Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sun Sniper draagriem

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
    Wat voor een winkel is dat daar eigenlijk? Een echte winkel (zoals Konijnenberg?), of is het gewoon een magazijn van de webwinkel waar je ook iets kan afhalen? Als ik het goed heb hebben ze 3 winkels, in Geel, Mol en Wilrijk... Welke winkel is het leukst? Voor mij zijn ze alledrie even ver. Ik denk dat ik in de week even langs ga om mijn Black Rapid RS-7 te kopen.

Ik twijfel nog of ik 'Brad' erbij ga kopen; een extra riempje onder de oksel voor meer stabiliteit. 15 euro voor zo'n stom riempje, maar als het verschil maakt qua comfort is het dat misschien wel waard... Iemand die dit riempje ook heeft?
    Ik overweeg daarom net om de Sports versie te kopen.
    De RS7 betrouw ik minder met de sluitingsclip aan de achterzijde. Daar kan je dan weer een bescherming voor kopen van 12euro ofzo.
    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
      Wat voor een winkel is dat daar eigenlijk? Een echte winkel (zoals Konijnenberg?), of is het gewoon een magazijn van de webwinkel waar je ook iets kan afhalen? ...

Speciaal om dat eens "uit te checken" rijd ik eerstdaags een keertje naar Geel.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alverman Bekijk bericht
        Ik overweeg daarom net om de Sports versie te kopen
        't zal ook deze worden denk ik
        Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Speciaal om dat eens "uit te checken" rijd ik eerstdaags een keertje naar Geel.
          Ben benieuwd naar uw keuze

Winkel in Geel is de grootste. Mol is iets kleiner...
          Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Ben ik de enige die dan denkt dat dit rap systeem zou kunnen loskomen?

Als die schroef niet 100% goed vastzit, dan draait deze toch verder los?

Ik zit zelf ook eens te kijken naar dit soort systemen maar ik blijf maar denken "wat als dat schroefje lost?"
            Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR + Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX + Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackDesign Bekijk bericht
              Ben ik de enige die dan denkt dat dit rap systeem zou kunnen loskomen?

Als die schroef niet 100% goed vastzit, dan draait deze toch verder los?

Ik zit zelf ook eens te kijken naar dit soort systemen maar ik blijf maar denken "wat als dat schroefje lost?"
              dat valt de camera op de grond...

gelukkig komt dit niet los, door de slimme oplossing met het rubber, er zijn al vele tienduizenden gebruikers...
              Zowel bij blackrapid als sun-sniper...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alverman Bekijk bericht
                Ik overweeg daarom net om de Sports versie te kopen.
                De RS7 betrouw ik minder met de sluitingsclip aan de achterzijde. Daar kan je dan weer een bescherming voor kopen van 12euro ofzo.
                ik gebruik ook de sports versie

Comment

Gisteren nog eens met de Sun Sniper op stap geweest. Naar Oostende. Auto op de parking,
                  camera zonder tas bij. Eerst een poosje door de winkelstraat gewandeld, gewinkeld. Moet
                  zeggen, in een drukke straat heb ik liever mijn tas bij. Hoe erg je ook je best doet, je kan
                  toch moeilijk voorkomen dat je niet ergens tegen aan tikt.
                  Allemaal zonder veel erg natuurlijk, maar je moet je er voortdurend van bewust zijn dat
                  dat toestel op je zij/rug hangt. Niet zo'n prettig gevoel dus.
                  Daarna wandeling op het strand. En dat is prachtig. Ten eerste voel je nauwelijks dat je
                  een camera mee hebt. Echt een enorm verschil tegenover de originele strap rond je nek.
                  Bovendien valt het nauwelijks op dat je een camera bij hebt, en toch hangt het toestel
                  daar, schietklaar.
                  Daarmee vind ik mijn eerste bevindingen, in Brugge, juist. Zo'n Sun Sniper is prachtig en
                  nuttig voor uitstapjes in de natuur, lange wandelingen, dergelijke dingen. In een stad of
                  van die toestanden heb je er echter meer hinder dan plezier van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                    En als je tegenslag hebt ,lang leve de douanekosten
                    Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                    Uit Hong-Kong nog maar paar keer douanekosten moeten betalen maar uit de USofA altijd prijs.

