Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sun Sniper draagriem

@ pixelke

Zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen had ik ook zo mijn twijfels over de schroefverbinding in de camera.

Na wat rondzoeken op het web ben ik toch gerustgesteld.
    Ik denk dat de schroefverbindig sterk genoeg is en ga t.z.t. een sunsniper of blackrapid aanschaffen.

Deze filmpjes hebben mijn bezorgdheid weggenomen.

Is the strength of a camera mount strong enough for connecting an R-Strap from BlackRapid?

Compatible with ANY camera strap! Order here: http://customslr.com/products/c-loop/Hey guys, we do another extreme test to show the strength of the camera tr...

Comment

Ik heb dit thema met veel belangstelling gevolgd omdat ik ook vind dat het rondzeulen van een zware camera met grote lens toch niet zo comfortabel is op een lange wandeling. Vorige week heb ik me dan de Black Rapid RS5 aangeschaft. Dit type omdat het ook nog enkele bijkomende vaste tasjes heeft waarin je o.a. je iphone kunt in opbergen. Thuis heb ik hem gelijk uitgetest en ik moet zeggen dat in de eerste instantie het geheel me wat tegen viel. Ik heb een Nikon D700 met 24/70 lens, een leuk ding dat toch 2,3 kg weegt en een diepte heeft van 22cm. Ik vond dat de camera er maar wat bij bengelde en bovendien kreeg ik ook een wurgend gevoel.
      Vandaag ben ik met mijn vrouw een dagje uit geweest naar Antwerpen, zij kon er wat shoppen, ik foto's maken en de Black Rapid uittesten. (s'middags nemen we dan ook nog even een restaurantje mee) Een compromis waar onze Belgische politici nog een puntje kunnen aan zuigen.
      Ik heb vandaag dus een 6 tal uur rondgestapt met mijn camera aan de Black Rapid en dat is in tegenstelling tot mijn eerste bevinding prima meegevallen. Ik heb de lengte van de draagriem wel enkele keren aangepast tot hij uiteindelijk op de goede lengte zat maar vanaf dan is dit echt een leuk ding om te dragen. De camera hangt achter op je rug en slingert nauwelijks bij het stappen. In een drukke mensenmassa hangt de camera niet in de weg, uiteraard ga je hem wat afsteunen om accidenten te vermijden, maar er is geen enkel moment geweest dat ik tegen iemand opgebotst ben met mijn camera. (ik kan jullie verzekeren, je kon over de koppen lopen op de Meir) De camera is direct bereikbaar, in een beweging heb je hem gebruiksklaar. Het gewicht gaat op de lange duur wat doorwegen maar ook dit viel eigenlijk best mee. Ik heb er tenslotte toch 6 uur mee rondgelopen zonder er een pijnlijke schouder aan over te houden. Mijn Iphone past perfect in het tasje en is ook gemakkelijk bereikbaar.Je kan er bovendien ook nog enkele geheugenkaartjes en wat centen in kwijt.
      Mijn conclusie is dat deze draagriem een absolute aanrader is. Zonder me willen uit te spreken over Sun Sniper of Black Rapid, maar het systeem om je camera op deze manier te dragen is zonder meer een stuk comfortabeler dan met een gewone draagriem. Het enige wat ik spijtig vind aan de Black Rapid is dat er geen stalen draadje verweven zit in de draagriem. Dat had me toch een veiliger gevoel gegeven.
      Nikon D700 + nikkor 24-70 f/2.8G en nog mooie voornemens voor in de toekomst

Comment

Bedankt om jouw ervaring mee te delen.
        Even dit "spijtig dat er geen stalen draadje..."
        Waarom zou je je dan veiliger voelen?
        Ik heb de indruk dat de meesten hier, ikzelf incluis, eer bevreesd zijn voor het aanhechtingspunt tussen riem en camera, het gaatje onderaan de camera of telelens dus.
        Ik vrees nog niet direct voor iemand die achter mij de riem zal komen doorknippen, al is dat natuurlijk nooit onmogelijk.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

IK hrb mijn blackrapid dit weekend in gebruik genomen ook in antwerpen.
          ik kan alleen maar de bevindingen van ALVAHE bevestigen.
          Het is een van mijn beste aankopen tot hier toe.
          ik denk niet dat je schrik moet hebben voor de stevigheid van het aanhechtingpunt die dingen zijn stevig.
          "You never fail because you made a mistake
          You only win because you try"
          - Marcus Hilton (bekend danser)
          FLICKR

Comment

Ik heb ooit eens een poging tot diefstal meegemaakt in de metro van Parijs. Je kunt niet geloven hoe snel en handig deze boefjes zijn. (kinderen van 12 ŕ 13 jaar) Ik kan me best indenken dat een camera van meer dan 3000 euro een gewilde prooi is. Eentje om de riem door te snijden en eentje om hem op te vangen en er mee gaan te lopen. Geen ondenkbaar scenario, geloof me. Daarom vind ik het spijtig van het ontbreken van het staaldraadje. Met draadje zou het toestel zo goed als onvervreemdbaar zijn.

