Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sun Sniper draagriem

Heb het nog eens goed uitgeplozen en het was deze combinatie die me twee valbeurten heeft opgeleverd en niet zoals ik in mijn eerste post deed vermoeden de clips. Trouwens mijn black rapid heeft ook achteraan een clip.

@dvgadv: Bedankt voor de geniale en simpele oplossing van de klittenband. Ga ik zeker rond mijn BR doen.
    Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Todosranas Bekijk bericht
      Heb het nog eens goed uitgeplozen en het was deze combinatie die me twee valbeurten heeft opgeleverd en niet zoals ik in mijn eerste post deed vermoeden de clips. Trouwens mijn black rapid heeft ook achteraan een clip.

@dvgadv: Bedankt voor de geniale en simpele oplossing van de klittenband. Ga ik zeker rond mijn BR doen.
      Bedankt om de verkeerde informatie recht te zetten, de clips van Op/Tech zijn zeer degelijk, en hebben hier niets mee te maken.

Comment

Ik heb mij oa op basis van deze discussie een Black Rapid RS Sport gekocht en ben zeer tevreden over het draagcomfort. Ik heb Black Rapid gekozen omwille van hun koppeling naar de RC2 plaat van Manfrotto.

Deze draagriemen zijn in verhouding wel vrij duur ( € 65,00 bij FotoShop Aalten ) maar het draagcomfort is wel echt zeer goed!

Indien men geen geen gebruik maakt van een "batterijgrip" lijkt mij de statiefverbinding voldoende sterk om camera met lens te dragen, bij zwaardere lenzen gebruik je vanzelfsprekend de statiefaansluiting van de lens.
        Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

Comment

Bevestiging aan Powergrip MD-80 en gebruik met Manfrotto statief en Markins balhoofd.

Ik gebruik het MArkins universeel plaatje PG-50 voor toestellen met batterijgrip.
          Hierdoor schroef je de Sunsniper schroef in één van de schroefgaatjes van de MArkinsplaat en bij gebruik op statief schroef je er gewoon de sunsniper terug af.
          Je kan dan dus het statiefplaatje gewoon laten zitten.

Last edited by Heembeek; 9 april 2011, 10:40.

Comment

Jij verdient een pint van mij!
            Eindelijk is m'n probleem opgelost: gisteren nog meegemaakt, lang zeulen met combo camera+lens via SunSniper aan de schouder, geen greintje last van. Maar dan een foto van statief willen maken, en de SunSniper aanhechting moeten vervangen door een cameraplaatje. Nooit meer voortaanl, ik heb Wimberly plaatjes, maar ook die zijn voorzien van extra gaten:

(als er nu nog iemand een oplossing weet te bedenken voor het steeds van mijn schouder afglijdende deel van de SunSniper. Niet echt zo erg, maar je krijgt er wel een tic van het telkens weer op z'n plaats te schuiven)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              (als er nu nog iemand een oplossing weet te bedenken voor het steeds van mijn schouder
              afglijdende deel van de SunSniper. Niet echt zo erg, maar je krijgt er wel een tic van het
              telkens weer op z'n plaats te schuiven)
              Bij mij zakt die nooit af, Les. Dit wil dan zeggen dat ik de oplossing heb. Maar daarvoor
              zul je me een paar maanden moeten vergezellen naar de gym, en waarschijnlijk ook nog
              eens de toestemming vragen aan je madam.

Comment

Tja, nu weet ik waarom het strand jouw geliefkoosde omgeving is...
                (ik heb eer van die intellectuele schoudertjes)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

Tja, nu weet ik waarom het strand jouw geliefkoosde omgeving is...
                  (ik heb eer van die intellectuele schoudertjes)
                  Ja, ik ook hoor, Les. Maar een mens mag al eens dromen, nietwaar? Nu is het wel zo dat
                  de Sun Sniper bij mij op de goede plaats blijft zitten. Behalve bij het fietsen. Met een
                  damesfiets valt dat nog mee, omdat je daar iets meer rechtop op zit. Maar bij een heren-
                  fiets heb je er meer last dan plezier van.
                  Maar ja, tegenover al het goede, het draagcomfort, mag ook al iets minder zijn.

