Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sun Sniper draagriem

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    ...Als ik mijn 50D ondersteboven hou, zie ik toch ook
    maar een plastieken onderkant...
    De 50D zou toch een magnesium body hebben, niet? (Waarschijnlijk is dat de plastic bekleding die je ziet)
    Een grip heeft enkele voordelen: schieten in portraitstand is veel makkelijker; je hebt meer power bij. Maar... de 50D is vrij zuinig met z'n batterij (de 7D is zuiniger), en als je weinig gebruik maakt van LiveView, dan heb je eigenlijk weinig behoefte aan een tweede batterij (je kunt er altijd eentje in je zak steken; doe ik trouwens ook met mijn 7D). Laatste voordeel: je hebt toch iets meer in je handen als je wat grotere handen zou hebben. Nadeel is dat de verbinding tussen camera en grip toch wat losjes is (mijn vrouw werd dat gewaar als zij met haar macro's bezig was, vanaf statief; zonder grip is de camera veel stabieler op statief). Bovendien zijn er mensen die inderdaad die speling tussen grip en camera willen oplossen door de schroef zeer strak aan te draaien. D'er zijn hier bepaalde topics van mensen die hun grip niet meer konden verwijderen.
    Als het om een third-party grip gaat, dan zou ik durven vermoeden dat de originele Canon grip beter is. Maar of die voldoende garantie biedt om via de SunSniper te dragen blijft mij een vraag.
    Last edited by LesC; 5 maart 2011, 10:58.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
      Inderdaad ... ik gebruik al een R-strap sinds begin 2009, later de Sunsniper op al mijn bodies en heb sindsdien nog nooit een probleem gehad.
      juist, de D300 & D700 nikon grips, magnesium alloy, zijn gebasseerd op een monocoque principe, die kunnen dus niet uiteen vallen, en daarenboven zit er nog een plaat staal in van 8 cm...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Gisteren ook overstag gegaan en een Black Rapid Sport gekocht - stevig vastgevezen onder een Canon 50D met 70-200mm f4 L lens. Vandaag voor het eerst "live" getest tijdens de voetbalmatch van mijn zoon.
        Wat een gemak, toestel hangt op de ideale plek direct binnen handbereik. In de cantine (tijdens de aprčs foot) ook geen enkel probleem gekend.
        Kortom: had ik al veel eerder moeten kopen.
        flickr.com/wernerwattenbergh
        flickr.com/vdpsportfotograaf
        http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Al lang aan het twijfelen, en vandaag dan toch de knoop doorgehakt, voor mij niet, en wel om volgende redenen:
          - altijd op dezelfde schouder is een belasting net als een slingshot, te vermijden voor rug en halswerverlpatiënten
          - Doudeke volgen mag dan in veel gevallen een goede zaak zijn, niet wat zijn ervaring met dit soort draagriemen betreft, want dat is niet voor herhaling vatbaar
          - een snelkoppelplaatje gaan combineren met zo'n riem lijkt me een dubbele zwakheid gaan inbouwen, ik weiger doudeke in het kwadraat te gaan zijn
          - winter, zomer, pul uit, regenjas aan/uit, dat gat allemaal makkelijker met een traditionele draagband die op gelijk welke schouder, om de nek, gewoon in de hand

Kortom, niet voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
            Mijn Sun Sniper heb ik bevestigd aan de ring van mijn statiefplaatje. Heb je dan toch even je statief nodig: riem losklikken (kan evt rond je schouder blijven hangen) en camera is direct op het statief te bevestigen.
            Is dat zo'n standaard Manfrotto plaatje? Want op die ring zou ik toch niet vertrouwen als ik jou was. Black Rapid verkoopt daar wel speciale schroefjes voor, die je kunt gebruiken bij je RC2 plaatjes.
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik heb ook dergelijke riemen overwogen, maar het zal ook niets worden. Veiligheid is hierbij zelfs niet eens een item geworden, ik ben nooit zo ver gekomen in mijn overwegingen. Voor mij wordt het voorlopig niets om het simpele en eenvoudige feit dat ik in de verste verte niet zie hoe ik hem met mijn materiaal kan combineren, en nergens echt info hierover vind ook niet.

Twee bodies (50D & 400D) en drie lenzen - 70-200L f/2.8, 100-400L en EF-S 17-85 - die ik bij de evenementen die ik bezoek allemaal wel eens nodig heb... ik zie het gewoon niet. Ik slaag er niet in een manier te verzinnen waarop lenzen wisselen mogelijk is hier. Het handig geweest, want de twee L-lenzen zijn niet van de lichtsten.

En, oh ja: ik heb een vrij praktische rugzak die ik onder geen beding achter zal laten. De Lowepro Flipside 400AW is snel vanop je rug tot voor je te draaien, en via de ideale toegang langs het ruggedeelte heb je eigenlijk zeer snel toegang tot je uitrusting.
              Canon EOS50D, Canon EOS400D, Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM, Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR LD Aspherical (IF) Macro
              ... en nog wat uit mijn analoge fotografiedagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Is dat zo'n standaard Manfrotto plaatje? Want op die ring zou ik toch niet vertrouwen als ik jou was. Black Rapid verkoopt daar wel speciale schroefjes voor, die je kunt gebruiken bij je RC2 plaatjes.
                Is idd dat standaard plaatje. Heb er zo 2 en ik heb eerst eens overdreven uitgeprobeerd wat die ring waard was van stevigheid. Die ik hier heb zie ik niet zo snel loskomen (ik zeg niet dat het niet kan natuurlijk )
                Aan de statiefplaat van een zware lens bevestigd hangt het geheel horizontaal te bengelen en dat draagt niet makkelijk. Bevestigd aan de body hangt alles mooi naar beneden en tijdens het wandelen hou ik er toch constant een hand op om teveel over en weer bewegen te voorkomen.

