Na er een aantal keer een gebruikt te hebben elders, zou ik me graag zelf een tekentablet aanschaffen. Maar dan komt de vraag natuurlijk: welk tablet? Qua merk lijkt alles richting Wacom te wijzen, maar er zijn zoveel modellen natuurlijk.
Waarvoor moet het tablet dienen: ter vervanging van de muis en voor fotobewerkingen in Photoshop.
Ik heb ook een online hulpmiddeltje gebruikt:
Hun advies luidt:
"
Dit is ons uiteindelijke advies.
Gezien de grootte van uw beeldscherm, of gezien de taken die u met het tablet wilt verrichten, heeft u een tablet van het Medium formaat nodig. Omdat u een normale computer gebruiker bent, komt ons advies uit op de Bamboo Fun Medium of de Wireless Pen Tablet. Als u wilt kiezen voor een tablet van een professionele kwaliteit, dan raden wij de Intuos4 Medium aan.
"
Bamboo Fun Medium
Intuos4 Medium
Eerste vraag: wat formaat betreft, lijkt een Medium mij voldoende. Klopt dat?
Tweede vraag: is de Bamboo Fun Medium voldoende, of is een (duurdere) Intuos4 Medium aan te raden? Qua werkoppervlakte zijn ze gelijk, enkel de nauwkeurigheid zal bij de Intuos4 wel beter zijn. Is die hogere nauwkeurigheid nuttig/nodig voor niet-extreme fotobewerkingen?
Volledigheidshalve (en waarschijnlijk niet terzake doende): ik werk met Mac.
Graag jullie mening!
L.
Waarvoor moet het tablet dienen: ter vervanging van de muis en voor fotobewerkingen in Photoshop.
Ik heb ook een online hulpmiddeltje gebruikt:
Hun advies luidt:
"
Dit is ons uiteindelijke advies.
Gezien de grootte van uw beeldscherm, of gezien de taken die u met het tablet wilt verrichten, heeft u een tablet van het Medium formaat nodig. Omdat u een normale computer gebruiker bent, komt ons advies uit op de Bamboo Fun Medium of de Wireless Pen Tablet. Als u wilt kiezen voor een tablet van een professionele kwaliteit, dan raden wij de Intuos4 Medium aan.
"
Bamboo Fun Medium
Intuos4 Medium
Eerste vraag: wat formaat betreft, lijkt een Medium mij voldoende. Klopt dat?
Tweede vraag: is de Bamboo Fun Medium voldoende, of is een (duurdere) Intuos4 Medium aan te raden? Qua werkoppervlakte zijn ze gelijk, enkel de nauwkeurigheid zal bij de Intuos4 wel beter zijn. Is die hogere nauwkeurigheid nuttig/nodig voor niet-extreme fotobewerkingen?
Volledigheidshalve (en waarschijnlijk niet terzake doende): ik werk met Mac.
Graag jullie mening!
L.
Comment