Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits 430 ex Ii

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flits 430 ex Ii

hallo iedereen,

ik ben een beginnend hobby fotograafje heb met een eos 550d en ee 18-135 canon lens en ik zit met de volgende vraag:

is er een verschil tussen een canon speedlite 430ex II van 2008 en een nieuwe die men nu (2010) in de winkel vindt?

bedankt voor jullie reactie

ganske

Re: flits 430 ex Ii

Ik weet niet wanneer de II versie is uitgekomen maar als je er één kan kopen van 2008 zal het wel dezelfde zijn als degenen die nu in de winkel ligt?
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

De nieuwe heeft als grootste voordeel dat de laadtijden een pak sneller zijn.
      Meer vergelijkende info op bvb http://photo-tips-online.com/review/...x-ii/nutshell/
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ganske71 Bekijk bericht

is er een verschil tussen een canon speedlite 430ex II van 2008 en een nieuwe die men nu (2010) in de winkel vindt?
        Neen, geen verschil, moest het een 430 EX en 430 EX II zijn die je vergelijkt, dan is er wel verschil, maar weinig hoor. De laadtijd, zoals aangehaald door Faan (dat had hij wel juist, maar hij heeft niet gelezen dat je hetzelfde type bedoelt) en de besturing van op sommige recente camera's zoals de 50D (die kan bepaalde zaken instellen als de 430 EX II op de camera staat).
        Stel dat je een 430 EX II van 2008 tweedehands voor een prikje kan overnemen, dan doe je daar een goeie zaak aan, een nieuwe zal niet beter of anders presteren.

Comment

Working...
        X