplaad etc...

Comment

Ik heb die keuze ook moeten maken maar heb voor de SB-700 gekozen, de SB-700 heeft namelijk een snellere recycle en heeft minder opties zoals de automatische detectie van kleurfilters (waarvan je er 2 bij krijgt). MAAR waarom ik er echt voor gekozen heb is omdat de SB-900 heel veel problemen heeft met het anti-overheating-systeem, en ik wil niet dat ik mijn flits ineens een hele tijd niet meer kan gebruiken. Maar natuurlijk valt dit ook te zien waar en hoe jeje flits wilt gebruiken, door zijn probleem kan je hem eigenlijk niet gebruiken voor sport en dat is nu juist de fotografie waarin ik mij wil verdiepen.

Comment

Ik heb ook een SB900 en heb er nog nooit een probleem gehad.
        Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
          MAAR waarom ik er echt voor gekozen heb is omdat de SB-900 heel veel problemen heeft met het anti-overheating-.
          Ik heb er ook al veel van gelezen, maar ik heb er ook nog nooit een probleem mee gehad.
          Bij mij zaten er 4 kleurfilters in, een tas en een deffusiekap .

Comment

Die warmtedetectie kan je uitschakelen, zou ik wel niet doen, bij nromaal gebruik moet je daar geen last van krijgen. Zelden zal je op volle kracht lopen flitsen tot en met, en anders zie ik geen problemen.

Comment

omdat de SB-900 heel veel problemen heeft met het anti-overheating-systeem
              De laatste keer dat ik hem gebruikt heb ,heb ik op een ijshockey wedstrijd dik 300 foto's genomen waarvan verschillende achtereen in burst.
              Geeft geen krimp en wordt hooguit wat lauw aan de kop ,waardoor ik dus concludeer dat hij nog ver van zijn limiet zit.
              Ook op een hondenknipwedstrijd de voor-en na foto's al een paar keer genomen waarbij ik door een plu flitste op redelijk veel vermogen en ook dat deed hij zonder problemen.
              Ik heb ook een SB800 en merk geen verschil in warmte maar ik gebruik hem misschien niet intensief genoeg; dat kan natuurlijk.

Maar ik vind het in ieder geval een superflitser

mvg Jozef
              D800 en een goed glasservies

Comment

Toch ken ik fotografen die er op een opdracht problemen mee hebben gehad, heel onhandig als het je job is. En btw de flits herkent de filters en veranderd de witbalans naar gelang en die zijn van zeer goeie kwaliteit. (de diffuserkap zit er ook bij trouwens)
                En voor de mensen die het niet eens zijn, kijk eens in dit forum er is zelfs een hele thread aan gewijd. (http://forum.belgiumdigital.com/f20/...rm-305709.html)

Sorry dat ik een fout durf te noemen maar ik ken het liefde maakt blind dus als je iets duur koopt dan zie je soms de slechtere dingen door ogen. Maar om goede raad te geven moet je dat soms toch doen, dat is dan toch vooral voor de persoon die er een vraag over heeft zeer belangrijk veel belangrijker zelfs dan de goede ervaringen.
                Last edited by aradilon; 6 april 2011, 02:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                  Toch ken ik fotografen die er op een opdracht problemen mee hebben gehad, heel onhandig als het je job is. En btw de flits herkent de filters en veranderd de witbalans naar gelang en die zijn van zeer goeie kwaliteit. (de diffuserkap zit er ook bij trouwens)
                  En voor de mensen die het niet eens zijn, kijk eens in dit forum er is zelfs een hele thread aan gewijd. (http://forum.belgiumdigital.com/f20/...rm-305709.html)

Sorry dat ik een fout durf te noemen maar ik ken het liefde maakt blind dus als je iets duur koopt dan zie je soms de slechtere dingen door ogen. Maar om goede raad te geven moet je dat soms toch doen, dat is dan toch vooral voor de persoon die er een vraag over heeft zeer belangrijk veel belangrijker zelfs dan de goede ervaringen.
                  Die beveiliging is software matig en is denk ik na een firmware-update grotendeels opgelost geweest.
                  De hitte beveiliging zorgd ervoor dat je je flitser niet naar de ..... helpt

En in de SB-700 zit die ook hoor
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ja maar in de SB-700 is die veel en veel verbeterd, maar naar ik lees (zelfs in dit forum) heeft de firmware bij veel fotografen niet de oplossing gebracht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door petje Bekijk bericht
                      Ik heb ook een SB900 en heb er nog nooit een probleem gehad.
                      Ik wel op 1/1!
                      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                      BE-Wommelgem
                      .: 20D & D700 :.

Comment

heb hier ook een sb900 en ook nog nooit problemen mee gehad.
                        hem afgelopen weekend zelf zwaar mishandeld full power een hele avond en perfect gewerkt.

nadeel van SB700 (hangt wel van de toepassing af ) is dat je geen exwterne connectoren hebt voor batterijpack of kabel

heb je dat niet nodig? ga dan voor de 700 en steek het prijsverschil in je zak
                        www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Working...
                        X