Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sun Sniper draagriem

Feitelijk begint deze discutie te lijken op een Canon/Nikon vergelijking.
    Beiden zijn goed en beiden hebben hun aanhangers.
    Maar de Sunsniper is toch beter , na !
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
      Ik bespeur hier een lichte voorkeur voor de black rapid. Waarom?? Waar scoort die beter dan de sun sniper? De sun sniper heeft toch een staaldraad ingeweven he, dus dat heeft hij al voor op de black rapid.
      gewoon... persoonlijk vind ik de blackrapid soepelder op de schouder, dus aangenamer dragen...

ik hecht geen waarde aan die staaldraad... da's een vals gevoel... als ik met m'n camera in barcelona rondloop op de ramblas... dan ben ik heel goed alert wat rond me gebeurt... moest ik in zo'n geval op m'n staaldraad vertrouwen was ik de camera al kwijt... toch daar op de ramblas...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        ik hecht geen waarde aan die staaldraad... da's een vals
        gevoel...
        Ik hecht er wel waarde aan. Natuurlijk zal het je niet helpen als je zit te kakken en je
        hebt je camera aan de buitenkant van de deur hangen. Maar als je hem draagt zoals
        het hoort, kan niemand hem zomaar wegrukken. Doorknippen zal dankzij die draad erg
        moeilijk zijn. Dus veiliger voor boefjes en ander klein grut en geen vals gevoel van...
        Staan ze met vier bomen van kerels voor je in de een of andere gore achterbuurt dan
        heb je aan een staaldraad even zo weinig als aan je glimlach.
        Maar ik ben dit "staaldraadje" natuurlijk niet opgestart om een discussie tussen de een
        of andere te beginnen. Zelf ben ik tevreden van de Sun Sniper. Maar dat zou ik wellicht
        ook zijn van de blackrapid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VDSDigit@l Bekijk bericht
          Ik heb deze : http://www.fotoshopaalten.nl/spider-...em-p-2058.html
          Heb het ook aangepast voor 2 body's.
          Een 50D met 17-55 2.8 en een 40D met 70-200 2.8 IS
          Je moet beslist eens naar het filmpje kijken.
          Moest je eens in de buurt zijn , mag je altijd eens komen proberen., ik wil geen ander meer .
          Een enorme bewegingsvrijheid

Heeft er dan niemand buiten deze ene post ervaring met de spider,tziet er volgens mij
          heel praktisch uit , zelfs geen last meer van riemen rond je nek , bij dit kan jezelfs je eigen riem gebruiken.
          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Gisteren voor de eerste keer mijn Sun Sniper Pro Steel & Bear kunnen uittesten met mijn meest gebruikte combo 7D en EF-s 17-55 f/2.8 IS.
            Vaststelling: 's avonds en 's anderendaags geen pijn in m'n schouder, dus dat is goed.
            Ervaring: het eerste wat eraf viel was de BD-"sticker" die mijn vrouw er tijdens het weekend zo goed had opgestreken (ondanks het gebruik van bakpapier was de riem van de Sun Sniper zelf lichtjes beginnen smelten; gelukkig zo miniem dat het m.i. verwaarloosbaar is). Ik ga nu proberen om de sticker er met secondenlijm op te kleven, lukt dit niet, dan ga ik maar zonder BD sticker door het leven.

Ik vond wel dat ik regelmatig het schouderstuk terug op mijn schouder moest schuiven. Dat had de gewoonte om naar achteren te schuiven.

Ik heb er ook (nog) niets aan versteld. In tegenstelling tot wat de summiere meertalige documentatie in de verpakking zegt, heeft dit type geen karabiner-sluiting. En hoe men via het schouderstuk een en ander eventueel moet/kan aanpassen wordt helemaal niet beschreven.

Maar al met al een dagje rondgelopen zonder er achteraf "van af te zien".
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik vond wel dat ik regelmatig het schouderstuk terug op mijn schouder moest schuiven. Dat had de gewoonte om naar achteren te schuiven.
              En dat vind ik bij de rapidstrap beter. Daar heb je een blokkeer mechanisme dat ervoor zorgt dat het schouderstuk terug naar voor komt, als je je camera laat hangen.
              Uitleg op de R-strap website vind ik beter.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Gisteren nog eens met de Sun Sniper op stap geweest. Naar Oostende. ... Eerst een poosje door de winkelstraat gewandeld, gewinkeld. ...
                Ik heb je zien lopen denk ik Ik dacht nog, wie gaat nu winkelen met zn camera
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                  Ik heb je zien lopen denk ik Ik dacht nog, wie gaat nu winkelen met zn camera
                  Ik. Ik ga zelfs uit stelen met mijn camera. En nu met die Sun Sniper zit ik er zelfs mee
                  achter het stuur.

