Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijduur van Nikon SB 900 flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterijduur van Nikon SB 900 flitser

Ik heb me vorige week een Speedlight SB 900 aangeschaft voor op mijn D90, nu is mijn vraag, heeft iemand enig idee over de batterijduur van deze flitser, ik heb in de winkel gelijk 4 AA batterijen gekocht maar misschien ben ik beter af met oplaadbare batterijen, iemand ervaring met beide types batterijen, nu zitten er dus Varta High Energie batterijen in. Ik bezit een GP powerbanklader voor NiMH batterijen en zou eventueel enkele nieuwe oplaadbare batterijen kunnen aanschaffen!

Re: Batterijduur van Nikon SB 900 flitser

lees deze es door: klik
    nikon stuff

Comment

Zeker kiezen voor oplaadbare batterijen, je flits zal een stuk sneller herladen, en je hebt de meerprijs snel terug.

De gebruiksduur hangt natuurlijk af van de omstandigheden waaronder je flitst, maar met een set vers opgeladen GP Ni-Mh batterijen van 2700 mAh kan je toch heel wat flitsen, nu nog ondervinden hoe die GP Recyko het doen.

Comment

Eigenlijk jammer dat er geen indicatie qua nog beschikbaar vermogen op de flash zit
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
          Eigenlijk jammer dat er geen indicatie qua nog beschikbaar vermogen op de flash zit
          Inderdaad zeer jammer, maar aan de hand van welke batterijen je er inzet, waarschijnlijk niet zo simpel te doen.

Comment

Zowel met gp 2700 als recycko's ben ik er heel tevreden van.
            Ik kan hier meer dan 500 shots mee pakken op een set in slechte omstandigheden.
            Nu met de Maha lader gaat dit nog omhoog. Dus mogelijk ook een goeie investering.
            Grtz

Comment

ik heb de donderdag ook een sb900 aan gekocht en ik heb oplaad batterijen er in gestokken
              mijn batterijen zijn varta 2700 MAH
              en ik heb al zo een +- 24 uren foto,s genomen en ze zijn belange nog niet leeg
              voor opnieuw op te laden

de vriendelijke groetjes pierre160
              mijn toestel is een d200 lensen 55/200+700/300+macro lens

Comment

Wie heeft positieve of negatieve ervaringen bij GP Powerbank Quick 3 + 4x AA 2700mah?
                De fotowinkel beweert dat ze beter zijn dan Maha lader.

Ikzelf moet heel veel reportages van allerlei evenementen doen en verslindt dus heel wat batterijen bij de flitser. Voor mij is het belangrijk dat de flitser (SB 900) snel oplaadt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fietje1976 Bekijk bericht
                  Wie heeft positieve of negatieve ervaringen bij GP Powerbank Quick 3 + 4x AA 2700mah?
                  De fotowinkel beweert dat ze beter zijn dan Maha lader.

Ikzelf moet heel veel reportages van allerlei evenementen doen en verslindt dus heel wat batterijen bij de flitser. Voor mij is het belangrijk dat de flitser (SB 900) snel oplaadt.
                  Probleem met de GP 2700 mAh is de zelfontlading als je deze niet gebruikt, daarom is het aan te raden deze voor elke shoot op te laden, want binnen een paar weken ontladen die zichzelf, veel beter zijn de Sanyo eneloop batterijen, wel zijn deze maar 2000 mAh maar deze hebben geen last van zelfontlading,
                  Ook is een Maha 9000 lader een stuk beter dan deze van GP, je kan er de staat van je batterijen volgen, HIER loopt er een draadje over deze lader.

Comment

batterij-pack geen oplossing (langer gebruik voor de batterijen op zijn, rapper herladen, ...)
                    nikon stuff

Comment

Een goede raad, zorg steeds dat je reserve (oplaadbare) batterijen bijhebt. Wat je ook maar fotografeerd, of hoelang de batterijen ook maar meegaan, ik heb al meegemaakt dat de batterijen van de ene minuut in de andere leeg zijn . Dus als je al een aantal foto's gemaakt heb, en je hebt even ademruimte, verwissel de batterijen, zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Comment

Working...
                      X