Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

    Oorspronkelijk geplaatst door ingedb Bekijk bericht
    Thanks, had al gekeken maar blijkbaar niet goed... mailtje is onderweg
    Ik ben niet helemaal neutraal, want ik heb haar de 58 aangeboden. De 'Metz werkt niet goed' op nikon komt uit de tijd van de oudere modellen van metz, de MZ-weetikveelwelkenummer. Die deden niet echt zuiver iTTL, de recentere modellen van Metz (zoals de 58) doen dat wel en ook nog heel goed. Zelf denk ik dat een sb 600/Metz 48 of 50 inderdaad voldoende is voor een beginnende fotografe, maar voor de kleine meerprijs ben je al wel future-proof voor als je een commander, 3de flitsbuis, meer kracht oid wil.

    De Metz 58 is volledig CLS compatibel, ik heb die al als slave bij een fujifilm s5 (nikon d200 afgeleide) gebruikt, als slave onder een sb 800 en als commander over een metz 48, sb 600, sb 800. De nikon eigen flitsen en metz flitsers mixen in een opstelling gaat perfect, ook op iTTL.

    Het grootste nadeel aan de Metz flitsers is dat de menusystemen niet altijd even duidelijk zijn, maar die van de nikon sb600 en 800 vind ik toch ook niet beter helaas. De sb 900 ziet er beter uit, maar daar heb ik geen ervaring mee.


    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    ik gebruik een sb-900 op mijn D-90, maar ik heb echt getwijfeld tussen de Metz mecablitz 58.
    Wat me heeft doen overhalen is het gebruik van het Nikon CLs-systeem, maar ik heb dit nog niet gebruikt. Wel de draadloze aansturing van de SB-900 los van de camera.

    De 58 is een sterke lens en Metz is een goed merk. Leg gewoon de verschillende eigenschappen naast elkaar en oordeel dan rekening houdend met de prijs.
    Als je voor het CLS systeem hebt gekozen, had je dus evengoed voor de 58 kunnen gaan.
    Last edited by Teun_2; 27 januari 2011, 11:25.

    Comment


    • #17
      Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

      hallo Teun, dit is wel grappig maar bedankt voor de info in ieder geval,

      Comment

      Working...
      X