Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300s Batt goedkoop , ook goed ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D300s Batt goedkoop , ook goed ?

Ben dus van plan om een grip voor mijn D300s te kopen .
    heeft iemand ervaring met deze EN-L4 batt ?
    is hiervoor ergens een lader te vinden, buiten die hele dure lader van nikon zelf ?
    haal je met deze batt ook 8 beelden per sec, plaats van de originele 7 beelden per sec ?

hieronder twee linken van de grip en van de batt .

is er een verschil tussen een EN-EL4 en een EN-EL4a batt ?

als ik hier nog een betaalbare lader voor zou vinden, ben ik voor goed 1/3 prijs gesteld , tegenover de 400 euro die nikon voor dit alles vraagt .

deze lader heb ik gevonden, maar het is niet duidelijk of hij voor bovengenoemde batt geschikt is .

Last edited by am-staff; 4 april 2011, 21:29.
    2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Re: Nikon D300s Batt goedkoop , ook goed ?

Je haalt 8 beelden /sec alleen als je op 12 bit fotografeerd,maar wat ik nog steeds niet begrijp bij sommigen dat ze zeer mooi materiaal bezitten en dan met namaak accesoires zitten te knoeien

Comment

sommige ... zeg maar gerust dat je mij bedoeld .

als ik voor hetzelfde materiaal , dat pakweg 400 euro kost , ongeveer 250 euro kan besparen.. waarom niet dan .

Phottix grip en Yanec accu's worden her en der toch als goed ervaren .

zou gewoon graag de mening horen van mensen hier op het forum, die er ook mee werken , en vooral welke alternatieve lader ze gebruiken voor de EN-L4 batt , en welk het verschil is tussen een EN-L4 en een EN-L4a batt .

Comment

Niet persoonlijk bedoelt hoor ,maar neem eens een kijkje hier #182,dan heb ik toch mijn twijfels over de degelijkheid van sommige grips
        Ik denk niet dat je zo iets gaat voorhebben met een originele.En dan betaal ik liever 250€ meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
          Niet persoonlijk bedoelt hoor ,maar neem eens een kijkje hier #182,dan heb ik toch mijn twijfels over de degelijkheid van sommige grips
          Ik denk niet dat je zo iets gaat voorhebben met een originele.En dan betaal ik liever 250€ meer.

sommige grips , niet allemaal .
          zoal ik al zei, als ik 250 euro kan besparen voor ongeveer net hetzelfde , graag dan.

nogal weinig reactie's ,alle D300s eigenaars werken hier met HET originele precies

Comment

EN-EL4geeft max 1800Mah en de EN-EL-4a geeft max 2500Mah.

Comment

die van de site die ik boven gepost heb is een EN-EL4 en geeft 2300 mAh .

weet niet of dat van groot belang is, 2300mAh of 2500mAh .
              zal iets langer meegaan alvorens op te laden misschien .
              Last edited by am-staff; 5 april 2011, 21:11.

Comment

Hm, ik volg Rikketik

Comment

gewoon de nikon batterijgrip (MK 10)en daar stop je eneloop's in , heb er 16 gekocht en een intilligente lader , kost alles bij elkaar minder dan het Nikon energy pack en zo heb ik ook steeds twee setjes batterijen voor de flits.
                  mvg erwin
                  Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                    gewoon de nikon batterijgrip (MK 10)en daar stop je eneloop's in , heb er 16 gekocht en een intilligente lader , kost alles bij elkaar minder dan het Nikon energy pack en zo heb ik ook steeds twee setjes batterijen voor de flits.
                    mvg erwin
                    dat kost inderdaad minder, maar zo'n eneloop's... die zijn toch direct plat in vergelijking met de EN-L4 batt ?
                    in het begin gaat het nog , maar eens je ze een tiental keer opgeladen hebt, is het goed ( lang meegaan ) er toch af .
                    of sla ik de bal hier volledig mis ?

bedoel, dat je met de EN-L4 batt, 2000 − 3000 foto's kan maken of misschien zelfs nog meer , alvorens je ze moet opladen .
                    Last edited by am-staff; 6 april 2011, 07:07.

Comment

goeie batterijlader erbij en je eens verdiepen in laadtechniek ( staan verscheidene draadjes hierover op bd) gaan heus wel langer mee dan 10x laden , anders is het me wat teveel ping ping , en die mastodont lager van N is niet zo handig om mee te nemen.
                      mvg Erwin
                      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                        ...bedoel, dat je met de EN-L4 batt, 2000 − 3000 foto's kan maken of misschien zelfs nog meer , alvorens je ze moet opladen .
                        Daar zou ik niet op hopen
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Aantal opnames heeft ook te maken met bv.gebruik van de vr,koude weersomstandigheden enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                            bedoel, dat je met de EN-L4 batt, 2000 − 3000 foto's kan maken of misschien zelfs nog meer , alvorens je ze moet opladen .
                            Het grootste verschil zit hem in het totaal vermogen en de spanning, de spanning bepaald voor een stuk de snelheid, het vermogen in watt het aantal opnames.

EN-EL3e = 7,4 volt 1500 mAh = 11,1 watt (D300)

EN-EL4a = 11,1 volt 2500 mAh = 27,75 watt (D3)

Met mijn D3s kan ik gemakkelijk 2.000 kliks maken, mischien haal je er op een D300 met grip nog een stuk meer.

Comment

Wie over de hond kan, die kan ook over zijn staart !

verkies het originele boven de namaak, wat is 250 euro in vergelijk van een gelukkig man ! ik hou dit als mijn stelregel, want "bijna hetzelfde" is niet gelijk aan "hetzelfde"
                              Bedenk ook dat in herverkoop het originele steeds hoger scoort, de namaak willen ze ook niet tweedehands kopen hoor.

Maar, dit is slechts mijn visie, en iedereen doet net wat hij of zij zelf wil !

Succes nog!

MVG, Jeff C.
                              Last edited by Digipics357; 6 april 2011, 11:13.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                              X