Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarschuwing : Joby Gorillapod ExtraLarge SLR-Zoom + Ball Head

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarschuwing : Joby Gorillapod ExtraLarge SLR-Zoom + Ball Head

toch ook geen problemen mee als ik mijn 90 mm macro gebruik. Vind hem zelfs handig om laag bij de grond te fotograferen ipv mijn statief te gebruiken. Natuurlijk wel een beetje bekijken hoe je de poten uitzet.
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Ik heb een gorillapod slr-zoom en gebruik die met mijn 486 balhoofd en ben daar uiterst tevreden van. Uiteraard moet je niet verwachten dit te gaan gebruiken als 'gewoon' statief met een pro-body en pro-lens (wie weet nog een grip ook?). Met een goed balhoofd kan je volgens mij wel een 70-200 gebruiken als je hem monteert aan de lens en niet aan de body (evenwicht).

Onlangs op city-trip, zonder veel problemen een 5D + 24-70 F2.8 (niet echt een licht lensje) aangehangen. Aan een railing op een brug (20m boven de grond), gebruikt als statiefje op diverse plaatsen, aan een paal...

Een echt statief is in 95% van de gevallen een pak beter, maar m'n gorillapod kan gewoon in mijn rugzak geplooid worden. Voor de kostprijs vind ik dit een zalige accessoire.
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

Comment

Volgens deze site zou dat ding zeker aan jouw eisen moeten voldoen (let op Maximaal gewicht (capaciteit))

Maar nu serieus... ik zou zo'n ding, afgaande op de foto, zeker niet durven aanschaffen. Ok, mijn body is nogal zwaar, maar het lijkt me toch niet zo'n stabiel ding om iets met een beetje gewicht (niet-pro slr + standaardzoom) op te zetten...

Of de winkel het ding terug moet noemen? Als ze die verkocht hebben na te hebben geweten wat jouw eisen waren: ja.
        Echter, als zij zich beroepen op de gegevens meegegeven door de fabrikant, dan kunnen zij daar ev. moeilijk over gaan doen. Maar dat neemt niet weg dat ze zich de moeite zouden kunnen nemen om eventueel iets te kunnen bereiken met de fabrikant/invoerder.

Dit zijn MIJN meningen, dus geen wettelijke bepalingen.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Working...
        X