Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! 'k Heb een probleem met BG-E2N batterijgrip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help! 'k Heb een probleem met BG-E2N batterijgrip

Ik heb een probleem, mijn grip zit op mijn 40D bevestigd en nu is het schroefmechanisme blijkbaar stuk gegaan. Met andere woorden, ik kan aan de schroefknop draaien wat ik wil maar grip blijft vast op de body zitten Volgens mij werkt dit met een soort tandwielsysteem en die is kennelijk gesneuveld.

Heeft iemand enig idee hoe zo'n grip in elkaar zit? Zou het mogelijk zijn dat ik hem uit elkaar draai terwijl die op de body bevestigd is? Heb namelijk niet zo'n zin om het geheel naar Canon te moeten sturen temeer omdat mijn garantie reeds is verlopen
    www.indetailfotografie.nl

Re: Help! 'k Heb een probleem met BG-E2N batterijgrip

Het klinkt misschien stom, maar als ge de grip en ring blokkeerd, en dan met de body draaien, zou dit niet lukken?
    Succes
    Leo
    lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Sorry
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Hoe kunt ge nu met de body draaien als er een deel van de grip in de batterijhouder zit ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik heb een probleem, mijn grip zit op mijn 40D bevestigd en nu is het schroefmechanisme blijkbaar stuk gegaan. Met andere woorden, ik kan aan de schroefknop draaien wat ik wil maar grip blijft vast op de body zitten Volgens mij werkt dit met een soort tandwielsysteem en die is kennelijk gesneuveld.

Heeft iemand enig idee hoe zo'n grip in elkaar zit? Zou het mogelijk zijn dat ik hem uit elkaar draai terwijl die op de body bevestigd is? Heb namelijk niet zo'n zin om het geheel naar Canon te moeten sturen temeer omdat mijn garantie reeds is verlopen
          Pech, maar 1 oplossing, een opening maken in de plastic schroef, zodat je aan de binnenkant de metalen tandwielen kan "losstikken". je kan dit sparepart bij canon bestellen, het heet dial assy, en kost peanuts (20euro of zo)
          Troost ja, mijn nieuwe grip van de 5D heeft ook al hetzelfde gehad....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Pech, maar 1 oplossing, een opening maken in de plastic schroef, zodat je aan de binnenkant de metalen tandwielen kan "losstikken". je kan dit sparepart bij canon bestellen, het heet dial assy, en kost peanuts (20euro of zo)
            Troost ja, mijn nieuwe grip van de 5D heeft ook al hetzelfde gehad....
            ah oke. Maar hoe heb jij een opening gemaakt in de plastic schroef? Heb je die hele schroef eruit geboord ofzo?
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              ah oke. Maar hoe heb jij een opening gemaakt in de plastic schroef? Heb je die hele schroef eruit geboord ofzo?
              om niet te beschadigen, met een soldeerbout, de schroef "stukgesmoten" en dan stukje per stukje verder te gaan. tot je een opening hebt waardoor je met een lange stevige schroevendraaier aan de tandwieltjes kunt

Comment

Working...
              X