Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk basisboek voor Photoshop CS5?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk basisboek voor Photoshop CS5?

Hey,

Ik ben Jorn, 21 jaar jong en afkomstig van regio Leuven.

Zelf ben ik een enorme freak op het gebied van de natuur, ik ga heeeeel veel vissen en door de tijd heen ben ik stilletjes begonnen met 'fotografie'. Nooit geen lessen genomen of met photoshop gewerkt.

Nu heb ik overwogen om volgend jaar terug naar school te gaan om fotografie te gaan volgen. Dus zou nu al stilletjes beginnen met foto's te bewerken etc...

Nu ik was straks in de standard boekhandel en zag verschillende boeken over photoshop CS5 staan. Basisboeken tot professionele. Nu heb ik eerst gekeken naar de basisboeken, maar daar waren ook verschillende schrijvers in. Iemand een idee wat je mij het beste kan aanraden??

Alvast bedankt,

Jorn

Re: Welk basisboek voor Photoshop CS5?

Scott Kelby's handboeken worden alom geprezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
      Scott Kelby's handboeken worden alom geprezen.
      oa:
      "het photoshop CS5 boek voor digitale fotografen" van Scott Kelby 39,95 € in de Standaard Boekhandel
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Bedankt voor de snelle reactie!

Dit is een boek waarvan je echt vanaf 0 mee begint dus?

Comment

Absoluut, Kelby's boeken zijn geschikt voor beginners maar evengoed interessant voor gevorderden. Duidelijke opmaak en prettig geschreven.

Comment

ik heb een paar maand geleden ook besloten om met fotografie te beginnen.
            ik heb me toen een lekker dik boek aangeschaft:
            digitale fotografie het complete naslagwerk. door Chris George. ISBN: 978-90-5764-799-4
            ik vind het een heel goed boek. veel uitleg maar ook veel afbeeldingen om te tonen waar het nu allemaal om gaat en het wat aangenamer te maken

dit boek is opgedeeld in 2 ongeveer even grote delen (hier komt het belangrijkste): het eerste deel handelt over hoe je goede foto's neemt en het tweede deel gaat om nabewerking
            ik denk dat een mens nooit volleerd kan zijn dus is het misschien handig om niet enkel te leren over nabewerking maar even goed nog eens extra info over het foto's nemen zelf krijgt.

ik heb er alvast al heel veel van opgestoken (echt waar, ik besefte niet dat het zoveel inhield). het is wel een turf van een boek, haha! 300 pagina's van iets kleiner dan A4 formaat

Comment

bedankt mannen! Heb mijn boek van Scott Kelby!

thibault ook bedankt, maar heb de boeken reeds na het werk gaan halen..

Comment

Is Kelby's boek vnl. voor RAW bestemd of is het even nuttig voor JPG?

Comment

Working...
                X