Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sun Sniper draagriem

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Blinkklinknagels. Ze zullen er ook wel revetten tegen zeggen. Ze zeggen immers van alles.
    Maar ik dacht dat het rivetten waren.
    Bij ons zeggen ze pop-revetten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joss-Photo Bekijk bericht
      Bij ons zeggen ze pop-revetten...
      Maak er pop-rivetten van en je hebt goed Nederlands. Hij boort de rivetten netjes uit
      en popt er nieuwe in, bijvoorbeeld.

Inmiddels een kleine wandeling gemaakt met de Sun Sniper en daar toch weer mijn 50D
      aan. Weliswaar met de iets minder dure en minder zware 85 1.8 aan. En ik kan het ook
      niet verhelpen, ik hou van het systeem, maar betrouw het niet (meer).
      Zo merk ik dat ik vaak een hand aan de camera hou of voel of het nog allemaal vast zit.
      Comfort met koppijn dus.
      Dat dit nergens voor nodig is, dat dit zelfs irrationeel is, doet niet ter zake, het gevoel
      straks weer mijn hele handeltje bij elkaar te mogen vegen, is groter. Groot genoeg om
      mijn Sun Sniper aan de wilgen te hangen.

Comment

Heb hem nu eens kunnen testen met grip op de 50D. Geen probleem. Als is zo'n grip een
        pak zwaarder dan ik dacht. Maar met de sun sniper valt het nogal mee. Alleen wil hij nu
        niet meer in mijn Lowepro TZL 2.
        En dus moet ik uitkijken naar een nieuwe tas. Iemand die me een tip kan geven? Meer
        dan mijn 50D + 17-55 2.8 + grip hoeft er niet in. Dus geen grote gevallen of dingen die
        ik op mijn rug moet dragen.

inderdaad : + grip = nieuwe tas nodig ( heb het ook meegemaakt )

schoudertassen : Temba klein formaat of Lowepro stealth reporter D400 AW.
        allebei verkrijgbaar bij FKB .

ik heb beide en gebruik ze afwisselend in functie van wat ik wil doen.

die van Tenba is best wel handig ( en mijn 5D MkII met grip gaat daar zonder probleem in ) en ook nog de externe flits kan erbij ( maar dat is het dan ook )

die van Lowe Pro is iets groter en laat meer materiaal toe, maar is dan ook iets minder handig.

Dirk

Comment

mijn D90+grip en sun-sniper is ook nipt in mijn kata 30n1-30.
          maar het gaat
          nikon stuff

Comment

Aangezien mijn grip R.I.P. is en ik de onderkant van mijn 50D even zo weinig vertrouw als
            onze vaderlandse politici (even geen Sun Sniper meer) gaat weer alles netjes in mijn TZL 2
            van Lowepro.
            Maar mijn vrouw is zo aardig geweest -of was het om me te troosten?- dat ze me de Case
            Logic SLR C 203 schoudertas cadeau heeft gedaan.
            Die is niet zo veel groter dan mijn Lowepro tas, maar ik kan toch mijn 85 1.8 meenemen
            en dan heb ik nog plaats in een zij-tasje voor de LX5, en voor een reep chocola of twee.

Comment

Ik kon het dan toch niet laten. Mooi weer gisteren. Dus naar de zee geweest. De Sun
              Sniper die al aan de wilgen hing, toch maar weer eens vastgeschroefd. Dacht dat het
              weinig kwaad kon op het strand, in het zand.
              Het blijft toch een handig ding, zo'n Sun Sniper. Geen ogenblik heb je het gevoel een
              zware camera mee te hebben. Je hebt hem wel bij, maar helemaal geen last van hem
              terwijl hij er toch is, en schietensklaar: fijn gevoel.
              Na een uurtje op het strand, en opnieuw wat vertrouwen, zijn we de Panne ingetrok-
              ken. Gewoon Sun Sniper met camera paraat laten hangen. Na een poosje was ik alle
              narigheid die me overkomen is zo goed als vergeten.
              Conclusie: de Sun Sniper biedt te veel voordeel en fun om hem niet te gebruiken. Ik
              denk alleen dat ik hem niet nog eens in combinatie met een grip zal gebruiken. Maar
              voor de rest!

Comment

Even een vraagje i.v.m. de sun sniper of black rapid.
                Laat iedereen zijn riem aan de camera hangen bij het wegsteken in de tas of niet?
                En als je eventjes iets wil fotograferen thuis bvb. doe je dan ook direct de riem over de schouder?
                Ik heb ook nog een handstrap liggen van optech en was van plan om die om de beurt te gebruiken maar de connector van de handstrap hangt in de weg als ik de black rapid gebruik.
                En nog een laatste vraagje: iemand al de optech sling in de praktijk gebruikt? Dit zou voor mij wel een oplossing brengen.
                Mvg,
                Tom
                Canon

Comment

Ik schroef de SunSniper los, alvorens ik mijn 7D opberg in de tas. Voor eventjes zal ik eventueel de camera ondersteboven (met de SunSniper schroef naar boven) plaatsen, maar voor wat langere tijd gaat ie d'eraf.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik laat hem er rustig aanzitten (tot hij soms vanzelf ervan af valt. Grapje.) Ik laat hem
                    gewoon zitten en vouw hem netjes op om in mijn tas te kunnen. Heb niet graag dat z'n
                    riempje buiten de tas hangt te bungelen.

