Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Om een dergelijke vergrotingsmaatstaf te bereiken bij Nikon kan je een omgekeerd 50mm objectief met tussenring monteren vooraan op je lens.
Google maar een naar Stacked lenses
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
De link naar jouw vorige set-up werkt niet, bij mij althans niet.
Nog een vraagje : op de link van die vindingrijke man, staat de flash achterste voren gemonteerd. Is dit een bewuste keuze, of een vergissing ?
Zie foto's in de deze post.
Is waarschijnlijk een bewuste keuze, door de flash achterste voren te plaatsen (en kop te draaien) zit de kabel achteraan de flash (uit de weg), en dat voorkomt dat deze per ongeluk voor uw objectief komt of tegen bvb een takje botst waar uw onderwerp opzit.
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Ik ben al op zoek gegaan naar zo een adapterring (2x male schroefdraad) om 2 objectieven te 'stacken' maar kan dit nergens vinden. Iemand al zoiets gekocht op een internetshop? Voorlopig tape ik 2 objectieven omgekeerd aan elkaar maar een 'properder' oplossing zou welkom zijn.
Ik ben al op zoek gegaan naar zo een adapterring (2x male schroefdraad) om 2 objectieven te 'stacken' maar kan dit nergens vinden. Iemand al zoiets gekocht op een internetshop? Voorlopig tape ik 2 objectieven omgekeerd aan elkaar maar een 'properder' oplossing zou welkom zijn.
Op ebay zijn die makkelijk te vinden.
Verder ook na het zien van deze beelden opzoek gegaan naar de Ram producten in Nederland. Heb ze uiteindelijk bij www.innocatch.nl gekocht. Helaas is het macro seizoen een beetje voorbij dus denk dat ik volgend jaar pas met resultaten kom
Canon 5D|Canon 300D|Canon EF 50 F1.8|Canon EF 17-40 F4 L|Canon EF 70-200 F4 L|Tamron SP 90 F2.8 Di Macro
Comment