Alain

Comment

de sunsniper heeft zo"n draad...
              www.aeri-photography.be

Comment

Ben gisteren mijn Black-rapid gaan testen, en ja ook in Antwerpen (volgende keer kunnen we beter eens een testdag afspreken ).
                Ik heb mijn riem gebruikt samen met een lowepro slingshot 200, dit ging verrassend goed de camera was snel bereikbaar en als ik in de tas moest zijn hing de camera niet in de weg.
                Ik heb eerst foto's gemaakt in en rondom het station daarna met de tram naar de groenplaats, als er wat meer mensenmassa was hield ik de camera vast zodat er niemand tegen aan kon lopen verder heeft hij de gehele dag vrij gehangen. Vooral het gemak van dragen , zonder zere schouders te krijgen is me mee gevallen.
                Verder heb ik de FastenR-T1 geprobeerd op mijn Manfrotto 498rc2 dit werkt ook prettig, maar niet als je snel je camera op het statief wil zetten dan moet je even prullen om de camera er vanaf te halen.
                Last edited by MartinB; 20 februari 2011, 20:21.
                Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

Comment

Wat moet ik nu bestellen? De Black Rapid R-strap RS-4 ofwel de Sun Sniper strap Pro steel & bear.

Ik twijfel tussen de twee...
                  Wat stellen jullie voor.
                  Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                    Wat moet ik nu bestellen? De Black Rapid R-strap RS-4 ofwel de Sun Sniper strap Pro steel & bear.

Wat stellen jullie voor.
                    De Black Rapid RS-7
                    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartinB Bekijk bericht
                      Ik heb mijn riem gebruikt samen met een lowepro slingshot 200.
                      Grappig, we hadden elkaar inderdaad tegen het lijf kunnen lopen.
                      Het gebruik van de slingshot 200 interesseert me wel. Zelf heb ik ook al aan deze configuratie gedacht maar aarzel wat omdat ik vrees toch weer te zwaar beladen te geraken. Is het gebruik van de Black Rapid in combinatie met de slingshot doenbaar voor een langere periode ? Gaat alles niet te zwaar wegen ? Belemmert het je bewegingen niet te veel ? Dank bij voorbaat voor je antwoord.

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht

Wat stellen jullie voor.
                        bestel ze allebei...

ik heb ze allebei en persoonlijk gebruik ik liever de blackrapid... maar voor jou kan het evengoed andersom zijn...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ALVANHE Bekijk bericht
                          Grappig, we hadden elkaar inderdaad tegen het lijf kunnen lopen.
                          Het gebruik van de slingshot 200 interesseert me wel. Zelf heb ik ook al aan deze configuratie gedacht maar aarzel wat omdat ik vrees toch weer te zwaar beladen te geraken. Is het gebruik van de Black Rapid in combinatie met de slingshot doenbaar voor een langere periode ? Gaat alles niet te zwaar wegen ? Belemmert het je bewegingen niet te veel ? Dank bij voorbaat voor je antwoord.

Alain
                          Ik vond het geen belemmering, het gewicht is mooi verdeeld over de schouders en je hebt de voordelen van de tas en de riem (beide makkelijk bereikbaar).
                          Het enigste nadeel was omdat ik geen last had van mijn schouders kreeg ik geen massage .
                          Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

Comment

Aangezien, maar vooral dank zij mijn Sun Sniper en diens draagconfort, ben ik nu aan het
                            uitkijken voor een batterij-grip voor mijn 50D, zodat mijn winkeltje weer wat zwaarder
                            wordt... en wie weet ga ik daar dan niet weer over mopperen?
                            En dat alles nadat ik me een LX5 had aangekocht om onopvallend en licht bepakt en bezakt
                            door de stad te gaan zwerven. Op zoek naar...
                            Mijn vrouw maakt zich zorgen dat ik in plaats van een goede amateur-fotograaf compleet
                            stapel wordt. Dat ze die Sun sniper nog eens gaat bezigen om me een pak slaag te geven.
                            Zijn er nog mensen die hier een beeld van zichzelf in zien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              bestel ze allebei...

ik heb ze allebei en persoonlijk gebruik ik liever de blackrapid... maar voor jou kan het evengoed andersom zijn...
                              Ik bespeur hier een lichte voorkeur voor de black rapid. Waarom?? Waar scoort die beter dan de sun sniper? De sun sniper heeft toch een staaldraad ingeweven he, dus dat heeft hij al voor op de black rapid.
                              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                                Aangezien, maar vooral dank zij mijn Sun Sniper en diens draagconfort, ben ik nu aan het
                                uitkijken voor een batterij-grip voor mijn 50D, zodat mijn winkeltje weer wat zwaarder
                                wordt... en wie weet ga ik daar dan niet weer over mopperen?
                                En dat alles nadat ik me een LX5 had aangekocht om onopvallend en licht bepakt en bezakt
                                door de stad te gaan zwerven. Op zoek naar...
                                Mijn vrouw maakt zich zorgen dat ik in plaats van een goede amateur-fotograaf compleet
                                stapel wordt. Dat ze die Sun sniper nog eens gaat bezigen om me een pak slaag te geven.
                                Zijn er nog mensen die hier een beeld van zichzelf in zien?

Yep khoor het haar al zeggen " da stopt nooit"
                                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Working...
                                X