Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sun Sniper draagriem
Collapse
X
-
some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
-
-
Re: Sun Sniper draagriem
Hierbij even een waarschuwing voor de Sun-sniper (en wellicht ook de Black Rapid gebruikers?) gebruikers met de bajonet-koppeling...
Vanochtend toen ik mijn 5DII uit de tas pakte zag ik ineens deze beschadiging op de body :
De oorzaak van deze beschadiging is de volgende :
Conclusie... misschien toch beter de nieuwe Sun-sniper versie kopen met de ball bearing schroef en geen bajonet-koppeling
Nu is deze beschadiging uitsluitend cosmetisch dus is het geen ramp maar toch... Ik ben altijd erg zuinig om mijn fotospullen en zo'n beschadiging doet daar nu toch wel afbreuk aan. En stel dat ik deze camera toch eens zou willen verkopen, dan gaan dit soort gebruikssporen zeker meespelen in de prijs
Voor nu heb ik besloten mijn bajonet-koppeling maar te voorzien van een laagje Gaffer tape...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk berichtHierbij even een waarschuwing voor de Sun-sniper (en wellicht ook de Black Rapid gebruikers?) gebruikers met de bajonet-koppeling...
Vanochtend toen ik mijn 5DII uit de tas pakte zag ik ineens deze beschadiging op de body :
Conclusie... misschien toch beter de nieuwe Sun-sniper versie kopen met de ball bearing schroef en geen bajonet-koppeling
Nu is deze beschadiging uitsluitend cosmetisch dus is het geen ramp maar toch... Ik ben altijd erg zuinig om mijn fotospullen en zo'n beschadiging doet daar nu toch wel afbreuk aan. En stel dat ik deze camera toch eens zou willen verkopen, dan gaan dit soort gebruikssporen zeker meespelen in de prijs
Voor nu heb ik besloten mijn bajonet-koppeling maar te voorzien van een laagje Gaffer tape...
ik gebruik de blackrapid al meer dan twee jaar op m'n D700 en d'r is geen krasje op te zien (met bajonet haak), heb ze al van 2008, en daarvoor op een D200, ook nieks te zien...some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
mwoah, 't zal toch niet liggen aan Canon toestellen neem ik aan, ook een Nikon of Sony camera kan uiteraard beschadigd raken Goed, misschien ligt het wel aan de Sun Sniper, die kans lijkt mij realistischer... Ik heb geen ervaring met de Black Rapid straps.
Wat voor oogje gebruik jij bij jouw Black Rapid? Een FastenR-2 of een FastenR-3? De FastenR-2 lijkt namelijk op die van de Sun Sniper en geeft mijn inziens de bajonet-koppeling wat meer bewegingsruimte. Misschien dat met een FastenR-3 de bajonet-koppeling wat minder bewegingsruimte heeft en zo niet tegen het bodywork van de camera kan komen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk berichtmwoah, 't zal toch niet liggen aan Canon toestellen neem ik aan, ook een Nikon of Sony camera kan uiteraard beschadigd raken Goed, misschien ligt het wel aan de Sun Sniper, die kans lijkt mij realistischer... Ik heb geen ervaring met de Black Rapid straps.
Wat voor oogje gebruik jij bij jouw Black Rapid? Een FastenR-2 of een FastenR-3? De FastenR-2 lijkt namelijk op die van de Sun Sniper en geeft mijn inziens de bajonet-koppeling wat meer bewegingsruimte. Misschien dat met een FastenR-3 de bajonet-koppeling wat minder bewegingsruimte heeft en zo niet tegen het bodywork van de camera kan komen ?some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk berichtEven een vraagje i.v.m. de sun sniper of black rapid.
Laat iedereen zijn riem aan de camera hangen bij het wegsteken in de tas of niet?
En als je eventjes iets wil fotograferen thuis bvb. doe je dan ook direct de riem over de schouder?
Ik heb ook nog een handstrap liggen van optech en was van plan om die om de beurt te gebruiken maar de connector van de handstrap hangt in de weg als ik de black rapid gebruik.
En nog een laatste vraagje: iemand al de optech sling in de praktijk gebruikt? Dit zou voor mij wel een oplossing brengen.
Mvg,
TomGroetjes,
FilMar, Beeldbrouwer ;-)
* Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk berichtIk ben tevreden gebruiker van de optech sling en als je de handstrap hebt met de grotere connector is dat dezelfde connector voor de sling. Als je ook nog de verlengstukjes bijkoopt kan je achteraf nog alle kanten uit: klassieke riem, sling of handstrap. Ik had de fijne lus voor rond je pols te doen maar die heeft een mini connector. Ondertussen heb ik met een verlengstukje en een zelfgemaakte beschermhoes (zoals bij de handstrap) mijzelf ook een handstrap gefabriceerd die niet onderaan vasthangt.
de blackrapid of sun sniper riem. Met mijn black rapid hangt het toestel onderste boven met de lens naar achteren en dit vind ik zeer goed.
Mijn handstrap heeft een grote connector en ik heb ook nog een gewome optech strap met connectors dus dit is zeker geen probleem.
Dank u voor de reactie!Canon
Comment
-
Het toestel hangt vertikaal met lens naar voor (of naar achter), dus als je je hand naar beneden brengt valt die automatisch over de grip en heb je het toestel "schietklaar" vast.
Als je de optech strap hebt, moet je zelfs enkel de sling-connector aanschaffen.Groetjes,
FilMar, Beeldbrouwer ;-)
* Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk berichtHet toestel hangt vertikaal met lens naar voor (of naar achter), dus als je je hand naar beneden brengt valt die automatisch over de grip en heb je het toestel "schietklaar" vast.
Als je de optech strap hebt, moet je zelfs enkel de sling-connector aanschaffen.
Toch nog even een laatste vraagje: waar heb je deze optech sling gehaald als ik dat mag vragen?
Ik heb het zien staan bij cameranu.nl maar ik vind de aankoopprijs (25 euro) wat weinig om zoveel verzending te betalen.Canon
Comment
-
Heb een black-rapid en zou niet meer zonder kunnen (als mijn 7D met 70-200 2.8 eraan hangt)...
GreetzCanon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria
Comment
-
-
@Jacky07: Alles direct in USA besteld en na een weekje geleverd gekregen, bij Pro Camera Gear .Groetjes,
FilMar, Beeldbrouwer ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk berichtHierbij even een waarschuwing voor de Sun-sniper (en wellicht ook de Black Rapid gebruikers?) gebruikers met de bajonet-koppeling...
Ik begrijp niet goed hoe je dit gedaan hebt. Want als je de sunsniper gebruikt dan hangt de camera toch aan de sunsniper en het gewicht van de camera trekt alles naar onder. Dus hoe kan dat klipje de camera raken?
Ik gebruik nu al meer dan een jaar vrij intensief mijn sunsniper en 'k heb dit nog nooit meegemaakt.Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
website: http://www.hung.be
facebook - Instagram
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk berichtIk begrijp niet goed hoe je dit gedaan hebt. Want als je de sunsniper gebruikt dan hangt de camera toch aan de sunsniper en het gewicht van de camera trekt alles naar onder. Dus hoe kan dat klipje de camera raken?
Ik gebruik nu al meer dan een jaar vrij intensief mijn sunsniper en 'k heb dit nog nooit meegemaakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk berichtIn de tas hè....Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
website: http://www.hung.be
facebook - Instagram
Comment
Comment