Comment

Met wat ik hier lees, kan ik besluiten dat zon riem ook uitstekend is voor wanneer je trektochten in de bergen doet? Heb vorige keer mijn draagtas meegenomen maar dat was toch niet ideaal... Zeker als je per dag zon 8 uur wandelt. Is het in dit geval aangeraden ook zon riem te kiezen of eerder een heupzak?
                    http://gijscollet.wix.com/photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Ja, ik ook hoor, Les. Maar een mens mag al eens dromen, nietwaar? Nu is het wel zo dat
                      de Sun Sniper bij mij op de goede plaats blijft zitten. Behalve bij het fietsen. Met een
                      damesfiets valt dat nog mee, omdat je daar iets meer rechtop op zit. Maar bij een heren-
                      fiets heb je er meer last dan plezier van.
                      Maar ja, tegenover al het goede, het draagcomfort, mag ook al iets minder zijn.
                      Op de fiets valt het voor mij best nog mee.
                      Als een paar keer gedaan, veel beter dan de gewone strap.
                      Los is inderdaad iets minder, maar onder een lichte jas, ... Bring it on!!
                      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hypnosia Bekijk bericht
                        Met wat ik hier lees, kan ik besluiten dat zon riem ook uitstekend is voor wanneer je trektochten in de bergen doet? Heb vorige keer mijn draagtas meegenomen maar dat was toch niet ideaal... Zeker als je per dag zon 8 uur wandelt. Is het in dit geval aangeraden ook zon riem te kiezen of eerder een heupzak?
                        Ik heb hier (Brugge) geen bergen of ik zou het eens voor u uitproberen. Maar ik vrees er-
                        voor. Bij het gewone wandelen blijft hij netjes op je heup, rug hangen, ga je er echter
                        mee klimmen dan gaat hij waarschijnlijk meer voor je komen te hangen, te bungelen en
                        lijkt het mij niet comfortabel meer.
                        Misschien kan hier iemand op antwoorden die er echt ervaring mee heeft...

Comment

Draag ze nu een hele week (de OP/tech dan) en heb er totaal geen last van, alleen wat foto's verknoeid omdat de stand van de camera wijzigt (standaard Av bij mij, stond al wel eens op P of Bulb of M, vervelend als je dat niet tijdig ziet)

Comment

Ondertussen naar aanleiding van de tip in die andere tread ook een rolletje Bind2Fix aangeschaft voor wat extra zekerheid bij de Op/Tech (alhoewel ik toch het volste vertrouwen had in de clips, geeft het wat extra zekerheid tegen iemand die expres de clips zou willen openen).

@Zappa: Yep, dat fenomeen heb ik ook al tegengekomen, ik check nu al eens sneller of hij nog juist staat.

Mijn lichte bepakking is nu het toestel met objectief aan de Op/Tech riem en een heuptasje met extra 2 objectieven en wat klein gerief. Indien nodig kan de flits bij aan het heuptasje gehangen worden.
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

even een zijsprongetje..

Tot nu toe ben ik een erg tevreden gebruiker van onze eigenste BDriem. Maar omdat er hier erg lovend wordt gesproken over die Sunsniper, ben ik er even naar gaan zien bij Konijn. Deze toch maar niet meegenomen, omdat ik beetje mijn bedenkingen heb bij het toch wel harde schouderstuk, vooral als je die vergelijkt met de BDriem Gaat dit niet schuren op een blote nek / schouder? Als de Sunsniper een even zacht schouder/nek stuk als die van BD had, geen twijfel mogelijk dan.

Is er iemand die ervaring heeft met de Bgrip. Lijkt mij ook wel handig.
                              http://fototools.be/index.php?item=b...id=277&lang=NL
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                                Deze toch maar niet meegenomen, omdat ik beetje mijn bedenkingen heb bij het toch wel harde schouderstuk, vooral als je die vergelijkt met de BDriem Gaat dit niet schuren op een blote nek / schouder? Als de Sunsniper een even zacht schouder/nek stuk als die van BD had, geen twijfel mogelijk dan.
                                volledig mee eens... ik heb zowel de sunsniper en de blackrapid
                                en prefereer de blackrapid net omwille van het zachte schouderstuk!
                                De sunsniper blijft de kast in liggen...
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                                X