Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sun Sniper draagriem

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Mijn vrouw draagt niet eens haar eigen handtas.
    Maar bedankt voor de tip. Zal eens kijken voor zo'n slingshot.
    een rugzak moet ze niet dragen als een handtas, je doet hem haar aan en laat hem dragen zoals een jas
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

TOCH EVEN EEN WAARSCHUWING

Met dit mooie weer vandaag. Mijn Sun Sniper omgedaan, camera en grip eraan, samen
      met de 17-55 2.8.
      Gemakkelijk en comfortabel.
      Tot plots en zonder boeh of bah mijn camera tegen de grond aan kletterende. De grip
      had het begeven. Er hing nog juist een plaatje aan de onderkant van mijn toestel. Alles
      samengeraapt. En terug naar huis.

Daar dat plaatje er van afgevezen. Batterij terug in mijn toestel geplaatst. Maar niets.
      Geen enkel contact. Niks meer. Dat wordt een dure, dacht ik. Terwijl er totaal niks aan
      te zien is. Maar ik had het dekseltje van mijn batterij -dat je moet afnemen om plaats
      te maken voor de grip- nog niet teruggeplaatst.
      Dit ook gedaan.
      En mijn toestel gaat weer. Testfoto's genomen. Manuel, AV, TV, alle mogelijke iso's, de
      interne flits... alles is gelukkig in orde.
      Behalve natuurlijk mijn grip. Hier een bewijs ervan. Aan de rechterkant ziet u het plaat-
      je dat nog aan mijn toestel hing.

Dus mensen die hun toestel met grip aan een Sun Sniper hangen, u weze... Trouwens,
      ik weet niet of ik hem nog met een gerust hart aan mijn camera kan hangen. Misschien
      valt de bodem wel eruit.
      Enfin, ik zal daar nog even moeten overheen komen. Eerst van de schrik bekomen...

Comment

man man! das moet pas schrikken geweest zijn! nog een geluk bij een ongeluk dat de camera nog werkt!
        zou zeggen drink er een op om te bekomen!
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

Comment

Gisteren de stad in geweest. De Sun Sniper aan de grip. Heb daar het volste vertrouwen
          in.
          Is weliswaar iets zwaarder dan zonder die grip maar eigenlijk voel je dat nauwelijks
          met zo'n Sun Sniper.
          Ik mag er niet aan denken dat ik een dergelijke combinatie rond mijn nek zou moeten
          dragen. Een geslaagde aankoop dus en goede raad aan alle twijfelaars, of mensen die
          er iets comfortabeler op uit willen trekken.
          (Dit zal natuurlijk net zo goed gelden voor die rapidstrap.)
          Man man, dat zijn mijn eigen woorden. Ze zijn nog niet koud of je verongelukt. Had
          wel een foto willen hebben van hoe ik daar toch zeker twee minuten verbouwereerd
          en bewegingloos naar die puinhoop stond te staren.
          Brugge loopt vol fotografen: waar zijn ze als je ze nodig hebt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
            man man! das moet pas schrikken geweest zijn! nog een geluk bij een ongeluk dat de camera nog werkt!
            zou zeggen drink er een op om te bekomen!
            Ja, voor die keer dat ik er nog gene had gedronken... ga ik dat nu maar doen. Maar goed,
            de bedoeling was om de mensen toch even te waarschuwen.

Comment

Ai! wat verschrikkelijk! Hopelijk is buiten die grip alles nog OK (camera zowel als lens, de 17-55 neem ik aan?)
              De vraag ivm betrouwbaarheid icm grip is vroeger in deze draad nog gesteld (KLIK). Heeft eigenlijk geen deftig antwoord gekregen, tot nu dan. Niet dus!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ja, voor die keer dat ik er nog gene had gedronken... ga ik dat nu maar doen. Maar goed,
                de bedoeling was om de mensen toch even te waarschuwen.

Bedankt voor de waarschuwing, als ik je ooit tegenkom trakteer ik je er eentje
                in de "Garre"
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Dus mensen die hun toestel met grip aan een Sun Sniper hangen
                  Graag ook vermelden of het een originele grip is of een B-merk ...
                  www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Graag ook vermelden of het een originele grip is of een B-merk ...
                    Goeie vraag....

Het lijkt mij een originele te zijn als ik de foto zo zie. Nu is die originele wat mij betreft ook rommel hoor, daar heb ook al het een en ander mee beleefd. Voor mij geen losse grips meer
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Goeie vraag....

Het lijkt mij een originele te zijn als ik de foto zo zie. Nu is die originele wat mij betreft ook rommel hoor, daar heb ook al het een en ander mee beleefd. Voor mij geen losse grips meer
                      euh.. zijn de nikon grips ook rommel
                      was van plan om zo'n strip te kopen.. maar er rijzen nu toch twijfels..

@Louis.. damn,.. dat moet schrikken zijn, gelukkig bleef de schade beperkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
                        euh.. zijn de nikon grips ook rommel
                        was van plan om zo'n strip te kopen.. maar er rijzen nu toch twijfels..

@Louis.. damn,.. dat moet schrikken zijn, gelukkig bleef de schade beperkt.
                        hangt er van af... voor D700 en D300 zijn ze alvast in metaal...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          hangt er van af... voor D700 en D300 zijn ze alvast in metaal...
                          Inderdaad ... ik gebruik al een R-strap sinds begin 2009, later de Sunsniper op al mijn bodies en heb sindsdien nog nooit een probleem gehad.
                          www.fotofolio.be

Comment

Het was inderdaad geen originele grip. Dat zal er misschien wel iets mee te maken
                            hebben, misschien niet. Mijn camera, en inderdaad Les, de 17-55 2.8 zijn gelukkig
                            ongedeerd. Zelfs geen schaafwonden.
                            Maar schrikken was het wel. Met al het geluk in mijn leven is het nog een wonder dat
                            niet net op dat moment een stadsbus passeerde om er overheen te rijden.

En schrik is er nog altijd een beetje. Als ik mijn 50D ondersteboven hou, zie ik toch ook
                            maar een plastieken onderkant. Voorlopig voor mij dus geen Sun Sniper meer. Ik heb er
                            terug mijn Canon strap aan geknoopt.
                            Wellicht omdat ik over de nare eigenschap beschik om iets helemaal te vertrouwen, of
                            helemaal niet... dus voorlopig.
                            Ach, misschien dat ik hem er nog eens opschroef tijdens een lange strandwandeling. Het
                            gebruiksgemak vind ik nog altijd geweldig.

Comment

Telkens ik een toestel in gebruik neem (Nikon) ga ik naar de winkel waar men Paardenzadels maakt en laat door de vriendelijk heer mijn draagriem vastmaken door zo'n speciale soort draadloze "vijs", ik kan hier op de naam niet komen. De draagriemen van Nikon zijn niet veilig, vind ik althans.

Comment

Gisteren ook nog eens op stap geweest. Sun Sniper met 70-200 om en 'heuptas' van de 70-200 aan mijn broeksriem met daarin de 100mm macro L IS met zonnekap op.
                                Draagt gemakkelijk, geen last van het gewicht en lenzen wisselen ging vrij vlot.

Mijn Sun Sniper heb ik bevestigd aan de ring van mijn statiefplaatje. Heb je dan toch even je statief nodig: riem losklikken (kan evt rond je schouder blijven hangen) en camera is direct op het statief te bevestigen.

Zeker tevreden van deze riem, al vind ik de prijs een beetje veel voor wat het maar is.

Grtz,
                                Kurt

Comment

Working...
                                X