Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ringflitsers?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon ringflitsers?

Heeft er iemand ervaring met de ringflitsers van Canon (de Macrolite MR-14 EX en de MT-24 EX)? En wie gebruikt die voor portretfotografie in studio met welke resultaten?
    Canon 5d MkII, Canon EF 24-70 mm 1:2.8 L USM, Canon EF 70-200 mm 1:2.8 L IS USM, Canon Extender EF 2x II, Canon Speedlite 580 EX II

Re: Canon ringflitsers?

Oorspronkelijk geplaatst door BruKo Bekijk bericht
    Heeft er iemand ervaring met de ringflitsers van Canon (de Macrolite MR-14 EX en de MT-24 EX)? En wie gebruikt die voor portretfotografie in studio met welke resultaten?
    Voor portret zijn die niet geschikt hoor, tenzij je ze als trigger voor slaves gebruikt (dat doe ik wel, de MR-14EX kan een 430EX II in slave gaan besturen, en dan kan je met de twee bronnen wel iets.)
    Vergeet ook niet dat bij portret van op de camera flitsen toch veel gaat vervlakken, tenzij je dat soort foto's wil natuurlijk.

Comment

Re: Canon ringflitsers?

Ik heb prachtige portretfoto's gezien met de Nikon variant met de opzetflitsertjes, met 6 flitsertjes erop krijg je een prachtige reflectie in de ogen met 6 stippen. Ik heb gezocht op het Fred Miranda Nikon forum, maar kan ze niet meer vinden.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
      X