Comment

Heb net de Black-Rapid R-strap RS-4 besteld en de Black-Rapid fasten R2.
                    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Heb hem nu eens kunnen testen met grip op de 50D. Geen probleem. Als is zo'n grip een
                      pak zwaarder dan ik dacht. Maar met de sun sniper valt het nogal mee. Alleen wil hij nu
                      niet meer in mijn Lowepro TZL 2.
                      En dus moet ik uitkijken naar een nieuwe tas. Iemand die me een tip kan geven? Meer
                      dan mijn 50D + 17-55 2.8 + grip hoeft er niet in. Dus geen grote gevallen of dingen die
                      ik op mijn rug moet dragen.

Comment

Valt tegen, nietwaar, de 50D met grip en met 17-55 f/2.8?
                        Ik had er destijds speciaal deze tas van Canon (Canon Deluxe Gadget Bag 10EG) voor gekocht:

Zoals je ziet, veel meer plaats dan de combo nodig heeft is er niet, al kan er bij mij ook nog de 580EXII d'erin, en da's toch wel nuttig, hoor.

Zie ook: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...eg-254241.html
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Valt tegen, nietwaar, de 50D met grip en met 17-55 f/2.8?
                          Ik had er destijds speciaal deze tas van Canon (Canon Deluxe Gadget Bag 10EG) voor gekocht: [/url]
                          Dank u wel, Les. Zal er eens naar uitkijken, naar zo'n zak. En inderdaad, nu weet ik waarom jij je hele handeltje aan je vrouw hebt overgemaakt.

Comment

Heel m'n handeltje? Alleen de 50D die zij al meer gebruikte dan ik (omwille van de Live View op het schitterend schermpje; een hele verbetering tegen onze oude 350D), én de Canon 10EG, maar al dat moois woog niet op tegen wat ik van haar daarvoor (wel ja, voor mijn 60ste verjaardag) in ruil kreeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Heel m'n handeltje? Alleen de 50D die zij al meer gebruikte dan ik (omwille van de Live View op het schitterend schermpje; een hele verbetering tegen onze oude 350D), én de Canon 10EG, maar al dat moois woog niet op tegen wat ik van haar daarvoor (wel ja, voor mijn 60ste verjaardag) in ruil kreeg.
                              Weet ik wel, Les. Prima verjaardagscadeau. Schat van een vrouw heb je. En nogmaals
                              bedankt voor die zak tip. Lijkt me ideaal. Enfin, ik veronderstel toch dat ik naast mijn
                              50D met grip en de 17-55 ook nog mijn 85 1.8 kan meenemen. Dat zou fantastisch zijn.

Gisteren de stad in geweest. De Sun Sniper aan de grip. Heb daar het volste vertrouwen
                              in. Is weliswaar iets zwaarder dan zonder die grip maar eigenlijk voel je dat nauwelijks
                              met zo'n Sun Sniper.
                              Ik mag er niet aan denken dat ik een dergelijke combinatie rond mijn nek zou moeten
                              dragen. Een geslaagde aankoop dus en goede raad aan alle twijfelaars, of mensen die
                              er iets comfortabeler op uit willen trekken.
                              (Dit zal natuurlijk net zo goed gelden voor die rapidstrap.)

Comment

Heb jij niet de ervaring dat je die "schouderstukken" van de Sniper regelmatig weer op je schouder moet schuiven?

Zoals je op mijn foto boven ziet, heb je idd naast de combo 50D+grip+EF-s 17-55 f/2.8 IS nog net één vakje over. Waar ik mijn 580EXII plaats, kun je inderdaad ook een lens kwijt. Ik nam vaak een tweede lens (liefst in een pouch), zoals de EF-s 10-22 mee, gewoon in hetzelfde compartiment als de combo. Mijn vrouw (die zonder de grip werkt) heeft meestal de EF-s 55-250 daar zitten.

Zo'n cameratas, en dat weet je waarschijnlijk wel, heeft nogal wat van die velcro strips die je naar believen kunt plaatsen. Als je goed kijkt zie je dat de camera (nou ja, de grip onder de camera) op de bodem van de tas rust. Ik heb daar wel enkele van die overtollige velcro strips zitten, en vóór de camera, waar de lens zich bevindt, heb ik die ruimte onderaan nog wat verhoogd om de lens te ondersteunen, zodat de combo redelijk vast ligt, en toch snel te pakken is.
                                Last edited by LesC; 26 februari 2011, 11:07.

Comment

Working...
                                X