Ik hoop dat ik niet op mijn woorden moet terugkomen net zoals Doudeke voorgehad heeft
                Zoals het nu bevestigd is kan je wel snel alles gebruiken zonder te moeten schroeven.

Grtz,
                Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  juist, de D300 & D700 nikon grips, magnesium alloy, zijn gebasseerd op een monocoque principe, die kunnen dus niet uiteen vallen, en daarenboven zit er nog een plaat staal in van 8 cm...
                  ... 8 mm zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                    Telkens ik een toestel in gebruik neem (Nikon) ga ik naar de winkel waar men Paardenzadels maakt en laat door de vriendelijk heer mijn draagriem vastmaken door zo'n speciale soort draadloze "vijs", ik kan hier op de naam niet komen. De draagriemen van Nikon zijn niet veilig, vind ik althans.
                    Ondertussen ben ik op de naam gekomen : revetten !!!
                    Last edited by Grupello; 6 maart 2011, 15:26.

Comment

Komt een brave mens hier op dit aangename forum om rustig wat bij te leren .... en plots worden er horrorverhalen over loskomende grips losgelaten op het nietsvermoedende volk

Neen, serieus, thanks om dit te melden, Doudeke ; een verwittigd man is er twee waard.
                      Feitelijk gebruik ik de Sunsniper alleen op gondels, de vijs op de grip is bevestigd aan een handgrip (voor "lichtere" lenzen zoals de 17-55), dus dan heb je je toestel nog altijd echt vast en wordt - achteraf bekeken - de kans op zo'n ongeval toch wel kleiner.

Mijn vraag is : ga je terug een grip aanschaffen ?
                      Ga je klachten uiten bij Canon ?
                      Ik vind dat spul wel erg leuk in gebruik en na een tijd werkelijk onmisbaar .... als het niet de geest geeft.
                      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                        Is idd dat standaard plaatje. Heb er zo 2 en ik heb eerst eens overdreven uitgeprobeerd wat die ring waard was van stevigheid. Die ik hier heb zie ik niet zo snel loskomen (ik zeg niet dat het niet kan natuurlijk )
                        Ik heb eens gelezen dat het metalen ringetje van de standaardplaat niet stevig genoeg is op teveel gewicht te dragen. Gevaar van metaalmoeheid. Daarom dat er een aangepast ringetje gemaakt is om dat te vervagen.
                        Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Dat is dan weer het voordeel van de Op/Tech sling strap. zelfde systeem als Sun-sniper maar connectie via de normale bevestigingspunten voor de strap.

Bijkomend voordeel, door het modulaire systeem kan je heel eenvoudig overgaan naar een normale strap of zelfs een handstrap.

Geen vraagtekens of de schroef het wel zal houden en deze blijft vrij voor het snelkoppelplaatje.
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                            Dat is dan weer het voordeel van de Op/Tech sling strap. zelfde systeem als Sun-sniper maar connectie via de normale bevestigingspunten voor de strap.
                            Bedankt voor de tip. Deze kende ik nog niet.
                            Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                              Mijn vraag is : ga je terug een grip aanschaffen ?
                              Ga je klachten uiten bij Canon ?
                              Ik vind dat spul wel erg leuk in gebruik en na een tijd werkelijk onmisbaar .... als het niet de geest geeft.
                              Waarom, zie foto: heb er nu drie. Neen, ik weet het eigenlijk nog niet. Ik had ze niet
                              lang genoeg om er verslingert aan te raken. Vond het wel reuze handig voor portretten.
                              Zelfs mijn vrouw, met hele kleine handjes, vond het leuk, zo'n grip. Dus het zal er nog
                              wel eens van komen. Zoals alles wat zij leuk vindt.
                              Bij Canon zullen ze wel lachen. Het was geen originele grip. Bovendien zullen ze zich op
                              de borst kloppen, want zowel mijn camera als de lens hebben de val overleefd. En dat
                              nog wel op die harde kinderkopjes van Brugge.
                              De Sun Sniper is voorlopig uit den boze. Gisteren meegenomen naar de kust en ondanks
                              het feit dat een val in het zand niet veel kwaad kan, toch geen moment op mijn gemak.
                              Heel dikwijls toestel ondersteunt met mijn hand. Niet echt prettig.
                              Heb er dan, op een gegeven moment, mijn LX5 maar aangehangen en mijn 50D aan mijn
                              vrouw gegeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                                Ondertussen ben ik op de naam gekomen : revetten !!!
                                Blinkklinknagels. Ze zullen er ook wel revetten tegen zeggen. Ze zeggen immers van alles.
                                Maar ik dacht dat het rivetten waren.

Comment

Working...
                                X