Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handschoenen om te fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Handschoenen om te fotograferen

Het is nu ijskoud, en dus niet te doen zonder handschoenen.

Ik heb van die thinsulate gebreide handschoenen, maar die zijn te dik en heb er te weinig gevoel mee om de camera te bedienen.

Ik zoek dus dunne, maar toch warme, handschoenen...

Welk type handschoenen gebruiken jullie ? Met of zonder vingers ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Re: Handschoenen om te fotograferen

hele dunne werkhandschoenen willen wel helpen bij mij in mijn werk ( ben deze dagen in de sneeuw bezig aan metalen kasten en hekwerk , dan een aantal zeer fijne draadjes aansluiten in steeds kleiner wordende stuurkasten ) .
    Gebruik ook bij het off road dunne neopreen handschoentjes , zijn redelijk antislip , nog dun genoeg om fijne dingen uit te voeren , deze zijn eigenlijk voorzien om onder dikkere handschoenen te dragen op de motor in de winter , maar ik red me er zo mee ( ook een beetje wennen aan de koude , als je de eerste dagen wat op je tanden bijt en niet direkt alles superdik gaat inpakken kun je op den duur meer hebben).
    Zoek eens in de catalogussen van de grote motorkledingwinkels ( RaD of Hein Gericke ) naar zgn onderhandschoenen , waarschijnlijk vind je deze daar (in die van mij hangt geen merkje meer in) .
    Of kun je terecht in de (professionele) winkels voor gereedschap ( Wurth / Lecot/ ed) , daar kun je in het gamma fijne werkhandschoenen wel iets vinden.
    Mijn madam draagt in de winter practisch altijd fijne lederen dameshandschoenen , bij extra koude doet ze er een paar dunne zijden onderhandschoenen in ( alleen verkrijgbaar in de betere lederwarenwinkels)
    En als het echt te koud is een handwarmer meenemen (As Adventure)
    Zeker als ik zie in wat voor een productieve periode je nu bent ( maar doe zeker maar verder zo )
    mvg Erwin ( die jaar in en jaar uit al buiten werkt)
    Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Onder die dunne handschoenen van die latex doktershandschoenen aandoen helpt ook aardig. Nadeel is enkel dat dat niet lucht en je dus klamme zweethanden krijgt.
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Gewoon dunne leren handschoenen doen het wel.
        Deze week heb ik bij de Action (goedkope meukwinkel in NL) een paar voor 3,59€ gekocht en ik kan daarmee alles makkelijk bedienen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Gewoon dunne leren handschoenen doen het wel.
          Deze week heb ik bij de Action (goedkope meukwinkel in NL) een paar voor 3,59€ gekocht en ik kan daarmee alles makkelijk bedienen....
          Action hebben we in ons apenrepubliek belgie ook hoor :P
          Bedankt voor de tip, kzal deze week eens gaan kijken

Comment

Neoprene handschoenen in iedere goede hengelsport zaak te vinden,lijkt net of je geen handschoenen aan hebt, en toch lekker warm

Comment

Ikzelf ben een zeevisser en heb handschoenen waarbij je heel gemakkelijk de vingers kan afhalen (zonder te verwijderen) . Heel handig wanneer je de knopjes van de camera moet bedienen om je instellingen te wijzigen. Deze zijn te koop in iedere (betere) hengelsportzaak. Google maar eens op hengelsport.... Kijk niet op een eurotje , je hebt immers altijd waar voor je geld.
              Nog een warme dag toegewenst!

Ik zie dat je in Gavere woont.... Ga eens kijken bij MDM (hengelsportzaak)

http://goudengids.truvo.be/Hengelspo...415_7785_00000 (klik)

Ik denk wel dat je daar iets zal vinden Danny.
              Last edited by tjieken; 4 december 2010, 05:58.

Comment

Allez hop , deze ochtend lukt het niet meer maar tegen vanavond kun je nog wel (lekker warm) enkele mooie plaatjes schieten.
                mvg erwin
                Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjieken Bekijk bericht
                  Ikzelf ben een zeevisser en heb handschoenen waarbij je heel gemakkelijk de vingers kan afhalen (zonder te verwijderen) . Heel handig wanneer je de knopjes van de camera moet bedienen om je instellingen te wijzigen. Deze zijn te koop in iedere (betere) hengelsportzaak. Google maar eens op hengelsport.... Kijk niet op een eurotje , je hebt immers altijd waar voor je geld.
                  Nog een warme dag toegewenst!

Ik zie dat je in Gavere woont.... Ga eens kijken bij MDM (hengelsportzaak)

http://goudengids.truvo.be/Hengelspo...415_7785_00000 (klik)

Ik denk wel dat je daar iets zal vinden Danny.
                  Ik heb er ook zo'n. Zijn van neopreen dacht ik. Nog niet gebruikt voor het fotograferen tot nu toe. Zolang ik het een dik uur kan uithouden zonder verkies ik het zo. De pijnlijk tintelende vingers achteraf nemen we er dan maar bij

Grtz,
                  Kurt

Comment

Van toen ik nog met de motor reed heb ik dunne handschoenen die ik onder de lederen handschoenen kon aandoen. Die handschoenen zijn heel goed geschikt voor fotograferen zolang de temperatuur niet té laag wordt.
                    Op de cyclocross ga ik vandaag de handschoenen gebruiken die ik aandoe om met de fiets naar het werk te rijden. Die zijn heel wat warmer dan die dunne onderhandschoenen die ik op de motor gebruikte.
                    Gisterenavond heb ik getest of ik er alle knopjes van de 1D MKIII mee kan bedienen die ik tijdens zo'n cross nodig heb, en dat is geen enkel probleem.
                    Het hangt ook af van de camera, want ik denk dat het bij bijvoorbeeld een 1000D heel wat lastiger zal zijn om die te bedienen met vrij dikke handschoenen...
                    Op een klein compactje heb je doorgaans ook te weinig grip om dat met handschoenen aan te kunnen gebruiken.

Voor vandaag zal ik ook de goretex onderkleding gebruiken die vroeger in de winter dienst deed onder het lederen motorpak, dan blijven niet alleen mijn handen warm.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

deze bij AS adventure store

Gore Bike wear underglove, kan ook misschien een oplossing zijn
                      groetjes Ingrid

Comment

Zelf zweer ik bij Mechanix handschoenen.

Comment

He, er loopt net dezelfde vraag op het Urbexforum
                          Dit lijkt me wel wat

Paul

Comment

Vorige maand in de AS Adventure een paar dunne handschoenen gekocht van The North Face ( powerstretch ofzo iets noemde ze) .... lekker warm, en je kunt alles er nog perfect mee bedienen.

Shop bij Trekkinn voor top mountain-, trekking- en wandeluitrusting. Kleding, schoenen en accessoires tegen de beste prijzen.
                            Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                            een hoop sunbounce & strobist stuff

Comment

Toevallig onlangs iets over gelezen...zou deze ook willen kopen, maar weet alleen niet welke maat ik zou moeten nemen:

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                              X