Comment

Aangezien mijn grip R.I.P. is en ik de onderkant van mijn 50D even zo weinig vertrouw als
                      onze vaderlandse politici (even geen Sun Sniper meer) gaat weer alles netjes in mijn TZL 2
                      van Lowepro.
                      Maar mijn vrouw is zo aardig geweest -of was het om me te troosten?- dat ze me de Case
                      Logic SLR C 203 schoudertas cadeau heeft gedaan.
                      Die is niet zo veel groter dan mijn Lowepro tas, maar ik kan toch mijn 85 1.8 meenemen
                      en dan heb ik nog plaats in een zij-tasje voor de LX5, en voor een reep chocola of twee.
                      Ongetwijfeld is het je vrouw om die chocola te doen
                      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                      Our English website: www.kaichitravel.com
                      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                        Ongetwijfeld is het je vrouw om die chocola te doen
                        Absoluut. Naast de LX5 mag ik nu ook met haar chocola op stap. En als ik eens vraag om
                        mijn tas even van me over te nemen -ik rook nu eenmaal niet graag sigaren met een tas
                        op mijn rug- dan is het: Oei oei oei, vraag dat de postbode maar. Die is gewend met zulke
                        zakken te zeulen. Of: ik sta niet met zo'n tas. Of: als je graag een ezel had, dan was je
                        maar met jezelf getrouwd.
                        Maar vriendelijk is ze wel. Ze wil altijd wel even een kleedje van 700 euro gaan kopen als
                        ik mijn sigaartje rook.

Comment

Supertevreden hier over de Blackrapid RS7. Geen pijnlijke nek meer en onmiddelijk mijn op-tech weggegooid.
                          Bevestiging aan tripodmount komt niet los, er zit een rubber tussen. Het is zelf comfy om het toestel te dragen met flits erop.
                          Ik denk er aan om nu een body en lens armour aan te schaffen en dan de tas wat vaker thuis te laten.

Comment

Absoluut. Naast de LX5 mag ik nu ook met haar chocola op stap. En als ik eens vraag om
                            mijn tas even van me over te nemen -ik rook nu eenmaal niet graag sigaren met een tas
                            op mijn rug- dan is het: Oei oei oei, vraag dat de postbode maar. Die is gewend met zulke
                            zakken te zeulen. Of: ik sta niet met zo'n tas. Of: als je graag een ezel had, dan was je
                            maar met jezelf getrouwd.
                            Maar vriendelijk is ze wel. Ze wil altijd wel even een kleedje van 700 euro gaan kopen als
                            ik mijn sigaartje rook.
                            Dan is het een stuk goedkoper om te stoppen met roken

Overigens heb ik sinds afgelopen donderdag ook een sun-sniper, na en wandeling hier in het bos, bevalt het me wel. scheelt echt een hoop dat die camera niet aan je nek hangt.
                            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                            Our English website: www.kaichitravel.com
                            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Goed zo, Doedeke :
                              Je hebt me de daver op mijn lijf gehaald met je verhaal.
                              Resultaat : ik heb mijn (namaak) Canon grip van JJC met LCD schermpje voor datum e.d. goed bekeken en heb vastgesteld dat het geheel uit gegoten ABS bestaat, dus no problem. Het metalen plaatje bovenaan, dat het toestel verbindt met de grip, heb ik er af gehaald en vastgezet met secondenlijm.
                              Moet wel n'een hele straffe zijn die dat eraf krijgt.
                              Opgelet : 7 minuscule vijsjes van twee verschillende lengtes.
                              Time will tell
                              Last edited by zoltan; 13 maart 2011, 09:51.
                              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

• Black-rapid RS Sport i.p.v. Sunsniper

na het lezen van alle opmerkingen op dit forum
                                en
                                na het bekijken van de websites van sunsniper en black-rapid

black rapid geeft overigens goede en korte productfilmpjes op hun website

heb ik vandaag gekozen voor de Black-rapid RS Sport .

( gekocht in Studio 73 te Geel - verdeler voor België van Black-rapid )
                                opgelet Studio 73 verhuist volgende week naar haar nieuwe locatie

de black-rapid RS Sport zit comfortabel en voelt goed en stevig aan .
                                ergonomisch gevormd schouderstuk
                                schroef voorzien van een rubber die loskomen moet voorkomen

morgen eens gaan testen

zal jullie wel op tijd vertellen als mijn canon er afvalt

Dirk
                                Last edited by Guest6; 12 maart 2011, 22:00.

Comment

Working...
                                X