Vandaag is de black-rapid aangekomen, zonder extra kosten
                    Morgen in Antwerpen eens uitproberen, zal wel laten weten hoe hij bevalt.
                    Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

Comment

Vanmorgen naar Geel gereden met mijn zwaarste combo in mijn rugzak (±2,7kg) en allebei uitgeprobeerd: de BlackRapid RS-7 tegenover de SunSniper Pro Steel&Bear. Vergelijkbare prijs, de straps zijn ook vergelijkbaar qua bouw, maar de SunSniper "voelde" mij net iets prettiger aan. Puur een subjectieve keuze, weliswaar en de toekomst zal uitwijzen of ik er gelukkiger van word.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Is de Sunsniper aangesloten op de batterijgrip aangeraden of toch liever niet?
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hmm...
                          1. De 7D is mijn eerste EOS zonder grip (toestel weegt al zwaar genoeg plus batterij is erg zuinig)
                          2. Ik had vanmorgen mijn nieuwe 100-400 objectief op het toestel gedraaid en daarmee (Sun Sniper op de statiefgondel) bevestigd. Dat raadde de man die mij in de winkel hielp, ook aan.

Maar of je met de grip mag verbinden...
                          (goeie vraag, zou ik zeggen, waarmee men meestal bedoelt: heb ik niet meteen een antwoord op)

Comment

ik wil me de Black Rapid RS-4 strap bestellen op cameranu. Nu ben ik een beetje bezorgd over de verbinding met de statiefschroef. Niet zozeer dat de Black rapid schroef zal lossen... want door de rubber zal dit niet zo snel gebeuren denk ik, maar meer over de schroefverbinding in de camera zelf. Mijn D90 heeft een kunsstofbody, in tegenstelling tot de meeste toestellen die hier passeren, die een magnesium body hebben. Is de schroefopening voorzien op hangkrachten? Want op een statief rust het gewicht van de camera + lens op de schroefopening. In het geval van de black Rapid hangt het gewicht aan deze verbinding. Ik maak me misschien nodeloos zorgen maar ik zou niet willen dat mijn prachtcamera tegen de straatstenen klettert.
                            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                              ik wil me de Black Rapid RS-4 strap bestellen op cameranu. Nu ben ik een beetje bezorgd over de verbinding met de statiefschroef. Niet zozeer dat de Black rapid schroef zal lossen... want door de rubber zal dit niet zo snel gebeuren denk ik, maar meer over de schroefverbinding in de camera zelf. Mijn D90 heeft een kunsstofbody, in tegenstelling tot de meeste toestellen die hier passeren, die een magnesium body hebben. Is de schroefopening voorzien op hangkrachten? Want op een statief rust het gewicht van de camera + lens op de schroefopening. In het geval van de black Rapid hangt het gewicht aan deze verbinding. Ik maak me misschien nodeloos zorgen maar ik zou niet willen dat mijn prachtcamera tegen de straatstenen klettert.
                              Ik weet niet of dit zoveel kwaad kan. Vroeger schroefde ik mijn 350D (ook een en al
                              plastiek) op het statief en droeg dat dan mee op mijn schouder, zodat mijn camera
                              er ook maar aan hing. Zo heb ik vele kilometers afgelegd. Akkoord niet identiek maar
                              toch. Geloof trouwens sowieso niet dat die plastic veel minder sterk is dan magnesium.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Is de Sunsniper aangesloten op de batterijgrip aangeraden of toch liever niet?
                                Een batterij grip wordt toch bevestigd met een schroef (bij mijn K10 toch) in het statief gat. Dus of je een Sun Sniper rechtstreeks of op de grip schroeft maakt weinig verschil. Iets meer gewicht maar dit voel je niet bij het dragen.
                                En wat Doudeke zegt over een SunSniper in een drukke winkelstraat. Persoonlijk heb ik liever mijn camera op mijn buik dan in een tas. Daar kan je ook ergens mee tegen aan tikken. Een tas is soms breder dan camera + lens. Als ik in de stad wandel gebruik ik een gewone schoudertas met de camera los erin (genre Crumpler) Die kan je diagonaal over je schouder hangen en mits een beetje draaien hangt die tas op je buik.
                                Last edited by Pink Floyd fan; 19 februari 2011, 16:06.
                                Comfortably numb with my Pentax

Comment

Working...
                                X